Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het wordt vast een koude nacht...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het wordt vast een koude nacht...

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
    Showcase: Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.
    Tja, die kritiek heb je dan ook gekregen. Ik begrijp de reactie van de topicstarter maar ik heb evenveel begrip voor de stelling van Rupselkopke.
    De foto van Sjinouck is een mooie waarneming van een vriesavond. Ik zie dit eerder als een gepaste illustratie voor het weerbericht op EEN. Ook ik ben van mening dat dit niet thuis hoort in showcase. Maar dat is mijn mening en die doet niets terzake. Het is nog altijd de topicstarter die oordeelt dat zijn foto in de rubriek showcase thuishoort ...of niet.

en zo is het maar net...de forumregeltjes zijn trouwens overduidelijk...

Comment

heb trouwens net geprobeerd eea op te lichten, maar met een foto genomen op dit tijdstip en met deze omstandigheden gaat het gewoon niet...zeker wat betreft de voorgrond...het was al aardig donker, en dan vallen details met het blote oog al weg... het spijt mij... Ik heb mijn best gedaan....en bijzonder... tsja, fotografie is voor mij toch nog altijd dingen waarnemen en vastleggen, ik leg dingen gewoon vast zoals ze zijn..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Over het niveau van showcase ga ik mij niet uitspreken, maar verder ben ik het eens met Rupselkopke.
        Voor mij is deze foto ook helemaal niet bijzonder. Als er nog details in de voorgrond te bespeuren waren, had dit wél een mooie foto kunnen zijn. Dát is een héél ander paar mouwen.
        ik moet deze mening enigszins bijtreden .... ; ik heb dit trouwens ook al bij andere zeer middelmatige foto's gemerkt die toch nog zeer lovende kritieken kregen terwijl er eigenlijk weinig aan is ....

ik begeef mij hier een beetje op dun ijs want ik heb vanavond in dit zelfde subforum een iets gelijkaardige foto gepost, maar dan wel met een meer prominente voorgrond en een voor mij iets meer uitgesproken weergave van de ochtendkleuren ... ja ik weet het, bij Sjinouk gaat om de avond ....

de lovende kritieken zijn er nog niet (die ene niet meegerekend waarvoor dank) maar des te meer ben ik verbaasd dat Sjinouk's foto in eerste instantie dergelijke lofbetuigingen krijgt ....
        ......
        oei, bij nader inzien zie ik dat die ene positieve reactie op mijn foto net van Sjinouk komt, sorry Sjinouk .... maar toch heb ik zo een beetje het gevoel dat "ons kent ons" een grote rol speelt in de foto-beoordelingen
        Last edited by MichelP; 26 december 2008, 20:33.
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pin13689 Bekijk bericht
          ik moet deze mening enigszins bijtreden .... ik was eigenlijk ook een beetje geschokt door de overdreven positieve reacties; ik heb dit trouwens ook al bij andere zeer middelmatige foto's gemerkt die toch nog zeer lovende kritieken kregen terwijl er eigenlijk weinig of niets aan is ....

ik begeef mij hier een beetje op dun ijs want ik heb vanavond in dit zelfde subforum een iets gelijkaardige foto gepost, maar dan wel met een meer prominente voorgrond en een voor mij iets meer uitgesproken weergave van de ochtendkleuren ...

de lovende kritieken zijn er nog niet (die ene niet meegerekend waarvoor dank) maar des te meer ben ik verbaasd dat Sjinouk's foto in eerste instantie dergelijke lofbetuigingen krijgt ....
          ik zal zo es gaan kijken... By the way, ik plaats niet om oohs en aahs te krijgen, ik heb er trouwens ook geen enkele invloed op he? ik plaats enkel wat IK leuk en mooi vind.. smaken verschillen.. valt wel op in vele gevallen dat er naar aanleiding van een aantal posts er direct achteraangelopen wordt, hetzij ten goede of hetzij ten minder goede.. Maar da's mijn mening.. edit: had al gekeken, en mijn opbouwende kritiek gegeven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
            heb trouwens net geprobeerd eea op te lichten, maar met een foto genomen op dit tijdstip en met deze omstandigheden gaat het gewoon niet...zeker wat betreft de voorgrond...het was al aardig donker, en dan vallen details met het blote oog al weg... het spijt mij... Ik heb mijn best gedaan....en bijzonder... ..
            de voorgrond kan je niet oplichten, ik heb net hetzelfde ervaren als met mijn foto (zie "warme ochtendkleuren")

