Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aards paradijs nieuwenhoven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aards paradijs nieuwenhoven

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
    Mooie plaat, maar overgesatureerd naar mijn mening...

't Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar schroef je saturatie een stuk terug en je hebt een veel subtielere & meer realistische plaat
    Ook mijn mening, maar dat is eventueel nog te fixen denk ik.
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
      Ook mijn mening, maar dat is eventueel nog te fixen denk ik.
      Niets gaan fixen hieraan hoor Jeannot. !!!!
      Dat is de sfeer van de foto verknallen, als je dat doet.

Sommigen willen nu eenmaal een plat ansichtkaartje zien met veilige blauwe en groene kleurtjes en lekker geheel conform zogenaamde gulden snedes en hun veilige referentiekaders en zo.
      Dat mag natuurlijk en is op zich niets mis mee.
      Maar spoor dan anderen tenminste niet aan tot het terugdraaien van de experimentele bewerkingen of het experiment zelf !! .
      Men deed dat in de diverse eeuwen ook met muziek onder aanvoering van in Oostenrijk wonende Italianen. Zelfs Mozart en Bach werden daar aan onderworpen.
      Gelukkig zijn we daar ook vanaf gestapt anders was hiphop. bleus, jazz rock en popmuziek nooit ontstaan.

En een ansichtkaart is hier geheel de bedoeling niet.
      ook het verkrijgen van een geborgen veilig gevoel is niet de bedoeling.
      Dat moge overduidelijk duidelijk zijn.
      Hier heb je duidelijk diverse bewerkingen op los gelaten welke dit magistrale kleurenpallet creëren.
      Ik denk te weten ook welke, want je hebt niet alleen geschoven met schuifjes.
      Maar laat daar het forum zelf maar op komen.

Mooi houden zo
      Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk bericht
        Prachtig sfeertje vast gelegd met zeer mooie verzadigde kleuren , prachtplaatje en idd ge ziet duidelijk de invloeden die ik achter gelaten heb op u , snelle leerling dus , moet hier zien da ik je niet al ga leren he hahahahahaha , volgende keer gaan we eens naar wat rustigere plekjes
        the reflexion on the water

mvg xiebu
        Ik ga eerst eens op vakantie, daarna mag je me mee uitnodigen.
        Want hier heb ik ook wel goesting in
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
          Niets gaan fixen hieraan hoor Jeannot. !!!!
          Dat is de sfeer van de foto verknallen, als je dat doet.

Sommigen willen nu eenmaal een plat ansichtkaartje zien met veilige blauwe en groene kleurtjes en lekker geheel conform zogenaamde gulden snedes en hun veilige referentiekaders en zo.
          Dat mag natuurlijk en is op zich niets mis mee.
          Maar spoor dan anderen tenminste niet aan tot het terugdraaien van de experimentele bewerkingen of het experiment zelf !! .
          Men deed dat in de diverse eeuwen ook met muziek onder aanvoering van in Oostenrijk wonende Italianen. Zelfs Mozart en Bach werden daar aan onderworpen.
          Gelukkig zijn we daar ook vanaf gestapt anders was hiphop. bleus, jazz rock en popmuziek nooit ontstaan.

En een ansichtkaart is hier geheel de bedoeling niet.
          ook het verkrijgen van een geborgen veilig gevoel is niet de bedoeling.
          Dat moge overduidelijk duidelijk zijn.
          Hier heb je duidelijk diverse bewerkingen op los gelaten welke dit magistrale kleurenpallet creëren.
          Ik denk te weten ook welke, want je hebt niet alleen geschoven met schuifjes.
          Maar laat daar het forum zelf maar op komen.

Mooi houden zo
          Wat een hoop uit de context getrokken geleuter zeg, wie is er hier de frusto ?

Er is trouwens niets experimenteel aan oversatureren, integendeel, massa's "Disney"-plaatjes bij de vleet tegenwoordig zou ik zeggen...

Trouwens Parrotman noch ik zullen de laatsten zijn om te zeggen dat je je niet buiten de lijntjes mag kleuren, integendeel.

