Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willemdok, Antwerpen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Willemdok, Antwerpen.

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
    hehe, PLATO heeft dat zéér goed begrepen.
    Maar ik laat het niet aan m'n hart komen.
    Ik ga door met proberen eerlijke kritiek te geven, en ik ga door met posten, alhoewel ik waarschijnlijk geen veelposter zal worden. Gelukkig voor sommigen blijkbaar.
    Ik heb van control-z zowel positieve als negatieve commentaar gekregen maar hij is meestal gegrond. Kort en bondig dat wel en vooral in het begin komt dat cru over maar je leert er van bij en denkt beter na voor je een foto maakt. Ondertussen weet je ook van welke members je harde commentaar kan krijgen. Als je dan uiteindelijk wel een goede reactie krijgt voelt dat eens zo goed.
    Wat een dag, alles in schoonheid
    Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Dank u Detlef.
      Ik heb al meer dan eens de opmerking gekregen dat ik de dingen soms cru zeg. Ook In Real Life.
      Ik probeer daarop te letten, maar meestal is het eruit voor ik het besef, maar het is niet kwetsend bedoeld.

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Je foto....ik vind het idee tof en creatief....de uitvoering vind ik niet zo geslaagd. Misschien omdat ik het autootje nog niet burgerlijk genoeg vind (een afgeragde alto had het beter gedaan) en de boten wegvallen in de schaduwen...zodat daar de aandacht niet op ligt.
        De voorkant van een 2CV was dan bijvoorbeeld duidelijker geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
          Het was te verwachten dat velen hun messen al hadden geslepen voor wanneer jijzelf een foto zou posten.
          Eerlijk gezegd vind je commentaren veelal ad rem en zeker niet te scherp. Blijkbaar hebben sommigen er meer moeite mee.
          HaHa Dat is een goeie

Het is maar even om je te laten weten Control Z.
          Ik vind het altijd fijn als je reageert op mijn of andere zijn foto's.
          Je krijgt om het zo maar te zeggen je eigen foto op een heel andere manier aan jezelf voorgesteld.
          Hoe het mogelijk is Je laat zien dat er veel soorten manieren zijn om naar foto's te kijken, om ze te interpreteren. (iets wat ook FestinaLente kan/doet vind ik)
          En jij, vergeef me hebt een heel anders gedacht als velen van ons. Fijn vind ik dit (soms) wel.
          Vandaar waarschijnlijk de iet wat "mindere" reactie's.

Maar om eens naar je foto over te stappen.
          Wel ja, om eerlijk te zijn ik begreep niets van de foto. Technisch zeker niet perfect.
          Ik vroeg me meteen af wat staat dat hier nu te doen ??
          Maar zoals ik al zei hier boven heb jij een heel andere visie als velen van ons (denk ik)
          en na wat ik gelezen had wat de foto betekende zag ik in waarom je hem in sc poste.
          Niet om de "technische" schoonheid, maar om de esthetische en inhoudelijke pracht en praal.
          Iets wat ook wel mag,

dit soort fotografie moet zeker ook geaccepteerd/geapprecieerd kunnen worden
          Ander zou het hier waarschijnlijk maar eentonig kunnen worden.
          Mijn mes is althans bot

Raar, het is iets wat mij wel kan aanspreken maar tegelijkertijd zou ik (nu toch nog niet) zo een foto's nemen.
          Ik hecht namelijk ook waarde aan de visuele schoonheid.
          ik zou dan ook meer een compromis kiezen tussen de twee.

Groeten Dimitri Van de Velde

PS: komt er een discussie ???
          Ik zou ze graag volgen

Comment

Fotografie kan een manier zijn om je uit te drukken, om iets te zeggen. Met beelden. Maar dan moeten de beelden ook spreken. Als er dan bij die beelden nog veel woorden bij moeten om het te snappen, heeft de foto zijn doel niet echt bereikt. Hetzelfde zien we dikwijls bij moderne kunst: het is soms maar te snappen als de kunstenaar er voldoende uitleg bij geeft.
            Een ding is zeker: het is een item om een discussie over op te zetten. Ik blijf dus bij mijn eerste gedacht, maar vind het wel interessant om dit draadje te blijven volgen.
            Af en toe eens wat dieper op de zaken ingaan kan zeker geen kwaad. En wie hier op het forum zit met getrokken messen, die kan beter ergens anders zijn vertier zoeken. Wij zijn allemaal fotoliefhebbers, die graag horen van anderen dat onze eigen foto's zijn, maar toch wat schrikken als er kritiek komt. Ik heb er ook al veel gekregen, maar achteraf gezien was veel van die kritiek toch terecht, en probeer je er uit te leren. Mensen die gefundeerde opmerking geven, goed of slecht, zijn voor mijn part altijd welkom op een forum als dit.

