Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Fantastische serie De meeste gaan voor 1 en 3, maar ik ga voor de tweede.Die vind ik super Ik zou alleen de boot met de lichtjes wegwerken, Dan is ze nog gaver!!
Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.
Ik was daar dit weekend ook.
Misschien heb ik nog een tip voor een mooie locatie:
Aan Cap Blanc Nez zie je ook een Radar op een heuvel staan.
Links van de Radar is een weiland met een wandelweg.
Volg deze voor ong. een half uurtje en je hebt een prachtig zicht over het Kanaal, de velden en Calais.
Zie de topics hieronder voor mijn foto's op die locatie:
Aan Cap Blanc Nez zie je ook een Radar op een heuvel staan.
Links van de Radar is een weiland met een wandelweg.
Volg deze voor ong. een half uurtje en je hebt een prachtig zicht over het Kanaal, de velden en Calais.
Wim
Dit is Cap Gris Nez; op Cap Blanc Nez staat een oorlogsmonument.
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Dit is Cap Gris Nez; op Cap Blanc Nez staat een oorlogsmonument.
Neen "dyfani" Wimlett heeft wel degelijk gelijk, de radar staat op Blanc nez, en er loopt daar wel degelijk een weg die u naar een heuvel leid genaamd "De schasseur".
Het is deze heuvel die in de tweede wereldoorlog wekenlang overvloedig gebombardeerd werd door de Engelsen en Amerikanen.
Deze heuvel kunt u ook met de auto bereiken, of toch een groot gedeelte ervan door vanop Blanc nez in de richting van Calais te rijden (licht bergaf) en na ongeveer 800 meter juist voor Sangatte aan de kruis-lieveheer (of kruisweg) rechtsaf te rijden helemaal naar boven en dan nogmaals rechtsaf een aardeweg in te slaan (maar dat doet u best te voet) tot voorbij de struiken, daar hebt u een mooi zicht op de zee en op Calais in de verte.
Het is een mooie streek die ik al 26 jaar bijna maandelijks bezoek om te gaan zweefvliegen met modelvliegtuigen, en regelmatig doe ik daar, spijtig genoeg, mijn nick-naam alle eer aan.
Neen "dyfani" Wimlett heeft wel degelijk gelijk, de radar staat op Blanc nez, en er loopt daar wel degelijk een weg die u naar een heuvel leid genaamd "De schasseur".
Het is deze heuvel die in de tweede wereldoorlog wekenlang overvloedig gebombardeerd werd door de Engelsen en Amerikanen.
Deze heuvel kunt u ook met de auto bereiken, of toch een groot gedeelte ervan door vanop Blanc nez in de richting van Calais te rijden (licht bergaf) en na ongeveer 800 meter juist voor Sangatte aan de kruis-lieveheer (of kruisweg) rechtsaf te rijden helemaal naar boven en dan nogmaals rechtsaf een aardeweg in te slaan (maar dat doet u best te voet) tot voorbij de struiken, daar hebt u een mooi zicht op de zee en op Calais in de verte.
Het is een mooie streek die ik al 26 jaar bijna maandelijks bezoek om te gaan zweefvliegen met modelvliegtuigen, en regelmatig doe ik daar, spijtig genoeg, mijn nick-naam alle eer aan.
Broken-wing
Ik wil geen spelbreker zijn maar Cap blanc nez heeft een monument op de top.
De witte neus is genoemd naar de witte kalksteen.......op Griz nez staat de radartoren.......de steen daar is veel donkerder....meer rotsachtig.....en er liggen ook een soort eivormige stenen blokken in de branding. Cap blanc nez ligt het dichtste bij Calais .....op het strand van Blanc nez staan de metalen palen die je in de twee eerste foto's kunt zien.
Voor diegenen die nog moesten twijfelen over de plaats van de radar....google eens op "Radar Cap Gris Nez"
Comment