Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchtfoto's Turnhout (+ compleet album online)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Luchtfoto's Turnhout (+ compleet album online)

Een paar foto's van de trip die ik gisteren mocht meemaken in een klein vliegtuigje (Cessna met maar twee zitplaatsen). Die kans kreeg ik "ter betaling" van een eerdere opdracht, en dat was veel leuker dan wanneer ik daarvoor geld had gekregen . Ze kwamen mij hier zelfs ophalen in een cabrio .

De foto's hadden wel heel weinig contrast door de smogvorming (en de gekraste en getinte ruit van het vliegtuigje), maar met PS Elements heb ik ze toch nog een beetje toonbaar kunnen maken (perfect zijn de kleuren niet).

Dit zijn de eerste foto's uit de serie die ik bewerkt heb (ondertussen staat het hele album online):

Nieuwe Kaai, Jachthaven:

Kasteeltje:

Grote markt:
    Last edited by Black B@ndit; 1 mei 2007, 16:34.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Luchtfoto's Turnhout

Mooie foto's.

Je zegt dat het een Cessna was met "2" zitplaatsen.
    Als ge nog ne keer gaat vliegen, ben altijd kandidaat voor die tweede zitplaats.
    Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
    Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

BD0460BE

Comment

Mooi en zeer herkenbaar allemaal omdat ik daar geboren ben en er nog regelmatig kom.

MVG,

Comment

mooie shots hoor, hoe hoog zaten jullie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
          Mooie foto's.

Je zegt dat het een Cessna was met "2" zitplaatsen.
          Als ge nog ne keer gaat vliegen, ben altijd kandidaat voor die tweede zitplaats.
          Op de andere zitplaats zat de piloot, ik weet zelf niet hoe ik zo'n ding de lucht in krijg . Het was niet gemakkelijk, wat dat ding is ook heel smal en ik moest mij steeds omdraaien om die vleugelstijl (steun, of hoe heet zo'n ding) niet mee op de foto te krijgen, en dan zat ik met de zonnekap tegen de ruit (en dat ging ook niet goed met de trillingen en schokken). Nu heb ik wel wat last van mijn schouder.
          De beeldstabilisatie van de 17-55 f2,8 IS heeft heel hard moeten werken .

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          mooie shots hoor, hoe hoog zaten jullie.
          grt,bouk.
          We zaten op de minimum-vlieghoogte (de piloot heeft het allemaal uitgelegd, ik dacht dat het 1000 voet was, maar heel zeker ben ik niet). Als we lager hadden gevlogen, dan had ik minder problemen gehad met de smog, maar dan zou de piloot achteraf misschien wel andere problemen gekregen hebben...
          BD0338BE

Comment

Prachtige foto's van een zeer gekende streek.
            Ik was daar gisteren aan het wandelen langs het kanaal. Misschien sta ik wel op één of ander pixeltje.
            Vanuit de lucht lijkt alles zo netjes en ongerept.
            Gras groeit niet sneller door eraan te trekken.

Comment

Knappe reeks en vooral nr 2 vind ik heel mooi
              Groetjes Vicky

Comment

Mooi hoor ! Wij komen ook regelmatig in Turnhout, omdat m'n vrouw van de Kempen is. Leuk om de plaatsjes, waar je normaal wandelt eens vanuit de lucht te zien.

Comment

Vanuit de lucht krijgt een stad of dorp ineens een heel andere aanblik! Kleine details zoals zwerfvuil, grafitti, niet schoongemaakte straten zie je niet en daardoor geven deze soort van foto´s een totaal andere kijk op iemand zijn leefwereld. Knap gedaan, hier een voorkeur van het kasteel omdat op 1 de vleugel in de weg zit en de kraan op 3 storend is. Maar daar kon jij duidelijk niet aan doen. Voor mij zeker
                  BD0723BE

Comment

Mooie frisse kleuren.

Comment

Erg goed gelukt, en dat voor de eerste keer

Comment

Bedankt voor de reacties , ondertussen staat het hele album van die "uitstap" online .
                        (Met foto's van Brecht, Sint-Lenaarts, Sint-Jozef Rijkevorsel, Beerse en Turnhout.)

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Erg goed gelukt, en dat voor de eerste keer
                        Het was niet de eerste keer dat ik luchtfoto's gemaakt heb vanuit een vliegtuigje, maar het blijft toch moeilijk.
                        BD0338BE

Comment

Re: Luchtfoto's Turnhout (+ compleet album online)

[Off-Topic] Tof dat ik de Kazerne van Turnhout nog eens kan zien vanuit de lucht, heb daar 1 maand opleiding gehad ... heel lang geleden
                          BD0723BE

Comment

Working...
                          X