Van 2 tot 12 maart heb ik het Zuidwesten van IJsland doorkruist. Wondermooie streek, zeer aan te raden voor wie van de natuur houdt!
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Winters IJsland
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Winters IJsland
Maf om massa's sneeuw en zee samen te zien. IJsland stata ook hoog op mijn verlanglijstje, moet een prachtig land zijn voor natuurfotografie.Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com
-
Machtige omgeving - schijnt wel stevig gepromoot te worden op het ogenblik; dus allen daarheen voor allen daarheen gaan
Plaatjes zijn mooi, goeie compo's
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk berichtHeel mooie reeks
Ik wil daar ooit ook eens naartoe, heb al massa´s lectuur en folders verslonden.
Spijtig dat reizen naar IJsland zo duur is
Het wordt momenteel idd gehyped maar IJsland zal nooit een massabestemming worden en dat is maar goed ook. En dat het duur is, tsja, doe het maar eens na : met amper 300.000 (nu) mensen een hoogtechnologische welvaartsmaatschappij (nr 1 in de HDI 2008) uit de grond stampen op een eiland zonder grondstoffen en met alleen maar warm water en vis.
Ik ben vrij goed met het land vertrouwd en raad je zeker het boek aan van Tim Moore (ijspegels aan mijn snor) vnl het hoofdstuk waarin hij met zijn Ijslandse schoonbroer met de fiets het Kjölurpad doorsteekt. Heel rake typering van het land en de bewoners.
Om on-topic te blijven : ik mis een beetje de kleuren die IJsland zo uniek maken maar ja, begin maart en de vele sneeuw van dit jaar laten de fotograaf geen keuze natuurlijk. Ik mis ook een beetje het "aha, dit moet IJsland zijn" gevoel maar laat dit geen punt van kritiek wezen want ik kan het niet uitleggen.
Verder kan ik je aanraden om eens een kijkje te nemen op de z/w site van Ragnar Axelsson : www.rax.is/gallery/Iceland/index.html
Ook Johan Isberg heeft mooie foto's gemaakt van het stuk land dat nu verdwenen is door de energiehonger van die verdomde ALCOA-Amerikanen :
www.inca.is/show , in de Nat Geo van maart staat er een heel artikel hierover.
Ronduit schitterend is ook de DVD + foto's die zijn uitgebracht door Isberg en Stefnisson : "Aurora Borealis, the magnificent lights of the Northern Sky"
Bestu kvedjur
Paul
Comment
-
-
Indrukwekkend die natuur aldaar. Heb je ook als dusdanig vastgelegd. Vooral twee en drie mijns inziens zijn grandioos.gegroet, Ludo
Comment
-
-
@PaulM : Bedankt voor de interessante links
Van de www.rax.is/gallery/Iceland/index.html moest ik we effe iets afpitsen op het eindeBD0723BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hilde L. Bekijk berichtPrachtige natuur , vastgelegd in wonderlijke beelden. Ik hoop dat je er meer hebt!
Er staan er een goeie 300
Comment
-
Comment