tsja, fotografie is voor mij toch nog altijd dingen waarnemen en vastleggen, ik leg dingen gewoon vast zoals ze zijn
            daar heb je dan weer groot gelijk in, er wordt hier soms teveel gephotoshopped om een mooie foto te krijgen ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              smaken verschillen hier duidelijk. iedereen vind em goed buiten jij!

foto vindt ik wel goed!
              Het lijkt de laatste tijd modern en in om bij elke foto te reageren met " mooi " of "prachtplaat" of "super".......en niet omdat de foto goed is, enkel omdat men dan hoopt ook een goeie kritiek op zijn eigen foto te krijgen. Of om te vermijden dat wanneer je kritiek geeft dat je op iemands tenen trapt. Ik reageer op wat ik kan zien ongeacht van wie de foto is ....en ongeacht of die persoon een kennis is of niet. Als de foto goed is zal ik dit ook MET VEEL GENOEGEN zeggen.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Het lijkt de laatste tijd modern en in om bij elke foto te reageren met " mooi " of "prachtplaat" of "super".......en niet omdat de foto goed is, enkel omdat men dan hoopt ook een goeie kritiek op zijn eigen foto te krijgen. Of om te vermijden dat wanneer je kritiek geeft dat je op iemands tenen trapt. Ik reageer op wat ik kan zien ongeacht van wie de foto is ....en ongeacht of die persoon een kennis is of niet. Als de foto goed is zal ik dit ook MET VEEL GENOEGEN zeggen.

ik reageer ook op mijn eigen manier op iedere foto of plaat die ik zie..en heus niet iedere keer met ´prachtig´ oid..en als ik iets prachtig vind, waarom zou ik dan anders reageren??? dus mocht je mijn berichtengeschiedenis nagegaan zijn, en ik heb het sterke vermoeden van wel, dan zou je dit ook beamen..Dus wat jij nu insenueert, alsof ik enkel en alleen goeie kritieken uitdeel, in de hoop om weer goede terug te krijgen, is volledig misplaatst...(ben nog niet van gisteren hoor..) ik respecteer je mening wel degelijk ..alleen ben jij niet degene die bepaalt of iets ´showcasewaardig´of niet,.. dat bepaal namelijk IK en de forumregels...

Comment

Ik vind hem wel mooi
                  Groetjes Hendrika

Comment

het gezegde...eenvoud siert in het achterhoofd houdende, vind ik dit een zeer mooie en rustgevende foto. Knap.

Comment

De avond mooi vastgelegd
                      Grt
                      Theike
                      Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

