Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willemdok, Antwerpen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Willemdok, Antwerpen.

Een criticus is niet altijd een goeie fotograaf en omgekeerd!
    Dat je in conceptuele kunst uitleg nodig hebt is eigen aan die specifieke strekking maar voor fotografie of ander figuratief materiaal heb ik er een beetje moeite mee!
    Misschien een discussie waard maar voor mij geen showcase!

Comment

Zo groot is die auto toch niet?
      Met ne man of 2 had je die gewoon effe in het Willemdok kunnen duwen en dan pas de foto gemaakt
      BD0723BE

Comment

Of het SC is of niet bepaald de TS zelf, hier plaats hij zijn beste foto's in.Denk dat hij nog veel moet leren
        Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
        www.cromagnonman.be

Comment

Het was te verwachten dat velen hun messen al hadden geslepen voor wanneer jijzelf een foto zou posten.
          Eerlijk gezegd vind je commentaren veelal ad rem en zeker niet te scherp. Blijkbaar hebben sommigen er meer moeite mee.
          Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
            Het was te verwachten dat velen hun messen al hadden geslepen voor wanneer jijzelf een foto zou posten.
            Eerlijk gezegd vind je commentaren veelal ad rem en zeker niet te scherp. Blijkbaar hebben sommigen er meer moeite mee.
            Zeg nu eens in verstaanbaar en eenvoudig Nederlands wat je bedoeld
            BD0723BE

Comment

Was dat geen verstaanbare taal ?
              Control-Z geeft al geruime tijd kritiek op foto's zonder zelf foto's te posten. Hij neemt geen blad voor de mond, is bondig en terzake.
              Ik vind zijn kritieken meestal gegrond.
              Anderen blijkbaar niet.
              Diegenen die deze kritiek blijkbaar moeilijk kunnen slikken hebben dit moment afgewacht om nu terug te slaan.
              Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat hij er hier wel een beetje om gevraagd heeft.
              Om het in "begrijpelijk" Nederlands te stellen : het was de nacht van de "lange messen".
              Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

hehe, PLATO heeft dat zéér goed begrepen.
                Maar ik laat het niet aan m'n hart komen.
                Ik ga door met proberen eerlijke kritiek te geven, en ik ga door met posten, alhoewel ik waarschijnlijk geen veelposter zal worden. Gelukkig voor sommigen blijkbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                  Allen bedankt voor de reacties.

De foto heeft een achterliggend verhaaltje:
                  dat is eenvoudig en het ligt er nogal dik op: het autootje van de burgerklasse tegenover de appartementen en jachten van de industriëlen en andere begoede mensen, op de achtergrond.
                  De auto staat er bij omdat het anders een nogal eenvoudige registrerende foto van het Willemdok zou zijn, en de foto draait niet om het Willemdok alleen.
                  De foto draait ook niet om de auto alleen, daarom is hij afgesneden: om esthetische en inhoudelijke redenen.
                  1) Om het beeld wat weerbarstiger te maken, om er dus meer spanning in te brengen (vandaar ook de adequate reacties als "ik begrijp het niet"). Met een complete auto wordt het een gemakkelijke foto, te afgepoetst vind ik.
                  2) Maar ook omdat wanneer de auto er helemaal op staat, hij het beeld inhoudelijk gaat domineren en dan wordt het helemaal een clichébeeld.
                  Ik vind dit één van m'n mindere foto's omdat het verhaaltje (arm versus rijk) zo afgezaagd is.
                  Visueel is het dan wel geen gemakkelijk, toch wel een interessant beeld.
                  Maar er zijn inderdaad de technische mankementen, zoals de lichtomstandigheden die niet meezaten (jachten in de schaduw).
                  Control, deze tekst had je mms beter bij de foto gezet,dan waren de messen slijpers niet zo aangevallen,wat ik persoonlijk ook ten zeerste betreur en ongegrond is,om op deze manier iemand te beoordelen omdat hij zijn terechte en naar zijn mening een foto beoordeeld,in zowat iedere topic of het nu goed of slecht is,ieder heeft het recht om zijn mening te geven.

grtjs,

jeannot

Comment

Bedankt voor je visie jeannot,

maar ik ben terughoudend om een foto te presenteren en al meteen mijn duiding daarop mee te geven. Dan wordt het moeilijk om er nog onbevangen over te oordelen.
                    Ik vind het interessant om eerst die onbevangen meningen te horen, dan hoor je soms dingen die je zelf nog niet had bedacht over je foto.

