Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb het me eens moeilijk gemaakt en een reeds gemaaid veld niet ver van onze verblijfplaats uitgekozen om foto's te maken, kwestie van te leren kijken.Terwijl ik foto's aan het maken was zag je het weer zo veranderen van een mooie dag naar een regenbui. Laat je commentaar maar komen!!!
Ik kies nr 1, goede compo en technisch in orde
In nr 2 zijn de boom en de lucht niet scherp, dat heeft geen reden in deze opname
In nr 3 hebben de bomen wat te weinig kleursaturatie en/of contrast (ten koste van een mooie lucht )
Ik weet niet waarom maar vooral het eerste en het derde foto vindt ik zeer onnaturlijk.Het lijkt precies ols of het te veel gephotoshopt is. Ik veronderstel dat je de hemel geselekteerd hebt en verdonkelt hebt, of niet? wat heb je gedaan om het zo onnaturlijk te lijken?of ben ik mis
DE GUSTIBUS ET COLORIBUS NON EST DISPUTANDUM
D 300 met Nikkorlenzen ; 70-200 VR(2.8) ; 50(1.8); 17-55(2.8);macro 105 VR(2.8) ;TC-17
BD0941BE website: www.fotoplezier.be
De compositie's vind ik heel goed, je hebt goed gekeken.
Wat de kleuren betreft vind ik het iets minder, vooral in de luchten komt het een beetje onnatuurlijk over en het groen van de bomen lijkt een beetje flets,
maar daaraan valt nog te werken.
Bedankt allemaal voor de reakties- wat de fletse kleuren betreft, ik denk dat ik mijn monitor eens moet hercalibreren, hier ziet alles er netjes gesatureerd uit, op andere monitors inderdaad flets.
1 en 3 (vooral 1) vind ik qua compo heel goed.
Bij 2 heb ik het gevoel dat enkel de korengalmen echt zijn en dat de achtergrond een schilderij of foto is.
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Comment