Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lijnen in het Ardens landschap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lijnen in het Ardens landschap

ga normaal voor naturel, maar in dit geval kies ik voor de HDR!

Comment

Ik ga voor je eerste. Door de tonemapping worden de lijnen in het veld extra benadrukt, waardoor je nog meer het gevoel krijgt dat je in de foto word gezogen. De tweede moet niet veel onderdoen. De lijnen van het versgemaaide gras, die mooi meegaan met het wegje. Knap Je derde kan mij minder bekoren.
      Jochenvde Photography
      Flickr

Comment

Driemaal in de roos. De 1e heeft voor mij net iets meer door het mooie lijnenspel, en die lucht mag er ook zijn.

Comment

Je eerste en derde foto hebben mijn voorkeur Je bent er ondanks dat je hier tone mapping gebruikt hebt toch heel goed in geslaagd om ook deze eerste foto redelijk "normaal" weer te geven.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Voor mij staan ze in de juiste volgorde.
            Wat een diepte in die eerste

Comment

Voor mij de 1ste, die lijnen zijn heel mooi
              (de akkers hebben dringend wat water nodig)
              BD0723BE

Comment

Heel mooie reeks, met voorkeur voor de natuurlijke kleuren van de tweede!
                http://kadoosje.blogspot.com

Comment

Oei, ik ga hier denk ik tegen de stroom in...
                  Eén en drie zijn heerlijk gekaderd en sterk samengesteld, maar (naar mijn bescheiden mening) heb je de HDR niet in bedwang weten te houden. De luchten zijn dramatisch en bevatten veel lekkers voor HDR-fanaten (met alle respect!), maar ik val veel meer de natuurlijke looks van prent 2. Die is (voor mij!) helemaal af
                  Zalig toch die fotografie ?
                  Greetz, KAriboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Oei, ik ga hier denk ik tegen de stroom in. maar ik val veel meer de natuurlijke looks van prent 2. Die is (voor mij!) helemaal af :
                    vaar met je mee hoor.
                    grt,.bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Alledrie hele mooie plaatjes. Mijn favorieet de eerste.
                      Mooie scherpte en kleuren trouwens. Door de wegdrijvende wolkn ook een mooie dieptewerking.

grtjs Wim
                      "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht

De laatste zou ik wat oplichten eventueel.
                        Op de monitor van mijn desktop oogt de lichtbalans best perfekt,maar als ik het dan bekijk op mijn laptop ( die ik gebruik voor het internet ) is het resultaat duidelijk minder....conclusie...beter mijn werkstation calibreren...bedank voor de reaktie Pascal

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                        Oei, ik ga hier denk ik tegen de stroom in...
                        Eén en drie zijn heerlijk gekaderd en sterk samengesteld, maar (naar mijn bescheiden mening) heb je de HDR niet in bedwang weten te houden. De luchten zijn dramatisch en bevatten veel lekkers voor HDR-fanaten (met alle respect!), maar ik val veel meer de natuurlijke looks van prent 2. Die is (voor mij!) helemaal af
                        Zalig toch die fotografie ?
                        Greetz, KAriboe
                        Zoals verwacht zijn de meningen redelijk verdeeld tussen beide 'strekkingen'...in alle eerlijheid,zelf ben ik ook niet direkt een grote fan van HDR , indien gebruikt in landschapsfotografie moet je er zeer omzichtig mee omspringen....vooral de kleur groen geeft al zeer snel overdreven ( fluoriserende ) kleuren,de kleur bruin daarentegen doet het beter ( vandaar mijn 1ste foto )...kijk maar naar het gebruik van tone mapping in de architektuur waar ik de resultaten veel beter kan smaken..hier op 't forum zijn er een paar mensen die deze materie zeer goed beheersen zoals bv Xiebu die het op perfekte wijze kan integreren in het geheel.....'k zal bij hem nog wat te raden moeten gaan denk ik
                        Allesins bedank ik iedereen voor de reaktie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          De eerste vind ik heel knap gedaan
                          De tweede bekoort mij door de vele kleuren
                          De derde is duidelijk soberder maar ook mooi hoor.

Grtz, RF
                          Ik volg hier , maar man o man die eerste
                          die ligt voor mij heel goed in balans en zeer mooie licht inval , prachtig werk

mvg xiebu
                          "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                          *BD1033BE*

Comment

mooi mooi, 1 en 2 voor mij
                            niet overdreven hdr, daarom

Comment

Voor mij is de volgorde OK. Drie prachtige platen, die eigenlijk niet voor elkaar moeten onderdoen.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

1 en 2 omwille van het lijnenspel. 2 voor de wolken en het 'naturel'. Dus 2 voor mij.

Comment

Working...
                                X