Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Kan ik me vergissen? Volgens mij hebben we deze al eens voorbij zien komen?
Anders leek die er toch wel heel veel op.
Desalniettemin weer of alweer een lust voor het oog om naar te kijken. Je blijft toch wel de meester van dit soort werk.
Mooi plaatje, inklusief de weerspiegeling in het "water". Kwestie van smaak, maar de substantie die hier naar beneden stroomt, lijkt op mijn scherm ietwat op ... behangerslijm. Maar snelstromend water blijft natuurlijk een moeilijker vast te leggen onderwerp : heeft iemand een tip voor een fervent Oostenrijk-ganger ?
Een fotograaf is als een kunstenaar : niet iedereen vat zijn/haar onderwerp ...
ik heb even 1 tel je foto in photoshop gehaald.. als je een hele lichte s-curves toepast dan wordt de reflectie in het water nog mooier... nadeel is wel dat de bomen een fractie donkerder worden... Ik ben zelf overigens geen photoshop-guru hoor, maar toen ik je foto zag kwam ik op dit idee, zelf vind ik het resultaat dan iets mooier worden, maar dat is vast persoonlijk.. Maar goed, dit waren zomaar wat mijmeringen van mijn kant... goed bedoelt uiteraard...
ik heb even 1 tel je foto in photoshop gehaald.. als je een hele lichte s-curves toepast dan wordt de reflectie in het water nog mooier... nadeel is wel dat de bomen een fractie donkerder worden... Ik ben zelf overigens geen photoshop-guru hoor, maar toen ik je foto zag kwam ik op dit idee, zelf vind ik het resultaat dan iets mooier worden, maar dat is vast persoonlijk.. Maar goed, dit waren zomaar wat mijmeringen van mijn kant... goed bedoelt uiteraard...
Je mag van mij gerust het resultaat van uw aanpassing eens laten zien hoor.....ik ben vaak zo bezig geweest met mijn foto dat ik niet meer zie wat goed of minder goed is.......pas een paar dagen nadien zie ik mijn fouten gewoonlijk.
Oorspronkelijk geplaatst door hannibal1962Bekijk bericht
Mooi plaatje, inklusief de weerspiegeling in het "water". Kwestie van smaak, maar de substantie die hier naar beneden stroomt, lijkt op mijn scherm ietwat op ... behangerslijm. Maar snelstromend water blijft natuurlijk een moeilijker vast te leggen onderwerp : heeft iemand een tip voor een fervent Oostenrijk-ganger ?
Het is ook behangerslijm wat daar door de vallei loopt......tijdens de dag zie je daar veel Oostenrijkers hun emmertje vol scheppen. Op andere plekken zit er dan weer teveel melk in het water.........en zo is er altijd wel een riviertje voor ieders smaak.
Oorspronkelijk geplaatst door Odul ReiloucBekijk bericht
prachtige opname, mooi bewerkt, kan Bouk volgen wat betreft de onderkant tot onder de spiegeling,
Ik ken inmiddels de one-liners van Bouk wel ; Ofwel een stukje van boven afdoen....ofwel een stukje vanonderen afdoen.....ofwel de horizon rechtzetten. Er is altijd wel ééntje van deze opmerkingen van toepassing.
Kan ik me vergissen? Volgens mij hebben we deze al eens voorbij zien komen?
Anders leek die er toch wel heel veel op.
Desalniettemin weer of alweer een lust voor het oog om naar te kijken. Je blijft toch wel de meester van dit soort werk.
Comment