Comment

Had je een paar stappen achteruit gedaan en de auto er helemaal opgezet ,was de foto misschien te normaal , en niet kunstig genoeg , maar nu vind ik hem ook niet speciaal

Comment

Ik vind dit een zeer knap opgebouwde foto, niet eenvoudig maar dat mag.
                Het verhaaltje dat er achter zit, ja dat kan je nog uitbreiden want de fiscus zit er ook nog ergens tussen.
                Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                  Fotografie kan een manier zijn om je uit te drukken, om iets te zeggen. Met beelden. Maar dan moeten de beelden ook spreken. Als er dan bij die beelden nog veel woorden bij moeten om het te snappen, heeft de foto zijn doel niet echt bereikt.

Hier ben ik het volmondig mee eens.

Je kan bij elke door-de-weekse foto wel een post factum justificatie verzinnen. Waar ik niet mee wil zeggen dat dit hier gebeurd is.

Comment

jongens leer eens kritiek te aanvaarden,als het op een beleefde manier gebeurt dan is er toch geen probleem.van alle kritieken die ik krijg filter ik er de nuttigste uit en probeer me te concentreren bij mijn volgende foto's op die kritieken.de perfecte fotograaf is een illusie maar sommigen lopen naast hun schoenen,ik weet van mezelf waar ik sta als amateur fotograaf en probeer me door workshops en veel oefenen te verbeteren.
                    wat betreft deze foto,technisch is het niet veel maar het verhaal erachter is niet mis.staat gewoon in de verkeerde rubriek volgens mij.
                    nb dit is showcase verwacht je hier aan de zwaarste kritieken!!!!

Comment

Diegenen die deze kritiek blijkbaar moeilijk kunnen slikken hebben dit moment afgewacht om nu terug te slaan.
                      Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij er hier wel een beetje om gevraagd heeft.
                      Provocatie dus

Geef maar verder kritieken Control Z want je slaat regelmatig de nagel op z'n kop, maar persoonlijk vind ik je uitleg bij deze foto wel heel ver gezocht ... toch provocatie dus waarschijnlijk
                      The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

Voor mij een foto die je aan het denken zet en dat is toch belangrijk. OP dat moment is de uitwerking volgens velen niet meer primordiaal. Het licht zit mooi opde twee belangrijkste onderwerpen. dus
                        Wat de kritieken betreft,die doen je nadenken over je foto, dus voor mij voortdoen.
                        Groetjes Hilde
                        http://hildeg.smugmug.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          Allen bedankt voor de reacties.

De foto heeft een achterliggend verhaaltje:
                          dat is eenvoudig en het ligt er nogal dik op: het autootje van de burgerklasse tegenover de appartementen en jachten van de industriëlen en andere begoede mensen, op de achtergrond.
                          De auto staat er bij omdat het anders een nogal eenvoudige registrerende foto van het Willemdok zou zijn, en de foto draait niet om het Willemdok alleen.
                          De foto draait ook niet om de auto alleen, daarom is hij afgesneden: om esthetische en inhoudelijke redenen.
                          1) Om het beeld wat weerbarstiger te maken, om er dus meer spanning in te brengen (vandaar ook de adequate reacties als "ik begrijp het niet"). Met een complete auto wordt het een gemakkelijke foto, te afgepoetst vind ik.
                          2) Maar ook omdat wanneer de auto er helemaal op staat, hij het beeld inhoudelijk gaat domineren en dan wordt het helemaal een clichébeeld.
                          Ik vind dit één van m'n mindere foto's omdat het verhaaltje (arm versus rijk) zo afgezaagd is.
                          Visueel is het dan wel geen gemakkelijk, toch wel een interessant beeld.
                          Maar er zijn inderdaad de technische mankementen, zoals de lichtomstandigheden die niet meezaten (jachten in de schaduw).
                          Het enige wat ik denk bij deze foto is: die auto eventjes omkantelen en het water in gooien, en dan je foto opnieuw nemen...

Comment

Het staat wel vast met zulke foto,s heb je gegarandeerd 2 bladen reacties, zouden ze beter met goede foto,s ook doen

Comment

Op een goede foto is het moeilijker om kritiek te geven dan op een slechte foto...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dominic Maertens Bekijk bericht
                                Op een goede foto is het moeilijker om kritiek te geven dan op een slechte foto...
                                dan hoef je toch niet altijd kritiek te geven , maar dan kan je lof uit spreken over de foto doet dan weer deugd voor de fotograaf

Comment

Working...
                                X