Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Twee zeer belovende platen!
Wel de maximale breedte ( of hoogte ) respecteren: 900 pixels
Eén vraagje: zijn dit soms samengestelde beelden? ( blending )
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Twee zeer belovende platen!
Wel de maximale breedte ( of hoogte ) respecteren: 900 pixels
Eén vraagje: zijn dit soms samengestelde beelden? ( blending )
Vergeten de eerste aan te passen - zal 'm zometeen herposten. Als blending HDR betekent, dan is het antwoord ja
Vooral die tweede voor mij, daar zijn die wolkenformaties zo mooi
Moet ook dringend eens HDR gaan proberen, maarja ik ben zo'n grote statiefliefhebber...
Vergeten de eerste aan te passen - zal 'm zometeen herposten. Als blending HDR betekent, dan is het antwoord ja
HDR is een soort blending.
Wel, die HDR is hier goed toegepast! Géén halo's, natuurlijke kleuren,
nog voldoende scherp en een realistisch eindresultaat.Mooi!
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
Twee mooie landschappen!Echter,ik zie wel halo's rond de boomstammen op foto2.Een lastig probleem,dat ik ook niet zo dadelijk zou weten op te lossen,had dit vroeger ook dikwijls bij het over elkaar heenleggen van foto's in Paint shop pro.Tegenwoordig probeer ik vaak op basis van één enkele foto,genomen bij lage ISO en genomen met lichtmeting op de hooglichten,een HDR te brouwen,met redelijke resultaten.
Comment