Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ga voor je eerste. Door de tonemapping worden de lijnen in het veld extra benadrukt, waardoor je nog meer het gevoel krijgt dat je in de foto word gezogen. De tweede moet niet veel onderdoen. De lijnen van het versgemaaide gras, die mooi meegaan met het wegje. Knap Je derde kan mij minder bekoren.
Je eerste en derde foto hebben mijn voorkeur Je bent er ondanks dat je hier tone mapping gebruikt hebt toch heel goed in geslaagd om ook deze eerste foto redelijk "normaal" weer te geven.
Oei, ik ga hier denk ik tegen de stroom in...
Eén en drie zijn heerlijk gekaderd en sterk samengesteld, maar (naar mijn bescheiden mening) heb je de HDR niet in bedwang weten te houden. De luchten zijn dramatisch en bevatten veel lekkers voor HDR-fanaten (met alle respect!), maar ik val veel meer de natuurlijke looks van prent 2. Die is (voor mij!) helemaal af
Zalig toch die fotografie ?
Greetz, KAriboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
De laatste zou ik wat oplichten eventueel.
Op de monitor van mijn desktop oogt de lichtbalans best perfekt,maar als ik het dan bekijk op mijn laptop ( die ik gebruik voor het internet ) is het resultaat duidelijk minder....conclusie...beter mijn werkstation calibreren...bedank voor de reaktie Pascal
Oei, ik ga hier denk ik tegen de stroom in...
Eén en drie zijn heerlijk gekaderd en sterk samengesteld, maar (naar mijn bescheiden mening) heb je de HDR niet in bedwang weten te houden. De luchten zijn dramatisch en bevatten veel lekkers voor HDR-fanaten (met alle respect!), maar ik val veel meer de natuurlijke looks van prent 2. Die is (voor mij!) helemaal af
Zalig toch die fotografie ?
Greetz, KAriboe
Zoals verwacht zijn de meningen redelijk verdeeld tussen beide 'strekkingen'...in alle eerlijheid,zelf ben ik ook niet direkt een grote fan van HDR , indien gebruikt in landschapsfotografie moet je er zeer omzichtig mee omspringen....vooral de kleur groen geeft al zeer snel overdreven ( fluoriserende ) kleuren,de kleur bruin daarentegen doet het beter ( vandaar mijn 1ste foto )...kijk maar naar het gebruik van tone mapping in de architektuur waar ik de resultaten veel beter kan smaken..hier op 't forum zijn er een paar mensen die deze materie zeer goed beheersen zoals bv Xiebu die het op perfekte wijze kan integreren in het geheel.....'k zal bij hem nog wat te raden moeten gaan denk ik
Allesins bedank ik iedereen voor de reaktie
De eerste vind ik heel knap gedaan
De tweede bekoort mij door de vele kleuren
De derde is duidelijk soberder maar ook mooi hoor.
Grtz, RF
Ik volg hier , maar man o man die eerste
die ligt voor mij heel goed in balans en zeer mooie licht inval , prachtig werk
mvg xiebu
"Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
*BD1033BE*
Comment