Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iridium

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iridium

Hey juppekes

De laatste tijd wil ik nu ook eens zo'n iridium op de gevoelige plaat zetten

Maar het weer zit verdomd niet mee

Nu heb ik er deze week toch eentje gesnapt, al was het toch bewolkt was, was hij toch door de wolken heen zichtbaar

Het was een van het helderste type nl: -8

Op de foto zijn ook de sterren pollux en castor zichtbaar van het sterrenbeeld tweelingen

Voor velen zal deze foto niets betekenen en misschien niet thuishoren in showcase

Maar voor mij is hij zeker veel waard

Moest je weten hoeveel keer ik al mijn spullen buiten heb gezet, alles ingesteld heb en van een kale reis terug naar binnen moest omdat het bewolkt was

Maar we hopen op mooi weer en dan post ik hier wel eens een mooie

Bootjes

Re: Iridium

...volhouden maar...

mvg,

Roland

Comment

zie hier de opname niet in samenwerking met de titel en heb toch eerst even geGooglet!!.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        zie hier de opname niet in samenwerking met de titel en heb toch eerst even geGooglet!!.
        grt,bouk.
        Dat kleine streepje in het midden is diene fameuze iridium

Ik zal er de volgende keer wat meer uitleg bijgeven

Voor diegene die nog komen zien

Een iridium flare is een moment wanneer het zonlicht op een sateliet terugkeert naar de aarde

Dit duurt tussen de 5 à 20 seconden, dus veel tijd heb je niet om ze vast te leggen
        Bootjes

Comment

Yes nog iemand die zo zot is om zo'n dingen te fotograferen.

Idd wél niet de juiste plaats maar toch goeie poging. Je moet weten da zo'n Iridiumflash slechts enkele seconden duurt. Dus je moet 1 goed weten waar hij zich gaat bevinden, 2 wanneer hij gaat gebeuren. Er bestaan hier idd wel sites voor.

Niemand ATV Jules Verne en ISS al kunnen fotograferen? Check Spaceweather (staat cool filmke op). Dit volledig OFF TOPIC
          www.olivierdutre.com
          Boek 'Seeking Stillness' verkrijgbaar via Amazon

Comment

Leuk en interessant om iets via het forum te leren, waarvan we ( ik althans) nauwelijks iets van afweten. Dan nog wat theorie gecombineerd met het beeld, dat is pas didactisch. Laat ze maar komen, die hemelfoto's. 't Is een leuke aanvulling en meerwaarde aan de bomen, rivieren, golfbrekers en ondergaande zonnen (waaraan ik mezelf ook 'schuldig' maak).
            gegroet, Ludo

Comment

Working...
            X