Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Je mag van mij gerust het resultaat van uw aanpassing eens laten zien hoor.....ik ben vaak zo bezig geweest met mijn foto dat ik niet meer zie wat goed of minder goed is.......pas een paar dagen nadien zie ik mijn fouten gewoonlijk.
Ben toch bang dat ik het niet goed gezien heb.... Maar mijn intentie was goed...
ik vind het water met de s-curves aanpassing wel mooier, maar helaas wordt de lucht er niet mooier op.. daar had ik even niet op gelet.....
Misschien dat ik een iets mindere s-kromming moet uitvoeren, maar denk dat ik het hier maar bij laat...
Ik kwam op het idee om het aan te passen omdat voor mijn gevoel er meer dynamiek/contrast in het water kan, dat lijkt me namelijk iets mooier, maar krijg dat helaas met mijn kennis toch niet voor elkaar...
Ben toch bang dat ik het niet goed gezien heb.... Maar mijn intentie was goed...
ik vind het water met de s-curves aanpassing wel mooier, maar helaas wordt de lucht er niet mooier op.. daar had ik even niet op gelet.....
Misschien dat ik een iets mindere s-kromming moet uitvoeren, maar denk dat ik het hier maar bij laat...
Ik kwam op het idee om het aan te passen omdat voor mijn gevoel er meer dynamiek/contrast in het water kan, dat lijkt me namelijk iets mooier, maar krijg dat helaas met mijn kennis toch niet voor elkaar...
1e is het origineel..
2e met een lichte s-curves..
Groet,
Ik vind de originele geposte foto toch beter. De reflectie is in de versie van Natuurfreak veel te gesatureerd, te nadrukkelijk aanwezig.
Maar ik begrijp het vreemde gevoel bij de foto wel. Dat komt omdat het HDR gehalte dermate hoog is, dat het op het randje van de kunstmatige HDR's zit. Met Natuurfreak's versie gaat het over die rand heen.
Of brabbel ik nu onzin..? het is tè laat hiervoor. Ik moet slapen gaan... ja, da's beter.
Slaap zoet allemaal en droom mooie dromen van mooie zonsondergangen en tot melk verworden bergstromen waarin de kou van het smeltwater voor een moment vergeten is, zodat we onszelf koesteren in de warme stromen van ons diepste en meest geheime herinnering...
<zucht>
Ik vind de originele geposte foto toch beter. De reflectie is in de versie van Natuurfreak veel te gesatureerd, te nadrukkelijk aanwezig.
Maar ik begrijp het vreemde gevoel bij de foto wel. Dat komt omdat het HDR gehalte dermate hoog is, dat het op het randje van de kunstmatige HDR's zit. Met Natuurfreak's versie gaat het over die rand heen.
Of brabbel ik nu onzin..? het is tè laat hiervoor. Ik moet slapen gaan... ja, da's beter.
Slaap zoet allemaal en droom mooie dromen van mooie zonsondergangen en tot melk verworden bergstromen waarin de kou van het smeltwater voor een moment vergeten is, zodat we onszelf koesteren in de warme stromen van ons diepste en meest geheime herinnering...
<zucht>
Laat me gerust weten wanneer ik over het randje van kunstmatige HDR stap Azhrarn.....dat wil ik ten allen tijde vermijden. Laat mij ook eens weten wat uw eventuele verslaving is (drank,drugs oid) ik zoek namelijk ook een verslaving waardoor ik zo'n mooie zinnen kan door samenstellen zoals gij hierboven.
1e is het origineel..
2e met een lichte s-curves..
Groet,
Ik kan me wel vinden in de voorgrond van de aangepaste versie Natuurfreak.....het water komt net iets beter tot zijn recht (imho).
De lucht lijkt bij de aangepaste versie wel wat minder gedetailleerd geworden.....maar aanpassingen op een kleine foto's zijn altijd wel moeilijk om goed te krijgen en toch nog het detail te bewaren. Bedankt voor je inspanningen.
Laat mij ook eens weten wat uw eventuele verslaving is (drank,drugs oid) ik zoek namelijk ook een verslaving waardoor ik zo'n mooie zinnen kan door samenstellen zoals gij hierboven.
Ik kan me wel vinden in de voorgrond van de aangepaste versie Natuurfreak.....het water komt net iets beter tot zijn recht (imho).
De lucht lijkt bij de aangepaste versie wel wat minder gedetailleerd geworden.....maar aanpassingen op een kleine foto's zijn altijd wel moeilijk om goed te krijgen en toch nog het detail te bewaren. Bedankt voor je inspanningen.
Heel graag gedaan.... en jij ook bedankt voor de altijd weer mateloos inspirerende foto’s.. Een lust voor het oog...
Dit forum heeft een hoog nivo (vind ik) en dat werkt erg inspirerend.....
Comment