Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpe rand.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scherpe rand.

Zeer mooie beeldopbouw!
    mooie plaat.

mvg,

Roland

Comment

Heel mooi
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Dat zijn nog eens schoon natuurlijke golfmakers daar
        Canon 350D
        Meer op: http://griffintje.deviantart.com of blog: http://griffintje.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
          Dat zijn nog eens schoon natuurlijke golfmakers daar
          Ik ben er op excursie geweest voor het vak fysische geografie en het is echt een fijne plek om rond te lopen. het is eigenlijk een opengebroken anticline en de resistentere gesteenten steken nog wat uit waardoor je die natuurlijke golfbrekers krijgt.

Over de foto kan ik heel kort zijn: SUPER in beeld gebracht, echt waar. Ik zou eigenlijk graag eens een foto zien waar je geen ND filter gebruikt hebt, want ik kan mij het exacte effect van zulke filter moeilijk voorstellen.

Nogmaals, prachtige foto!!
          Last edited by Dreekes; 7 april 2007, 21:25. Reden: woordje vergeten ;-)
          https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Foto die af is
            fotosite

Comment

chique plaat
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                Ik ben er op excursie geweest voor het vak fysische geografie en het is echt een fijne plek om rond te lopen. het is eigenlijk een opengebroken anticline en de resistentere gesteenten steken nog wat uit waardoor je die natuurlijke golfbrekers krijgt.

Over de foto kan ik heel kort zijn: SUPER in beeld gebracht, echt waar. Ik zou eigenlijk graag eens een foto zien waar je geen ND filter gebruikt hebt, want ik kan mij het exacte effect van zulke filter moeilijk voorstellen.

Nogmaals, prachtige foto!!
                Hier is alvast een foto van zulk een filter

Je kan deze filter vergelijken met de zonneband in de voorruit van een auto.
                De helft van deze filters is donkerder de andere helft is gewoon doorzichtige hars. In het midden loopt deze filter geleidelijk aan over van licht naar donkerder.
                Met het donkerdere gedeelte bedek je het deel in de foto wat anders te bleek zou zijn (in dit geval de lucht). Omdat je de lucht hiermee verdonkerd krijg je een betere balans in de belichting vd voorgrond en de lucht. Ik zal proberen om morgen een paar foto's te maken met en zonder deze filter.Dan kan je het verschil beter zien.

In deze link heb ik reeds uitgelegd hoeveel verschil deze filter kan maken.......er staan een paar foto's met en zonder het filter.
                http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=154498
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Comment

mooie dieptewerking, en welk een rust deze foto uitstraalt!
                    Groeten Sensor

Comment

Prachtige foto.
                      Tevens wil ik je ook graag bedanken om te vermelden hoe je deze foto genomen hebt. Zodoende hebben we een idee van hoet he moet. Super.
                      www.wildlifepixs.com

Comment

in 1 woord: supermooi
                        The quickest way to make money at photography is to sell your camera

Comment

@ Rupselkopke: Heel erg bedankt voor de heldere uitleg en de voorbeeldfoto's (in ander topic) Ik vind het super dat je altijd opnieuw rustig de tijd neemt om te antwoorden op vragen van mede-fotografen. Het siert je enorm!

groeten,
                          Andries
                          https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dreekes Bekijk bericht
                            @ Rupselkopke: Heel erg bedankt voor de heldere uitleg en de voorbeeldfoto's (in ander topic) Ik vind het super dat je altijd opnieuw rustig de tijd neemt om te antwoorden op vragen van mede-fotografen. Het siert je enorm!

groeten,
                            Andries
                            Dag

Ik heb zelf ook dikwijls nog vragen omtrend fotografie...... heel wat amateurfotografen houden liever hun tips en tricks geheim zodat ze de andere amateurkes klein kunnen houden.......het lijkt soms alsof je hun broodwinning afpakt door hen iets te vragen ook al zijn ze niet professioneel bezig. Enfin, om een lang vehaal kort te houden....ik heb graag antwoorden op mijn vragen en dus zal ik ook proberen om alle vragen die ik krijg te beantwoorden.(als ik het antwoord al weet natuurlijk )

Mvg Peter
                            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              Dag

Ik heb zelf ook dikwijls nog vragen omtrend fotografie...... heel wat amateurfotografen houden liever hun tips en tricks geheim zodat ze de andere amateurkes klein kunnen houden.......het lijkt soms alsof je hun broodwinning afpakt door hen iets te vragen ook al zijn ze niet professioneel bezig. Enfin, om een lang vehaal kort te houden....ik heb graag antwoorden op mijn vragen en dus zal ik ook proberen om alle vragen die ik krijg te beantwoorden.(als ik het antwoord al weet natuurlijk )

Mvg Peter
                              Knap
                              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Door de knappe en interessante voorgrond trekt je foto mij als kijker als het ware mee naar binnen. Ook de achtergrond is de moeite waard en de combinatie van beide maakt dit tot een prachtige foto.
                                Dan vergeet ik nog het wondermooie kleurenspel te vermelden.
                                Ik denk dat ik me trouwens ook eens zo'n filter ga aanschaffen want je kan er toch veel voordeel uit halen.
                                Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

Bezoek mijn foto's online

Comment

Working...
                                X