Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A room with a view... (+oplossing) (+uitleg)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: A room with a view...

Mooi werk
    Groetjes Hendrika

Comment

A room with a show, bijna. Prachtplaat natuurlijk met eigenaardige kleurschakeringen in de lucht. Van diepblauw, via paars naar iets onbestemds.
      Ik gok op een stad in een streek met spectaculaire onweders. Tropisch, brede lanen, Miami ?
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Tropisch, brede lanen, Miami ?
        Ik denk dat er in Miami meer hoogbouw staat.
        Ik dacht eerder aan Tel Aviv.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
          Ik gok op een stad in een streek met spectaculaire onweders. Tropisch, brede lanen, Miami ?
          Knap, heel knap. Inderdaad Miami, of eigenlijk een 'voorstad' daarvan: Sunny Isles Beach. Bijna elke avond wel ergens in de stad kortdurend onweer maar gelukkig de rest van de dag mooi weer.

Dit is het hotel (en hier via Google Maps, het gebouw in het midden met die schaduw). 31 verdiepingen hoog maar we zaten deze keer jammer genoeg slechts op de 18e.

Zoals je kunt zien is 't nog wel een eindje rijden naar downtown MIA maar dat is bij veel grote steden in de VS het geval. Je denkt dat je er al bent maar dan moet je nog 30 km naar het centrum. Miami Beach ligt ongeveer daar waar de bliksem is ingeslagen, schat ik zo.

Bedankt voor alle reacties!!
          Last edited by Leonidas; 19 juli 2008, 02:03.

Comment

Re: A room with a view... (+oplossing)

Hele knappe eerste. En die laatste is anders ook wel een mooie.
            I put the sexy in dyslexia

Comment

een hele krachtige foto! wauw

Comment

Prachtige, intrigerende foto.
                De ogenschijnlijke kalmte boven zee en de 'onrust' boven het land.

Comment

Schitterende foto die je hebt gecreëerd dankzij je onnoemelijk geduld.
                  Dus als ik goed begrijp zijn dit drie opnames die je samenvoegt door middel van een HDR progje, of lukt dat met PS?

Puik hoor

groeten Sensor
                  Groeten Sensor

Comment

Schitterende foto. Knappe compo met zeer knap kleurenspel.
                    Boeiende foto. Je hebt groot gelijk dat je er zoveel tijd ingestoken hebt - het resultaat is top
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Ga hier in herhaling vallen, maar doe het toch maar : schitterende kleuren, mooie bewerking, deze foto is af
                      https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Hmm, dat is nu al de tweede keer dat ik er een paar dagen tussenuit ga en dat vervolgens m'n foto ondertussen in de HOF verschijnt. Dat moet ik dus vaker doen.

Nogmaals bedankt voor alle reacties en vanzelfsprekend ook dank aan de selectiemods.

Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                        Schitterende foto die je hebt gecreëerd dankzij je onnoemelijk geduld.
                        Dus als ik goed begrijp zijn dit drie opnames die je samenvoegt door middel van een HDR progje, of lukt dat met PS?

Puik hoor
                        Een apart HDR-progje gebruik ik niet. Als ik al aan HDR doe dan gebruik ik daarvoor Photoshop. Maar omdat ik zelf alleen in uitzonderlijke gevallen van het HDR-effect hou, gebruik ik slechts zeer zelden de HDR-functionaliteit van PS. Verder ben ik van mening dat je met onderstaande methode veel meer controle hebt over wat je precies wel en wat niet wilt 'herstellen'. Gewone PS-functionaliteit dus, maar het werkt net zo goed in andere programma's die met laagmaskers kunnen werken.

Dan nu de uitleg. Om tot de samenstelling te komen sleep ik gewoon de foto van 2.5 s en die van 10 s als extra lagen boven de background met de foto van 30s.

Beide bovenste lagen voorzie ik dan van een zwart laagmasker door met de Alt-toets ingedrukt het betreffende icoontje aan te klikken (omcirkeld). Dat zorgt ervoor dat Layer 1 en Layer 2 weer onzichtbaar worden.

Vervolgens kies ik een zachte brush (Hardness 0%) en zet die op Opacity 15-20%. Daarmee 'schilder' ik dan met wit in meerdere lagen op het zwarte laagmasker, waardoor dat gedeelte van de foto van die laag langzaam zichtbaar wordt. Dat doe ik met een lage opacity omdat je daarmee goede controle hebt over de mate waarin de betreffende laag zichtbaar wordt.

Zoals gezegd heb ik de foto van 10 s voornamelijk gebruikt voor de weg en de foto van 2.5 s voor de benzinestations.

Zo hadden de benzinestations eruit gezien als ik alleen de foto van 30 s gebruikt had:

En zo ziet het er nu uit, door selectief gebruik te maken van de laag met de foto van 2.5 seconden:

Hopelijk hebben sommigen hier iets aan.

Comment

Re: A room with a view... (+oplossing) (+uitleg)

Aha, bedankt voor de uitleg Leonidas!
                          Heb ik wat aan
                          Mvg Tim

Comment

geduld, inspanning en volharding loont: prachtig
                            gegroet, Ludo

Comment

Bedankt voor de uitleg
                              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                              "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Bedankt hoor voor je uitleg

groeten sensor
                                Groeten Sensor

Comment

Working...
                                X