Comment

ik reageer ook op mijn eigen manier op iedere foto of plaat die ik zie..en heus niet iedere keer met ´prachtig´ oid..en als ik iets prachtig vind, waarom zou ik dan anders reageren??? dus mocht je mijn berichtengeschiedenis nagegaan zijn, en ik heb het sterke vermoeden van wel, dan zou je dit ook beamen..Dus wat jij nu insenueert, alsof ik enkel en alleen goeie kritieken uitdeel, in de hoop om weer goede terug te krijgen, is volledig misplaatst...(ben nog niet van gisteren hoor..) ik respecteer je mening wel degelijk ..alleen ben jij niet degene die bepaalt of iets ´showcasewaardig´of niet,.. dat bepaal namelijk IK en de forumregels...
                        Daar heb je overschot van gelijk in .....ik ben zeker niet diegene die bepaald wat de forumregels zijn. Ik spreek me ook niet uit over de reacties die JIJ persoonlijk op andere foto's geeft ....maar over de algemene manier van reageren door velen op het forum.Mensen hebben klaarblijkelijk geen zin meer om met gegronde kritiek te reageren omdat ze angst hebben om op tenen te trappen. Diegene die de foto plaatst krijgt hierdoor "de valse indruk" dat hij of zij erg goed bezig is .....en dat er weinig of geen reden is om "de betere" showcase waardige foto proberen te maken. Met hetzelfde gemak had ik even makkelijk deze avond kunnen reageren op uw geplaatste foto met 5 groene duimen omhoog en 5 smilies met rode lippen en omringd met hartjes.
                        Jij mag voortaan zelf kiezen hoe ik ga reageren op de foto's die je plaatst .......mijn eerlijk gedacht.....of met veel voorzichtigheid en een pak gunstig gezinde smilies. De keuze ligt bij u.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Daar heb je overschot van gelijk in .....ik ben zeker niet diegene die bepaald wat de forumregels zijn. Ik spreek me ook niet uit over de reacties die JIJ persoonlijk op andere foto's geeft ....maar over de algemene manier van reageren door velen op het forum.Mensen hebben klaarblijkelijk geen zin meer om met gegronde kritiek te reageren omdat ze angst hebben om op tenen te trappen. Diegene die de foto plaatst krijgt hierdoor "de valse indruk" dat hij of zij erg goed bezig is .....en dat er weinig of geen reden is om "de betere" showcase waardige foto proberen te maken. Met hetzelfde gemak had ik even makkelijk deze avond kunnen reageren op uw geplaatste foto met 5 groene duimen omhoog en 5 smilies met rode lippen en omringd met hartjes.
                          Jij mag voortaan zelf kiezen hoe ik ga reageren op de foto's die je plaatst .......mijn eerlijk gedacht.....of met veel voorzichtigheid en een pak gunstig gezinde smilies. De keuze ligt bij u.

Ik denk dat aan iedereen de persoonlijke keuze ligt, hoe te reageren op welke foto dan ook..wat je aanhaalt is een veronderstelling, die je vervolgens niet kunt gronden, omdat je simpelweg niet in iemands hoofd kunt kijken.. dus dat is te kort door de bocht gesteld..iedereen oordeelt naar eigen smaak.. en hoe of wat hij/zij dat doet is puur persoonlijk.. Ik ga trouwens geen keuzes maken over hoe ik wil hoe jij reageert, da's namelijk ook jouw keuze..en als je mijn foto's helemaal niks vind ,dat kan, ik verplicht je tot niets... We leven gelukkig in een vrij land..Mocht je trouwens erge problemen hebben over de manier van oordelen op dit forum, dan is het mss beter een nieuw topic te starten in het algemene gedeelte , en niet in een showcase-plaatsing..zoals nou toevallig deze, waarin ik mijn plaat gezet heb..Voor de rest, iedereen 'schiet'op zijn eigen niveau, en met zijn eigen budget...en iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij/zij doet.. jij doet het met een mkII, en je bent w.s. verder dan ik, ik doe het met een instappertje met veel 2e hands spul, ik durf wel te zeggen, dat ik zeker niet minder plezier heb aan mijn hobby dan jij..leef en laten leven, hautain gedoe heeft niemand wat aan, juist de betere fotografen zouden ook es de moeite moeten nemen om opbouwende kritiek te geven aan de beginners, de gemiddelden etc, ipv een oeverloze discussie op te voeren over wel of niet showcase waardig...niemand, maar dan ook niemand is geboren met een camera rond zijn/haar nek..

Prettige feestdagen!
                          Last edited by Sjinouck; 27 december 2008, 01:06. Reden: vanalles en nog wat

Comment

to the point: hier wordt veel te vlug onterecht met lofbetuigingen gegooid voor de eerste de beste foto ...
                            toen ik die eerste reacties las vond ik het gewoon overdreven ......
                            rupselkopke heeft de nagel op de kop geslaan en toen ik zijn reactie las was ik aangenaam verrast dat er weer wat nuchterheid door de fotobeoordeling zou waaien ...

Comment

Ik kan Rupselkopke enkel maar gelijk geven.
                              Op de kleuren na vind ik de foto ook maar heel gewoontjes en als je dan die eerste reacties leest....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                                Ik kan Rupselkopke enkel maar gelijk geven.
                                Op de kleuren na vind ik de foto ook maar heel gewoontjes en als je dan die eerste reacties leest....

een ervaringsdeskundige..

Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

Comment

Working...
                                X