Soit, ik heb me daar in het begin ook aan gezondig hoor (oversatureren), want dat valt natuurlijk meer op (= meer reacties),
          maar na verloop van tijd groei je daar uit en creëer je tenslotte een eigen soort creatieve stijl...

@ gNo, mijn reactie was slechts goedbedoelde raad, geen betweterig gezaag zoals bovenstaande hier laat uitschijnen.
          Je experimenteert blijkbaar veel en graag en dat is natuurlijk een goed ding, de beste manier om veel bij te leren,
          maar op BD krijg je een vertekend beeld van wat je foto's waard zijn gewoon door mensen zoals Irineas (ook al is dat trouwens hun opzet niet).

Post je je foto's ook op andere fotofora ?

Zoniet, dan geef ik je de raad omdat eens te doen, want dan pas krijg je een objectiever zicht op wat je foto's waard zijn
          en leer je opnieuw bij door een andere kijk van andere mensen..
          Een foto kan bvb op een forum bejubeld worden, maar op een ander wordt diezelfde foto mt evenveel gemak neergesabeld en dat komt dan hard aan...

BTW: Buiten de oversaturatie vind ik de foto ook heel geslaagd, moest het zo niet zijn zou ik trouwens geeneens gereageerd hebben ...

met de beste bedoelingen

scalll

Comment

Wat een hoop uit de context getrokken geleuter zeg, wie is er hier de frusto ?

maar op BD krijg je een vertekend beeld van wat je foto's waard zijn gewoon door mensen zoals Irineas (ook al is dat trouwens hun opzet niet).

Post je je foto's ook op andere fotofora ?

Zoniet, dan geef ik je de raad omdat eens te doen, want dan pas krijg je een objectiever zicht op wat je foto's waard zijn
            en leer je opnieuw bij door een andere kijk van andere mensen..

scalll

Eeuhh, niet schelden en anderen in hun waarde laten.
            Net zoals ik bij u dat ook gedaan heb.
            Dan blijft het hier een van de beste fora en hoef je niemand naar andere fora te jagen.
            Verder werd er wel degelijk gevraagd om de foto "te fixen".
            En daar ben ik helemaal niet mee eens, dat is en was mijn stelling.
            Net zo als jij het dus blijkbaar niet met mij eens bent.
            En dat mag. Daar is het een forum voor.
            En op andere Fora zou deze foto zonder verder iets te "fixen" heel goed scoren hoor.

Comment

Net zoals ik bij u dat ook gedaan heb.
              Dan blijft het hier een van de beste fora en hoef je niemand naar andere fora te jagen.
              Verder werd er wel degelijk gevraagd om de foto "te fixen".
              En daar ben ik helemaal niet mee eens, dat is en was mijn stelling.
              Net zo als jij het dus blijkbaar niet met mij eens bent.
              En dat mag. Daar is het een forum voor.
              En op andere Fora zou deze foto zonder verder iets te "fixen" heel goed scoren hoor.

Ik ben het hier volledig mee eens.Niemand is hier op zijn plaats gezet en de mening van iedere komentator is welkom alsook die van Iineas.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Tja, als jij begint ?
                ps, een frusto rijker, na mijn vak gaan we hdr-en , deal ?
                en dit vlak na mijn reactie over de oversaturatie ?
                Dacht dat dit naar mij gericht was, vandaar vermelding "wie is er hier de frusto"...
                Tenzij ik iets verkeerd begrepen heb ?

Dan blijft het hier een van de beste fora en hoef je niemand naar andere fora te jagen
                Ik "jaag" niemand naar andere fora, ik gaf gewoon een suggestie om ook op andere fora te posten en daardoor
                krijg je idd een objectiever beeld omdat je ook andere reacties krijgt buiten de BD-reacties, ik snap niet dat dat moeilijk te begrijpen valt ?

Het is ondertussen al een algemeen gekend probleem dat veel foto's te snel bejubeld worden en daardoor krijg je
                al snel een vertekend beeld of je nu goed bezig bent of niet...

Kaart je bij een goede foto toch nog een (eventueel) probleem aan, dan gaat men met z'n allen direct op de achterste poten staan om dat met alle macht te ontkrachten...

