Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het is een HDR bewerking die ik persoonlijk niet zou kiezen, omdat het effect teveel zichtbaar is. Maar goed, dat is persoonlijk.
Technisch gezien is het zonde dat je ondanks de HDR bewerking toch te lichte luchten en te donkere schaduwen hebt. Verder wel een mooi beeld, waarbij ik het onderste randje er af zou halen.
Het is een HDR bewerking die ik persoonlijk niet zou kiezen, omdat het effect teveel zichtbaar is.
Heb ik ook niet gekozen. 't is een gewoon belichte foto, dus geen HDR, zelfs geen dubbele belichting.
Gemaakt in Raw, geopend in een rawconvertor en daar wat contrast en licht fijngetuned en zeer weinig desaturatie, vervolgens een lichte curve-aanpassingslaag, wat selectieve kleuren, ietsie-pietsie D&B, lichtjes opgescherpt en voor het web afgewerkt. That's it
M'n eerste HDR moet ik nog maken, maar als dat er ooit van zal komen betwijfel ik zelf
Hoe kom je dan aan de lichte halo op de eerste windturbine (5e ring)?
Nu, ik mag uw werk niet in twijfel trekken natuurlijk, als jij zegt dat het geen HDR is, dan is het geen HDR, he? Maar ik kan me de indruk niet ontnemen dat het voor mij persoonlijk close-to een HDR is...
Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De SmetBekijk bericht
Heb ik ook niet gekozen. 't is een gewoon belichte foto, dus geen HDR, zelfs geen dubbele belichting.
Gemaakt in Raw, geopend in een rawconvertor en daar wat contrast en licht fijngetuned en zeer weinig desaturatie, vervolgens een lichte curve-aanpassingslaag, wat selectieve kleuren, ietsie-pietsie D&B, lichtjes opgescherpt en voor het web afgewerkt. That's it
M'n eerste HDR moet ik nog maken, maar als dat er ooit van zal komen betwijfel ik zelf
Mvg,
Frederic
Prachtige bewerking en zeker met die dodge and burn waarin je niet overdreven hebt..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
een mooie compo, alleen jammer dat je de bewerking van de wolken boven de horizon, niet verder naar boven hebt voortgezet, vind de bewolking veel te licht in vergelijken met de wolken boeven de horizon.
grt,bouk.
Hoe kom je dan aan de lichte halo op de eerste windturbine (5e ring)?
Je hebt gelijk. Nu zie ik die 'halo' ook. 't is een klein schoonheidsfoutje, namelijk een klein beetje uitgeschoten tijdens het dodgen... alvast bedankt voor het melden!
Nu, ik mag uw werk niet in twijfel trekken natuurlijk, als jij zegt dat het geen HDR is, dan is het geen HDR, he? Maar ik kan me de indruk niet ontnemen dat het voor mij persoonlijk close-to een HDR is...
Uiteraard niet, ik zou daar ook niet om liegen. 't is geen HDR en 't zal er ook nooit een worden
Comment