'k Heb gisteren met deze twee camera's foto's genomen op dezelfde plaats nl hier de vijvers van het kasteel van Gaasbeek. Kunnen jullie zien welke foto met welke camera is genomen. Persoonlijk zie ik enkel een klein verschil in de kleur.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon G6 versus Fuji F31fd
Collapse
X
-
-
Re: Canon G6 versus Fuji F31fd
Je had beter twee ongeveer dezelfde foto's gemaakt.
Da's makkelijker om te beoordelen.
De eerste vind ik warmer van kleur
-
Zo zie je het verschil niet. Op 100% crop op een groot scherm zou je het misschien zien."Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
Uit: Apocrief
Comment
-
-
Eerste foto vind ik in elk opzicht beter: mooiere compo, iets scherper, wat zachter van kleuren (enfin, dat lijkt toch zo). Vrijwel onmogelijk om er heel veel zinnigs over te zeggen...
Comment
-
Wil je hier het verschil aangestipt hebben tussen de twee camera's, welke de mooiste kleuren geeft, of wil je het verschil in compositie toegelicht hebben?
Allebei dan maar ?
De tweede vind ik mooier qua kleur. Is iets neutraler / geler, wat goed te zien is in de stenen van het huisje. De eerste lijkt iets roder.
Maar nabewerking kan dit verschil geheel teniet doen hoor.
Wat betreft de compositie; de eerste heeft een portrait stand, wat ik minder geslaagd vind door de lijnen die de foto op de voorgrond zo in partjes snijden.
De tweede is beter, maar daar heb je wel heel krap gekadreerd aan de bovenkant. Aan de onderkant mag het hele water eraf, tot aan het gras, en dat kan er dan aan de bovenkant bij.
Of iets ertussenin.
meer over mijn fotografie is te vinden op
http://www.nandoonline.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk berichtWat betreft de compositie; de eerste heeft een portrait stand, wat ik minder geslaagd vind door de lijnen die de foto op de voorgrond zo in partjes snijden.
De tweede is beter, maar daar heb je wel heel krap gekadreerd aan de bovenkant. Aan de onderkant mag het hele water eraf, tot aan het gras, en dat kan er dan aan de bovenkant bij.
Of iets ertussenin.
Oorspronkelijk geplaatst door layla Bekijk berichtEn Vicky?Wat is het juiste antwoord???
De eerste is genomen met de Canon en de tweede met de Fuji. Een groot verschil in grootte van de twee camera's en 'k zie enkel een verschil in kleur tussen de twee, dus dat was de bedoeling van deze foto's. En misschien kan je dit verschil in kleur nog wegwerken in Lightroom of PSGroetjes Vicky
Comment
Comment