Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Escalles(Nord pas de Calais)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Escalles(Nord pas de Calais)

Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
    Zeer mooi hoor ..,is dit aan de Cap gris nez links van de bunker ?
    Dit is aan de Cap Blanc Nez....als je van de trappen afkomt op de smalle strook keien . In de verte zie je Cap Gris Nez net boven de horizon.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

dat vind ik nu eens een HOF plaatje...

super!!
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Zeer mooie foto!

De stenen, de wolken, dat melkachtige water, de mooie zon,.. brengt een bepaalde sfeer op

Had hem wel liever horizontaal gezien, al weet ik niet echt waarom

Toch zeer mooie plaat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Delta Bekijk bericht
          Landschapsfotografie in portretstand, het lijkt tegenstrijdig.
          Er zijn er velen die vasthouden aan het principe van"landschap moet horizontaal" en "portret moet verticaal"......In deze foto zou ik dan een groot stuk van de lucht en de keien kwijt geweest zijn ....met aan de rechterkant enkel een vlakke lege zee. Op volgende site kan je zien dat verticaal ook prima werkt. http://www.timecatcher.com/.
          Bedankt voor je reactie
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Dat is daar blijkbaar toch serieus de moeite om er 2x 250km voor te rijden.
            Geweldige plaat, mede door scherpe detalils, die dreigende sfeer en dat melkachtige water
            Het is de moeite om er eens te gaan fotograferen D ook al is het ver......maar het kan soms ook erg tegenvallen. Een grote pretbederver is vooral het weer en soms de getijden. Als je van plan bent om er eens naar toe te gaan bekijk dan vooral de weersvoorspelling van de streek....en de getijdentabel. Als het net vloed is op de ogenblik van het "gouden uurtje "(rond zonsopgang of ondergang) dan geraak je daar het strand niet meer op.....bij mijn uitstap gisteren lukte het nog net....een half uur later zat de zee tot tegen de rotsen.
            Last edited by RUPSELKOPKE; 1 januari 2008, 13:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
              Denk het niet. Dit is getrokken net ten zuiden van Cap Blanc Nez.
              Er is daar een wegje van Escalles naar een parking aan de kustlijn; en
              daar een voetwegje van ong 100m naar de zee.
              Helemaal in de verte zie je Cap Gris Nez. Tussen de twee caps ligt
              Wissant ( Wit zand ) waar je lekker en goedkoop mosselen kunt eten bij
              "Chez Nicole".
              On topic: Een typisch "rupseliaanse" foto ( mooi ) maar deze keer
              waarschijnlijk zonder nd filter?
              Dat is een exacte plaatsbeschrijving

Dit is inderdaad niet gemaakt met een gradueel filter.....het zijn twee verschillende belichtingen die ik achteraf samenvoeg. Eéntje op 8 seconden(voorgrond) en ééntje op 2 seconden sluitertijd(lucht). Bedant voor je reactie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                dat vind ik nu eens een HOF plaatje...

super!!
                ook mijn gedacht
                'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                Grtjs, Jacky

Comment

Prachtige foto!
                  Volgend jaar ga ik zeker en vast ook een terug naar deze omgeving.

Groetjes en nog een heel goed eindejaar en een heel goed nieuwjaar!

Marnik.
                  http://www.marnikugille.be

Comment

Wow wow wow
                    Mijn foto's en fractals
                    Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

Comment

Héél mooie, met een speciale sfeer door de aparte wolken.
                      Filip De Vos - Foto albums

Comment

Komt die zon maar net even piepen,maar hij zet ze dan toch maar weer net op de plaat! Een zeer knappe om het jaar in schoonheid te eindigen!
                        Groetjes,Anita
                        Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
                        tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

Comment

inderdaad een prachtige streek, maar zoals Rupsel al zei: enorm afhankelijk van het weer. Ben in de streek geweest begin oktober en heb niks anders gehad dan bakken regen; was echt geen doen om met het fotomateriaal buiten te lopen, beschermd of niet. Niet erg, staat terug op de agenda voor
                          2008! Maar de kans dat ik ze net zo mooi als Rupsel krijg is nihil
                          Sony RX10 Mark IV
                          nog een fijne dag verder!
                          Guido

Comment

fabuleus
                            kunst met grote K

We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                            Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

die mag naar het Hof (van Eden)
                              gegroet, Ludo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                                inderdaad een prachtige streek, maar zoals Rupsel al zei: enorm afhankelijk van het weer. Ben in de streek geweest begin oktober en heb niks anders gehad dan bakken regen; was echt geen doen om met het fotomateriaal buiten te lopen, beschermd of niet. Niet erg, staat terug op de agenda voor
                                2008! Maar de kans dat ik ze net zo mooi als Rupsel krijg is nihil
                                Wat mij soms lukt kan ook bij anderen net zo goed lukken.Het is echt geen kunst zenne. De plek is het aller belangrijkste...vervolgens het tijdstip.....daarna een statiefke in de vloedlijn zetten(beentjes nat tot aan de knieëen).....een lange sluitertijd.....twee aparte belichtingen samen brengen......et voila tis gebakken.

ps: ook nog belangrijk....neem veel foto's uit verschillende posities....de kans dat er achteraf tussen honderd foto's ene goeie zit is tien x hoger dan wanneer je er maar tien neemt.
                                Last edited by RUPSELKOPKE; 31 december 2007, 19:08.

Comment

Working...
                                X