Het niveau zakt ondertussen zienderogen en veel ervaren fotografen blijven hier weg samen met hun gefundeerde reacties ...

Comment

beste mannen,en vrouwen ,
                  ik wil hier toch even iets op zeggen,ik ben namelijk samen met mijn vrouw een 6 tal maanden
                  geleden begonnen met digitale fotografie,en wij zijn op BD gesukkeld daar dit voor ons
                  een uitlaatklep was (is) om de dagelijkse sleur en stress te ontlopen.
                  Als we in het begin een foto posten,kregen we meer dan ****** over ons heen dat ons lief
                  was,op een paar uitzonderingen na,die toch wel hier en daar tips gaven.Wat ook de bedoeling
                  van dit Forum moet en zou moeten zijn!Daar wij nog maar pas bezig zijn, en we hier al bij al
                  nog geen goede kwaliteit zoals "echte fotografen" plaatsen,heb ik ook niet de intentie om naar andere
                  fotoflora's te gaan,om het feit dat wij maar "amateurs" zijn,de enige vooruitgang die wij geboekt hebben
                  is dat Xiebu ons onder zijn vleugels heeft genomen,en deze mens de moeite doet om iemand die begint
                  een workshop te geven,en op de fouten te wijzen waar men de mist ingaat.
                  en wij zijn hem daar dan ook ontzettend dankbaar voor,en nee dit is geen gefleem naar Xiebu toe!!!
                  ondertussen is er een mooie vriendschap tussen ons gegroeid en dat zou wat meer op dit forum mogen
                  gebeuren.Ik herhaal dit nogmaals,achter het toetsenbord uw bevrediging halen is een trieste zaak.
                  En ik die dacht dat "Hanen vechten" verboden was??? het haantjes gedrag is hier schoppen troef.
                  ik zou anders zeggen"leven en laten leven.

met Vriendelijke Groeten,

jeannot

Comment

Tja, als jij begint ?
                    en dit vlak na mijn reactie over de oversaturatie ?
                    Dacht dat dit naar mij gericht was, vandaar vermelding "wie is er hier de frusto"...
                    Tenzij ik iets verkeerd begrepen heb ?
                    Nogal heeeel erg verkeerd begrepen.
                    Haal adem en betrek niet alles op jezelf.
                    Zo belangrijk is niemand dat die alles wat er hier geschreven wordt, en al helemaal niet achter een PS, op jezelf moet trekken.

Dit is een forum dat over foto's gaat en dus per reactie altijd in principe aan de maker van de foto is gericht.
                    Indien je dat nog niet door had, mijn hele schrijven was geheel en al aan Jeannot gericht.
                    En dit is echt een heel overduidelijk Persoonlijk Schrift = PS naar Jeannot in een reactie geheel en al naar jeannot gericht.
                    Die weet waar ik mee aan het stoeien was en wat mislukte.
                    En dus was dat voor mij een frustratie = frusto rijker.
                    En na mijn vakantie = vak, gaan wij hier samen even aan werken.
                    Hoe kun je hier uit ook maar de schijn van reactie richting jezelf halen ??????????????????
                    En dan schrijf ik in het stukje erna aan Xiebu dat ik eerst nog op vakantie ga !!!!!!!!!!
                    Dat ik dit zelfs nog moet uitleggen is te triest voor woorden.

Wij treffen elkaar en gaan samen er op uit en leren van elkaar.
                    Want wij beoefenen een hobby die fotografie heet, en dus fotograferen we samen.
                    En vanuit het bij ons natuurlijk aanwezige respect voor de ander kunnen wij dat gelukkig ook.
                    Last edited by Irineas; 22 april 2009, 20:39.

Comment

Na mijn 1ste reactie (over het oversatureren) gaf jij net een volledig tegenovergestelde reactie en
                      in 1 adem las ik frusto erbij, vandaar dat ik me meteen negatief aangesproken voelde...

