Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

regen bomen + update........

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: regen bomen + update........

Oorspronkelijk geplaatst door SamS Bekijk bericht
    Zo zie je maar dat een mislukte foto een mislukte foto blijft.
    En deze quote mag van mij genomineerd worden als: meest mislukte onderbouwde feedback van de maand!

Iedereen heeft recht op zijn mening, maar dit soort botte lege feedback kan ik op dit forum missen als kiespijn. BAH

Comment

Op zich vond ik de vraag van kariboe wel interessant....hoever zal men gaan met allerlei bewerkingen?
      Ik denk dat dat aan de fotograaf zelf ligt en waar hij of zij plezier uit haalt. The sky is the limit.... en sja, niet iedereen zal het misschien waarderen. Maar fotografie is denk ik zo leuk en pakkend, omdat het zooo divers is.

Comment

Mijn reactie had je nog tegoed Jeannot. Geef mij maar de originele. Echt dreigend.
        Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Op zich vond ik de vraag van kariboe wel interessant....hoever zal men gaan met allerlei bewerkingen?
          Ik denk dat dat aan de fotograaf zelf ligt en waar hij of zij plezier uit haalt. The sky is the limit.... en sja, niet iedereen zal het misschien waarderen. Maar fotografie is denk ik zo leuk en pakkend, omdat het zooo divers is.
          Je hebt denk ik volkomen gelijk...
          Op de cover van een fototijdschrift - dat ik hier perfect kan vernoemen, de helft van de BD'ers krijgt het gratis thuis - staat een quote van Carl De Keyzer : "Fotografen zijn de schilders van vandaag". Ik verwoord het dikwijls zo : een foto is - in tegenstelling wat velen beweren - geen "voorstelling van de werkelijkheid". Een foto is een "interpretatie van die werkelijkheid" door de fotograaf. De fotograaf kijkt, ziet en probeert weer te geven wat hem frappeert !

Net die zienswijze levert de boeiendste beelden op : de gewone snapshots zijn niet verrassend, zij geven (slechts) de werkelijkheid weer. Maar die werkelijkheid ken ik ook, diè wil ik niet zien. Maar een interpretatie, een kijkhoek die ik nog niet had gezien, die zal mij boeien, aanspreken...

Voorwaar niet gemakkelijk
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Wat jij uit die originele kan halen...pfff

Misschien is de vraag niet op zijn plaats maar wat doe jij allemaal ?
            Ik veronderstel dat je steeds van een RAW vertrekt ? En dan ?
            Dodgen, burnen, hue/saturation...?
            Kan er een tipje van de sluier gelicht worden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              En of het wat is!!

Mvg,
              Frederic
              sluit ik graag aan de eerste misschien een iets lager standpunt

grtjs,

sylvie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                Wat jij uit die originele kan halen...pfff

Misschien is de vraag niet op zijn plaats maar wat doe jij allemaal ?
                Ik veronderstel dat je steeds van een RAW vertrekt ? En dan ?
                Dodgen, burnen, hue/saturation...?
                Kan er een tipje van de sluier gelicht worden?
                zeker vonkske, deze is gewoon door lightroom gegaan,en dan naar ps voor idd een beetje dodge en burn,verkleinen,verscherpen,en dan posten
                het scott kelby boek doet soms wonderen

grtjs,

jeannot

Comment

naar mijn mening ook te veel nabewerking, wat heeft het toch voor zin om zo veel te shoppen en dan zon onrealistisch beeld te krijgen?

Comment

eeeuh zon???? heb ik wat gemist

Comment

Working...
                    X