Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Dat zijn nog eens schoon natuurlijke golfmakers daar
Ik ben er op excursie geweest voor het vak fysische geografie en het is echt een fijne plek om rond te lopen. het is eigenlijk een opengebroken anticline en de resistentere gesteenten steken nog wat uit waardoor je die natuurlijke golfbrekers krijgt.
Over de foto kan ik heel kort zijn: SUPER in beeld gebracht, echt waar. Ik zou eigenlijk graag eens een foto zien waar je geen ND filter gebruikt hebt, want ik kan mij het exacte effect van zulke filter moeilijk voorstellen.
Nogmaals, prachtige foto!!
Last edited by Dreekes; 7 april 2007, 21:25.
Reden: woordje vergeten ;-)
Ik ben er op excursie geweest voor het vak fysische geografie en het is echt een fijne plek om rond te lopen. het is eigenlijk een opengebroken anticline en de resistentere gesteenten steken nog wat uit waardoor je die natuurlijke golfbrekers krijgt.
Over de foto kan ik heel kort zijn: SUPER in beeld gebracht, echt waar. Ik zou eigenlijk graag eens een foto zien waar je geen ND filter gebruikt hebt, want ik kan mij het exacte effect van zulke filter moeilijk voorstellen.
Nogmaals, prachtige foto!!
Hier is alvast een foto van zulk een filter
Je kan deze filter vergelijken met de zonneband in de voorruit van een auto.
De helft van deze filters is donkerder de andere helft is gewoon doorzichtige hars. In het midden loopt deze filter geleidelijk aan over van licht naar donkerder.
Met het donkerdere gedeelte bedek je het deel in de foto wat anders te bleek zou zijn (in dit geval de lucht). Omdat je de lucht hiermee verdonkerd krijg je een betere balans in de belichting vd voorgrond en de lucht. Ik zal proberen om morgen een paar foto's te maken met en zonder deze filter.Dan kan je het verschil beter zien.
Prachtige foto.
Tevens wil ik je ook graag bedanken om te vermelden hoe je deze foto genomen hebt. Zodoende hebben we een idee van hoet he moet. Super.
@ Rupselkopke: Heel erg bedankt voor de heldere uitleg en de voorbeeldfoto's (in ander topic) Ik vind het super dat je altijd opnieuw rustig de tijd neemt om te antwoorden op vragen van mede-fotografen. Het siert je enorm!
@ Rupselkopke: Heel erg bedankt voor de heldere uitleg en de voorbeeldfoto's (in ander topic) Ik vind het super dat je altijd opnieuw rustig de tijd neemt om te antwoorden op vragen van mede-fotografen. Het siert je enorm!
groeten,
Andries
Dag
Ik heb zelf ook dikwijls nog vragen omtrend fotografie...... heel wat amateurfotografen houden liever hun tips en tricks geheim zodat ze de andere amateurkes klein kunnen houden.......het lijkt soms alsof je hun broodwinning afpakt door hen iets te vragen ook al zijn ze niet professioneel bezig. Enfin, om een lang vehaal kort te houden....ik heb graag antwoorden op mijn vragen en dus zal ik ook proberen om alle vragen die ik krijg te beantwoorden.(als ik het antwoord al weet natuurlijk )
Ik heb zelf ook dikwijls nog vragen omtrend fotografie...... heel wat amateurfotografen houden liever hun tips en tricks geheim zodat ze de andere amateurkes klein kunnen houden.......het lijkt soms alsof je hun broodwinning afpakt door hen iets te vragen ook al zijn ze niet professioneel bezig. Enfin, om een lang vehaal kort te houden....ik heb graag antwoorden op mijn vragen en dus zal ik ook proberen om alle vragen die ik krijg te beantwoorden.(als ik het antwoord al weet natuurlijk )
Door de knappe en interessante voorgrond trekt je foto mij als kijker als het ware mee naar binnen. Ook de achtergrond is de moeite waard en de combinatie van beide maakt dit tot een prachtige foto.
Dan vergeet ik nog het wondermooie kleurenspel te vermelden.
Ik denk dat ik me trouwens ook eens zo'n filter ga aanschaffen want je kan er toch veel voordeel uit halen.
Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore
Comment