Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Met het origneel erbij wordt het geheel nog knapper... Het origineel ziet er een beetje uit als een verloren foto. Knap werk!! Is dit vooral photomatix?
Zo zie je maar dat een mislukte foto een mislukte foto blijft.
Ben het hier niet mee eens. Een perfecte foto kan zonder veel aanpassingen een sublieme foto worden, maar een minder gelukte poging kan nog steeds tot een goed resultaat leiden.
Ik vind dat Gno dat hier zeker bewijst.
Ik denk dat met de huidige manieren om een foto te bewerken, vooral de compositie er toe doet en dat je er met een goede compositie nog steeds heel wat kan uithalen.
Wel denk ik dat een technisch perfecte foto nog betere resultaten kan opleveren.
Een bewerking is natuurlijk altijd lastig, want ieder heeft zijn smaak. In het frans zegt men daarom heel mooi "les gouts et les couleurs, ça ne se discute pas"
Wat je tegenwoordig in de boekjes ziet is bijna altijd bewerkt en het ideaalbeeld voor veel dingen is hierdoor al ernstig vervormd, wat in vele gevallen natuurlijk niet goed is. Maar het artistieke kunnen van de nabewerking maakt vandaag de dag evenveel deel uit van de fotografie als het technische aspect van de fotografie.
Welkom in 2009, welkom in het digitale tijdperk...
OT: Eerste bewerking het mooist , maar zoals aangehaald: "les gouts et les couleurs, ça ne se discute pas"
hey Kariboe, ja ik hoop dat we zover mogelijk kunnen gaan
dat is net het mooie aan digitaal soms doen we het gewoontjes wat ik ook zeer mooi vind,en soms al eens erover we worden er trouwens dagelijks mee geconfronteerd in ieder boek,magazine,reclame van automerken allemaal in HDR
vroeger waren de tv's idd met lampen,te zeggen dat ze nu 200mhz zijn,en een kwaliteit van subliem zijn,en het blijft verder gaan
Toch veranderen die mogelijkheden misschien ons aanvoelen iets teveel als het over kleur-, contrast- en lichtbeleving gaat ??? Ik twijfel...
Maar je hebt gelijk - het is bijzonder leuk om doen en de mogelijkheden zijn quasi onbeperkt
Greetz, KAriboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
prima werk zou ik zeggen
als ik mijn mening mag zeggen
dit is een bewerkte foto en moet dan ook als bewerkt beoordeeld worden .
zoals sommige zeggen ik zou nog een beetje dit en een beetje dat of dit is te veel .
de foto staat zoals gNo hem neergezet heeft . en daar beoordelen we op .
niet bewerkte foto's zie ik nog zelden in digitale fotografie al is het maar wat kleur bij zetten of verscherpen het is bewerking . maar goede bewerkingen is een kunst op zich waar we allen willen van leren denk ik dus trek zelf de grens tot hoever je gaat .
gNo doe zo verder en ik hoop grensloos . en heb vooral fun
Zo zie je maar dat een mislukte foto een mislukte foto blijft.
Wie zegt dat die originele foto mislukt is?!
Ik weet uit ervaring dat je, om knappe hdr effecten te verkrijgen, soms beter andere settings gebruikt, dan voor 'conventionele' foto's. M.a.w.; gNo kan deze foto opzettelijk zo getrokken hebben met de bewerking in het achterhoofd.
By the way; de eerst geposte is het best! Knappe diepte weergave en kleuren!
Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.
Comment