Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel Croy (in een half uur)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Kasteel Croy (in een half uur)

    Kvind het één van de weinige foto's die ik tot nu toe hier gezien heb die echt goed zijn. Dus proficiat! Maar spijtig dat je de makkelijke optie kiest d.mv. het programma, dan met trial and error de instellingen zoekt om met hele lange sluitertijden te werken. Dan zijn de lijnen net iets beter...
    Buying a Nikon doesn't make you a photographer, it makes you a nikon owner...
    Instagram: http://instagram.com/lux69aeterna/
    Website: http://lux69aeterna.deviantart.com/

    Comment


    • #47
      Re: Kasteel Croy (in een half uur)

      Oorspronkelijk geplaatst door Lux69aeterna Bekijk bericht
      Kvind het één van de weinige foto's die ik tot nu toe hier gezien heb die echt goed zijn. Dus proficiat! Maar spijtig dat je de makkelijke optie kiest d.mv. het programma, dan met trial and error de instellingen zoekt om met hele lange sluitertijden te werken. Dan zijn de lijnen net iets beter...
      Krijg je dan niet het probleem dat bijna alles overbelicht is?

      Kan je eens een voorbeeld laten zien waarmee met hele lange sluitertijden gewerkt is?
      Ik ben er klaar mee.

      Comment


      • #48
        Re: Kasteel Croy (in een half uur)

        Oorspronkelijk geplaatst door Lux69aeterna Bekijk bericht
        Kvind het één van de weinige foto's die ik tot nu toe hier gezien heb die echt goed zijn. Dus proficiat! Maar spijtig dat je de makkelijke optie kiest d.mv. het programma, dan met trial and error de instellingen zoekt om met hele lange sluitertijden te werken. Dan zijn de lijnen net iets beter...
        Dank je voor het compliment.
        Een opmerking over de lange sluitertijden; ik heb daarover nagedacht. Afgezien van het verhoogde ruisniveau bij langere sluitertijden, heb je het probleem dat alles te licht wordt: de lucht, de omgeving, alles. Dingen zoals het kasteel zullen sterk overbelicht worden (witte vlek) en het landschap zal eruit komen zien alsof het daglicht is. In de sterrenhemel zal het strooilicht gaan overheersen waardoor de sterrensporen niet meer zichtbaar zullen zijn. Vergeet niet, het is een belichting van een half uur.

        Door de honderd foto's als layers op elkaar te leggen, waarbij de blending op "lighten" gezet wordt (in PS) zodat de lichte pixels elkaar versterken en de donkere pixels niet (zit iets ingewikkelder in elkaar, maar het idee komt overeen). Zodoende zal de lucht en omgeving relatief donker blijven. Op die manier zijn virtuele sluitertijden van lengtes van een half uur tot uren mogelijk zonder dat de foto overbelicht wordt. Dat red je niet in één enkele foto.

        Maar toch zal ik eens gaan experimenteren met langere sluitertijden, gewoon om te zien wat het effect is.
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

        Comment

        Working...
        X