Ik ben wel met je akkoord, als je helemaal geen uitleg geeft, heeft de kijker het raden naar je foto heeft en dan kunnen er al wel eens beoordelingsfouten ontstaan, omdat de kijker jouw bedoeling niet kan inschatten en dus de foto daaraan niet kan aftoetsen.

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                      hehe, PLATO heeft dat zéér goed begrepen.
                      Maar ik laat het niet aan m'n hart komen.
                      Ik ga door met proberen eerlijke kritiek te geven, en ik ga door met posten, alhoewel ik waarschijnlijk geen veelposter zal worden. Gelukkig voor sommigen blijkbaar.

Ik waardeer je kritieken zeer en ervaar ze als opbouwend en niet negatief.

Je foto....ik vind het idee tof en creatief....de uitvoering vind ik niet zo geslaagd. Misschien omdat ik het autootje nog niet burgerlijk genoeg vind (een afgeragde alto had het beter gedaan) en de boten wegvallen in de schaduwen...zodat daar de aandacht niet op ligt.
                      Eigenlijk zou de gehele foto donkerder geweest waarbij alleen de stadsauto en de jachten belicht zouden moeten zijn. Dan valt denk ik ook het kwartje sneller bij de meeste mensen, want ik snapte je bedoeling ook niet
                      Kun je dit middels een bewerking nog realiseren"? Geen flauw idee namelijk.

Ik vind het wel een beetje flauw allemaal.
                      Je hebt coaches en voetballers.....zo heb je ook coaches hier op BD, waarvan Z er een van is. Dat spelletje van: wanneer kom je eens met een foto...bah bah.

Comment

Dank je Monica.

Het klopt hoor, dat de uitwerking van het idee beter kon.
                        Ik weet niet of die boten op te lichten zijn in PS, er valt gewoon geen zon op he en dat blijf je zien. Ik zou daar nog eens moeten terug gaan en kijken of er een moment van de dag is dat er daar zon valt op het dok.
                        Wat de techniek betreft, misschien nog een verrasinkje: getrokken met een automatisch compactje van den Aldi, nabewerking: nada. Wat bewijst dat je technisch redelijk goede foto's kan nemen met primitieve middelen.
                        Al goed dat ik dat niet in het begin heb vermeld, vraag me af wat de reacties dan zouden geweest zijn

Comment

Natuurlijk zijn die boten iets op te lichten met PS. Zie mijn advies bij http://forum.belgiumdigital.com/f86/...te-267586.html

Comment

Vind de foto niet slecht maar in mijn ogen mist hij wat spanning.
                            Het contrast dat je wil geven komt niet hard genoeg naar boven.
                            Het verhaaltje arm versus rijk is mijn inziens niet afgezaagd maar misschien moet je het extremer gaan zoeken.
                            Ik had ook een andere compo genomen mss iets schuiner.

Wel blijven posten he en ook blijven reageren u reacties zijn nooit denigrerend en altijd respectvol opgebouwd dus zekers niet negatief

Groeten Vince

Comment

'k Ben al een paar keer komen kijken en ik begin het te snappen.
                              Alleen vind het autotje wat te clean en te nieuw.
                              Aan de stand van de zon te zien was je er vroeg bij hé
                              Mvg, Marc
                              Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                              http://fotos.mdlfoto.be/

Comment

Hehe,
                                grappig al die verschillende meningen te lezen

Ook ik heb de foto een paar keer moeten bekijken en ik snap hem wel denk ik.
                                Gedurfd, maar een beetje uitleg was ook bij mij nodig.

Ik vind het beeld goed passen bij uw verhaal, hoewel ik daar zoals mijn voorganger een oudere, meer afgerede - vuile wagen voor had gekozen

Maar toch, goed
                                --- Panasonic FZ 50---
                                ---Canon Eos 450D---

Comment

Working...
                                X