Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winters IJsland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Winters IJsland

Van 2 tot 12 maart heb ik het Zuidwesten van IJsland doorkruist. Wondermooie streek, zeer aan te raden voor wie van de natuur houdt!

http://www.myricreaties.be

Re: Winters IJsland

Maf om massa's sneeuw en zee samen te zien. IJsland stata ook hoog op mijn verlanglijstje, moet een prachtig land zijn voor natuurfotografie.
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Machtige omgeving - schijnt wel stevig gepromoot te worden op het ogenblik; dus allen daarheen voor allen daarheen gaan

Plaatjes zijn mooi, goeie compo's
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Heel mooie reeks
        Ik wil daar ooit ook eens naartoe, heb al massa´s lectuur en folders verslonden.
        Spijtig dat reizen naar IJsland zo duur is
        BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
          Heel mooie reeks
          Ik wil daar ooit ook eens naartoe, heb al massa´s lectuur en folders verslonden.
          Spijtig dat reizen naar IJsland zo duur is
          neen, integendeel, de prijs en het klimaat zorgen voorlopig dat de toeristen nog geselecteerd worden
          Het wordt momenteel idd gehyped maar IJsland zal nooit een massabestemming worden en dat is maar goed ook. En dat het duur is, tsja, doe het maar eens na : met amper 300.000 (nu) mensen een hoogtechnologische welvaartsmaatschappij (nr 1 in de HDI 2008) uit de grond stampen op een eiland zonder grondstoffen en met alleen maar warm water en vis.
          Ik ben vrij goed met het land vertrouwd en raad je zeker het boek aan van Tim Moore (ijspegels aan mijn snor) vnl het hoofdstuk waarin hij met zijn Ijslandse schoonbroer met de fiets het Kjölurpad doorsteekt. Heel rake typering van het land en de bewoners.
          Om on-topic te blijven : ik mis een beetje de kleuren die IJsland zo uniek maken maar ja, begin maart en de vele sneeuw van dit jaar laten de fotograaf geen keuze natuurlijk. Ik mis ook een beetje het "aha, dit moet IJsland zijn" gevoel maar laat dit geen punt van kritiek wezen want ik kan het niet uitleggen.

Verder kan ik je aanraden om eens een kijkje te nemen op de z/w site van Ragnar Axelsson : www.rax.is/gallery/Iceland/index.html
          Ook Johan Isberg heeft mooie foto's gemaakt van het stuk land dat nu verdwenen is door de energiehonger van die verdomde ALCOA-Amerikanen :
          www.inca.is/show , in de Nat Geo van maart staat er een heel artikel hierover.
          Ronduit schitterend is ook de DVD + foto's die zijn uitgebracht door Isberg en Stefnisson : "Aurora Borealis, the magnificent lights of the Northern Sky"

Bestu kvedjur

Paul

Comment

prachtige reeks
            deze trip staat ook op mijn verlanglijst
            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
            *BD1034BE

Comment

Indrukwekkend die natuur aldaar. Heb je ook als dusdanig vastgelegd. Vooral twee en drie mijns inziens zijn grandioos.
              gegroet, Ludo

Comment

De machtige natuur daar knap vastgelegd
                Filip De Vos - Foto albums

Comment

Prachtige natuur , vastgelegd in wonderlijke beelden. Ik hoop dat je er meer hebt!

Comment

@PaulM : Bedankt voor de interessante links
                    Van de www.rax.is/gallery/Iceland/index.html moest ik we effe iets afpitsen op het einde
                    BD0723BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hilde L. Bekijk bericht
                      Prachtige natuur , vastgelegd in wonderlijke beelden. Ik hoop dat je er meer hebt!
                      Je kan misschien eens op mijn website kijken
                      Er staan er een goeie 300
                      http://www.myricreaties.be

Comment

Working...
                      X