En toegegeven, na je 2e (toch wel heftige) reactie op Parrotman dan ben ik idd wat onbesuisd op mijn klavier gedoken,
                      waarvoor bij deze mijn oprechte excuses voor dit misverstand ...

Neemt niet weg dat ik (buiten dit euvel) voor de rest bij mijn mening blijf.

Over de ***** die gNo over hem reeds kreeg op dit forum heb ik dan ook niets te maken voor zover
                      ik me kan herinneren, mijn eerste reactie was dan ook gewoon opbouwende kritiek, meer niet (en met de beste bedoelingen)...

Comment

Lees nou eens terug wat gNo schrijft! gNo geeft toch duidelijk aan dat hij deze onenigheid niet erg waardeert , maar niemand van jullie heeft zijn redply gelezen
                        Dit soort heftige onderonsjes zijn nou niet bepaald leuk voor de TS van deze showcase.
                        EVen diep amdemhalen, trots in slikken en in harmonie weer verder gaan. We zitten hier immers allemaal voor hetzelfde: liefde voor fotografie Komaan jongens en meisjes, laten we elkaar niet gek maken. Daar is deze hobby veel te leuk voor

Comment

Pfeuww !! heavy stuff hier zeg al die leuke reakties. Leuk dat het hier wat leeft en zolang we elkaar maar graag zien en respecteren is er niets aan de hand zeker .

Dag Jeannot, mooie plaat heb je daar gemaakt zeg. Volle bak sfeer.
                          Knap

Grtz..
                          **Website** 'you can't depend on your eyes if your imagination is out of focus'

Comment

Na mijn 1ste reactie (over het oversatureren) gaf jij net een volledig tegenovergestelde reactie en
                            in 1 adem las ik frusto erbij, vandaar dat ik me meteen negatief aangesproken voelde...

En toegegeven, na je 2e (toch wel heftige) reactie op Parrotman dan ben ik idd wat onbesuisd op mijn klavier gedoken,
                            waarvoor bij deze mijn oprechte excuses voor dit misverstand ...

Neemt niet weg dat ik (buiten dit euvel) voor de rest bij mijn mening blijf.

Over de ***** die gNo over hem reeds kreeg op dit forum heb ik dan ook niets te maken voor zover
                            ik me kan herinneren, mijn eerste reactie was dan ook gewoon opbouwende kritiek, meer niet (en met de beste bedoelingen)...
                            Hallo Pascal,
                            over die """"" dat sloeg niet op iemand in deze draad zelfs,en voor opbouwende kritiek ben ik zeker te vinden,maar ik wil bij deze nog eens zeggen dat ik content en blij ben dat ik tot deze foto gekomen ben Qua resultaat voor een eerste landschap.in de hoop deze te verbeteren in de toekomst.
                            want ik kijk op naar mensen zoals xiebu,rupselkopke ,en de leemans en enkele ander waar mij de naam nu niet te binnen valt,door naar deze mensen hun platen te kijken en raad te vragen,die ze ook graag geven kom je een stap verder.
                            en mms zoals irineas zei dat het hier om een misverstand ging,wat een beetje verkeerd begrepen werd,liep dit even uit de hand,vandaar ook mijn draadje iets hoger op.en het is een feit dat er veel te veel ruzie in een draadje komt,wat uiteindelijk niets meer met de te beoordelen foto te maken heeft.
                            grtjs

jeannot

Comment

een hele mooie plaat ,met prachtige kleuren ,heel knap gedaan

groetjes caroline
                              Niet alleen mijn camera maakt de foto ,maar ook mijn hart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                                Lees nou eens terug wat gNo schrijft! gNo geeft toch duidelijk aan dat hij deze onenigheid niet erg waardeert , maar niemand van jullie heeft zijn redply gelezen
                                Dit soort heftige onderonsjes zijn nou niet bepaald leuk voor de TS van deze showcase.
                                EVen diep amdemhalen, trots in slikken en in harmonie weer verder gaan. We zitten hier immers allemaal voor hetzelfde: liefde voor fotografie Komaan jongens en meisjes, laten we elkaar niet gek maken. Daar is deze hobby veel te leuk voor
                                Zei de wijze dame..
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X