Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Escalles(Nord pas de Calais)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Escalles(Nord pas de Calais)

Indrukwekkend !

RoméJo

If I had made myself, I would be perfect. The same goes for my photographs.

Comment

... mooie fotografie, sfeer, kleursettings, compo... allemaal dik OK!

mvg,

Roland

Comment

Knappe plaat.

Die zou hier zo aan de muur mogen !
        Fuji X - Less became more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Dat is een exacte plaatsbeschrijving

Dit is inderdaad niet gemaakt met een gradueel filter.....het zijn twee verschillende belichtingen die ik achteraf samenvoeg. Eéntje op 8 seconden(voorgrond) en ééntje op 2 seconden sluitertijd(lucht).
          Via twee verschillende diafragma's dan?

Vraagje: gebruik je ooit foto's op verschillende diafragma's om optimale scherpte(diepte) te krijgen?
          Daarmee bedoel ik : mijn persoonlijke ervaring is toch dat als je op hyperfocus werkt (vb 18mm, F8, focus op 3 meter), dat de achtergrond dan toch minder scherp is dan wanneer je op hogere F's de foto neemt. Maar dan speelt diffractie weer, wat dan uw voorgrond weer onscherper maakt.
          Dus je zou een foto kunnen nemen op F8 voor uw voorgrond, F16 vb voor de achtergrond en dan samenvoegen.

Wordt dit ooit gedaan?

Comment

Werkelijk prachtige foto. Vond 't eigenaardig om een SD daar te overdenken, maar nu ik dit zie... Proficiat.

Comment

Knap werk
              mvg,
              Ludo V.

Comment

een topfoto
                Groetjes Christianne
                Christianne's fotoweb
                BD0243nl

Comment

Het is weer een hele knappe!

Comment

Heerlijke plaat Rupselkopke! Prachtig wolkendek, goed doortekend weergegeven!

dIggO

Comment

Wederom SUPERPLAAT

Comment

Nice
                        Hoe meer een mens aan God toeschrijft, hoe minder hij in zichzelf vindt. (Mega, I (3), 29 e.v.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Via twee verschillende diafragma's dan?

Vraagje: gebruik je ooit foto's op verschillende diafragma's om optimale scherpte(diepte) te krijgen?
                          Daarmee bedoel ik : mijn persoonlijke ervaring is toch dat als je op hyperfocus werkt (vb 18mm, F8, focus op 3 meter), dat de achtergrond dan toch minder scherp is dan wanneer je op hogere F's de foto neemt. Maar dan speelt diffractie weer, wat dan uw voorgrond weer onscherper maakt.
                          Dus je zou een foto kunnen nemen op F8 voor uw voorgrond, F16 vb voor de achtergrond en dan samenvoegen.

Wordt dit ooit gedaan?
                          Het diafragma pas ik niet aan ...dat blijft hetzelfde voor beide foto's. Ik pas wel de sluitertijd aan. De keuze van het diafragma is bepalend hoeveel scherpte diepte je mee in de foto wil.....hoe dichter je ook de voorgrond scherp mee in de foto wil opnemen hoe meer je diafragma moet dichtgeknepen zijn.(hoe hoger het diafragmagetal). Dichtknijpen van het diafragma zorgt er ook voor dat je indien gewenst een nog langere sluitertijd krijgt. Hier was het f22 omdat ik op 24mm werkte en van een redelijk laag standpunt(dus kort op de keien )fotografeerde.Ik wou hier ook een erg lange sluitertijd. Ik heb een tabelletje binnenin mijn lenskap geplakt waar de kortste focusafstand en bijhorende diafragmawaardes instaan om de maximale scherpte diepte te verkrijgen.
                          De meeste instellingen weet je na een tijdje uit het hoofd.

Ik heb al dikwijls van het diffractie monster gehoord....maar ik ben het nog niet tegen gekomen. Stuur mij eens een voorbeeld om te laten zien wat diffractie is of hoe het eruit ziet.......je gaat het moeilijk kunnen aantonen.
                          Er zal wel wat verlies zijn van kwaliteit in de foto op te hoge of te lage diafragmawaardes .....en de meeste lenzen geven hun beste resultaten tussen f8 en f11......maar ik zou er toch niet te veel van wakker liggen hoor.
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

prachtig beeld
                            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                            *BD1034BE

Comment

Prachtig vastgelegd!!!
                              Digi-Steve

Comment

Prachtig!
                                Joop Snijder - http://www.joopsnijder.com
                                Ook foto's verkopen? Kijk eens op Dreamstime, IStockPhoto of ShutterStock
                                Bekijk mijn tips & tutorials op mijn blog

Comment

Working...
                                X