Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windturbines + UPDATE

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windturbines

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    een mooie compo, alleen jammer dat je de bewerking van de wolken boven de horizon, niet verder naar boven hebt voortgezet, vind de bewolking veel te licht in vergelijken met de wolken boeven de horizon.
    grt,bouk.
    Even een update toegevoegd.

Bedankt voor de feedback!

Mvg,
    Frederic

Comment

Re: Windturbines + UPDATE

update beter, maar had meteen effe dat vlekje weggewerkt, (rechts naast de derde molen in de wolk).
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        Geen HDR? Tiens...

Hoe kom je dan aan de lichte halo op de eerste windturbine (5e ring)?

Nu, ik mag uw werk niet in twijfel trekken natuurlijk, als jij zegt dat het geen HDR is, dan is het geen HDR, he? Maar ik kan me de indruk niet ontnemen dat het voor mij persoonlijk close-to een HDR is...
        zo zie je maar dat het ook zonder HDR kan hé
        en waarom wordt altijd "en dat slaat nu niet op u vinny" de foto van de een of andere TS in twijfel getrokken??en verwacht men een origineel,of een update
        wat ben je met een origineel als de geposte plaat een bewerking heeft gehad?
        daar staat dan echt niet bij hoe de bewerking gedaan is zenne
        op naar de volgende

btw update is even mooi Frederic

Comment

Shikke compo
          Wat een dag, alles in schoonheid
          Nikon D300s & F5 - 50mm 1.8 & 16-85mm & 70-200mm 2.8 - SB900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
            zo zie je maar dat het ook zonder HDR kan hé
            en waarom wordt altijd "en dat slaat nu niet op u vinny" de foto van de een of andere TS in twijfel getrokken??en verwacht men een origineel,of een update
            wat ben je met een origineel als de geposte plaat een bewerking heeft gehad?
            daar staat dan echt niet bij hoe de bewerking gedaan is zenne
            op naar de volgende

btw update is even mooi Frederic
            No offence, bro!

Tis een mooie foto, daar niet van! Heeft een bepaalde 'coolness'...
            Op een bepaald moment vraag je je af wat je precies aan het beoordelen bent. Een foto of het resultaat van x-aantal bewerkingen in photoshop.
            Begrijp me nu totaal niet verkeerd, he? Ik hou van photoshop en z'n mogelijkheden! Alsook ik puur-natuur getrokken foto's enorm waardeer! Maar aan de andere kant: ik kijk enorm op naar een groot aantal foto's die hier de revue passeren... en zeg daarbij heel vaak: zo iets wil ik ook kunnen schieten. Maar wat van waarde heeft dat dan, als er een aantal, al dan niet zichtbare, photoshop bewerkingen heeft plaatsgevonden?

Maar on-topic: tis een max van een photo! neh!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Het enige wat ik goed vind aan deze opname is de compositie. De wolken zijn bovenaan ondanks je update nog steeds te licht. Ik denk dat dit in de nabewerking niet meer veel te corrigeren is. Misschien had deze opname beter geweest met minder wolken. Mijn gedacht althans. Bewerking is ook wat zwaar.
              Jochenvde Photography
              Flickr

Comment

halo halo halo ik zie alleen maar wolkenen geen halo?.
                ik vind dit een prachtige foto

Comment

sorry eventjes recht zetten zo bedoelde ik het

Comment

update beter, maar had meteen effe dat vlekje weggewerkt, (rechts naast de derde molen in de wolk).
                    grt,bouk.
                    Was blijkbaar aan m'n aandacht ontsnapt
                    Bedankt om het te melden.

Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                    Het enige wat ik goed vind aan deze opname is de compositie. De wolken zijn bovenaan ondanks je update nog steeds te licht. Ik denk dat dit in de nabewerking niet meer veel te corrigeren is. Misschien had deze opname beter geweest met minder wolken. Mijn gedacht althans. Bewerking is ook wat zwaar.
                    Smaken verschillen, want er is nog nooit een kok gevonden die kan koken naar alle monden Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak

Toch bedankt voor het kijken en het neerpennen van je mening

Mvg,
                    Frederic

Comment

Ik vind de update wel te genieten....schoonheidsfoutjes weggewerkt
                      De compositie zou misschien nog sterker geweest zijn indien je een paar stappen naar rechts(ten minste als dat mogelijk zou geweest zijn) gestaan had.....zo waren de "Daltons" los van elkaar te zien geweest. Nu overlappen ze elkaar gedeeltelijk.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

grt,bouk.
                        Is ondertussen weggepoetst.

Mvg,
                        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lana Bekijk bericht
                          krijg hier een Dali gevoeleke... lovely
                          Hé ja, dat dacht ik nu ook. Een onwezenlijke, surrealistische foto! Knap !

En neen, het is geen HDR, maar... euh... 't is niet voor 't een of 't ander, maar met de "dodge-and-burn-tool" ga je toch de "dynamic range" gaan beïnvloeden. Of, m.a.w....
                          Greetz, KAriboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht

En neen, het is geen HDR, maar... euh... 't is niet voor 't een of 't ander, maar met de "dodge-and-burn-tool" ga je toch de "dynamic range" gaan beïnvloeden. Of, m.a.w....
                            Greetz, KAriboe

Als het zo is zoals je beweert, dan was iedere foto die men in een donkere kamer maakte een HDR... Daar werd ook veel doorgedrukt en tegengehouden

Mvg,
                            Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht

Als het zo is zoals je beweert, dan was iedere foto die men in een donkere kamer maakte een HDR... Daar werd ook veel doorgedrukt en tegengehouden

Mvg,
                              Frederic
                              Gelijk heb je, maar men deed het met mate . Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat hier niet deskundig werd opgesprongen met de geboden middelen. Verre van
                              Greetz, Kariboe
                              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Een foto doe ik niet van "fotofré" zou verwachten, maar dat maakt hem er niet minder mooi op. Al had ik meteen bij het bekijken, en ik bekijk altijd eerst "het beeld" (pas daarna de details), het gevoel dat hier beter een paar pasjes naar rechts gezet was. Vooral de laatste molen valt samen met de voorlaatste. Na langer kijken, begin ik te twijfelen of het beter zou zijn, want je krijgt dan een heel ander beeld, misschien wel met minder diepte.

Comment

Working...
                                X