Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G6 versus Fuji F31fd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon G6 versus Fuji F31fd

'k Heb gisteren met deze twee camera's foto's genomen op dezelfde plaats nl hier de vijvers van het kasteel van Gaasbeek. Kunnen jullie zien welke foto met welke camera is genomen. Persoonlijk zie ik enkel een klein verschil in de kleur.

Groetjes Vicky

Re: Canon G6 versus Fuji F31fd

Je had beter twee ongeveer dezelfde foto's gemaakt.
    Da's makkelijker om te beoordelen.

De eerste vind ik warmer van kleur
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Zo zie je het verschil niet. Op 100% crop op een groot scherm zou je het misschien zien.
      "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
      Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
      Uit: Apocrief

Comment

Volgens mij is de eerste met de Fuji en tweede met Canon.

Comment

Ik vind de 1ste precies net iets scherper,maar voor de rest zie ik niet zoveel verschil.

Comment

Tweede is inderdaad iets groener dus vermoed ik dat deze met de F31fd gemaakt is.

Die camera is ook iets kleiner waardoor het dak van dat huisje bijna de bovenrand raakt
            mvg,
            Ludo V.

Comment

Als ik de foto´s uit mijn Canon G5 vergelijk met die van mijn Fuji F31 dan zou ik hier zeggen: de 1ste van Canon en nr 2 van Fuji.
              Canon geeft volgens mij warmere kleuren ?
              BD0723BE

Comment

Eerste foto vind ik in elk opzicht beter: mooiere compo, iets scherper, wat zachter van kleuren (enfin, dat lijkt toch zo). Vrijwel onmogelijk om er heel veel zinnigs over te zeggen...
                http://www.pbase.com/lubou/some_pics

Comment

Wil je hier het verschil aangestipt hebben tussen de twee camera's, welke de mooiste kleuren geeft, of wil je het verschil in compositie toegelicht hebben?
                  Allebei dan maar ?
                  De tweede vind ik mooier qua kleur. Is iets neutraler / geler, wat goed te zien is in de stenen van het huisje. De eerste lijkt iets roder.
                  Maar nabewerking kan dit verschil geheel teniet doen hoor.

Wat betreft de compositie; de eerste heeft een portrait stand, wat ik minder geslaagd vind door de lijnen die de foto op de voorgrond zo in partjes snijden.
                  De tweede is beter, maar daar heb je wel heel krap gekadreerd aan de bovenkant. Aan de onderkant mag het hele water eraf, tot aan het gras, en dat kan er dan aan de bovenkant bij.
                  Of iets ertussenin.
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                    Wat betreft de compositie; de eerste heeft een portrait stand, wat ik minder geslaagd vind door de lijnen die de foto op de voorgrond zo in partjes snijden.
                    De tweede is beter, maar daar heb je wel heel krap gekadreerd aan de bovenkant. Aan de onderkant mag het hele water eraf, tot aan het gras, en dat kan er dan aan de bovenkant bij.
                    Of iets ertussenin.
                    Goeie visie, ben ik volledig mee eens

Comment

En Vicky?Wat is het juiste antwoord???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door layla Bekijk bericht
                        En Vicky?Wat is het juiste antwoord???

De eerste is genomen met de Canon en de tweede met de Fuji. Een groot verschil in grootte van de twee camera's en 'k zie enkel een verschil in kleur tussen de twee, dus dat was de bedoeling van deze foto's. En misschien kan je dit verschil in kleur nog wegwerken in Lightroom of PS
                        Groetjes Vicky

Comment

Working...
                        X