Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het is hier weer van wauw, goed,zalig enz met de nodige iconen. Alle respect voor deze meningen, maar ik zou toch eens willen weten waarom dit waw effekt. Daar ben ik eens beniewd naar louter uit intresse.
Ik vind deze niet slecht maar ook niet goed. Voor mij veel te veel blauw. Teveel van het goede. Zelfs het houtwerk ziet blauw.
Door te croppen, zodanig dat de horizon naar voor komt en niet zo veraf meer is, komt de foto meer in evenwicht.
Je mag contrast hebben tussen het donkere (blauwe) en het vurige van de achtergrond ,maar hier is het iets te veel voor mij.
Een zonsondergang moet een evenwicht zijn tussen de zon die verdwijnt en de nacht die komt. Dit gebeurd in deze weersomstandigheden zeer gelijkmatig. Hier heb ik de indruk dat je juist te laat bent voor deze zonsondergang. Door te croppen bekom je dit evenwicht terug.
Zoals reeds gezegd niet slecht mar je kunt veel beter, dat heb je al bewezen.
Robby
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Het is hier weer van wauw, goed,zalig enz met de nodige iconen. Alle respect voor deze meningen, maar ik zou toch eens willen weten waarom dit waw effekt. Daar ben ik eens beniewd naar louter uit intresse.
Ik vind deze niet slecht maar ook niet goed. Voor mij veel te veel blauw. Teveel van het goede. Zelfs het houtwerk ziet blauw.
Door te croppen, zodanig dat de horizon naar voor komt en niet zo veraf meer is, komt de foto meer in evenwicht.
Je mag contrast hebben tussen het donkere (blauwe) en het vurige van de achtergrond ,maar hier is het iets te veel voor mij.
Een zonsondergang moet een evenwicht zijn tussen de zon die verdwijnt en de nacht die komt. Dit gebeurd in deze weersomstandigheden zeer gelijkmatig. Hier heb ik de indruk dat je juist te laat bent voor deze zonsondergang. Door te croppen bekom je dit evenwicht terug.
Zoals reeds gezegd niet slecht mar je kunt veel beter, dat heb je al bewezen.
Robby
Robby, afgezien van de kwaliteit van de foto (die ik wel waardeer):
Als er één schaap over de dam is, volgen er meer. En er lopen hier op BD veel schapen rond. Kom je dan met kritiek, dan val je uit de koninklijke boot.
Henk
Comment