Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ik volg Dpaul volledig. In je zoeken naar dramatriek heb je volgens mij hier de somberte overdreven. Vooral in de tweede is duidelijk merkbaar dat zelfs je strand en bomen merkbaar blauw worden. Mits een correctie van kleurtemperatuur en belichting blijkt hier achter deze foto's twee sprankelende platen te zitten van een schitterende omgeving. Dit komt er nu voor mij te weinig uit.
Er zit inderdaad een contradictie in de beelden. Enerzijds zie je een zonnig strand, helblauwe luchten en witte wolkjes. Alles wijst op zon ! Toch zien je beelden er uit alsof het ieder moment kan beginnen regenen...
Ik mis de zinderende en vibrerende kleuren en het heldere licht die zo typisch zijn bij deze beelden...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Bedankt voor de positieve reacties, de eerste is tijdens zonsopkomst gemaakt en over de tweede zie je niet wat er achter mij afspeelt, 15 minuten later begon het behoorlijk te regenen en de lucht was een stuk donkerder van achter mij.
Die wortel kwam voor mij grillig over, misschien dat dramatiek ietwat overdreven was als opmerking Paul
De kleuren zijn toch wel anders als je ze bewerkt hebt met PS en hebt gesaved voor het web, maar dat weet eenieder.
Waar ik moeite mee heb: je zoekt een dramatisch effect, terwijl je een idyllisch strand , badend in het zonlicht, met fluffy witte wolkjes toont. En aan de golven te zien is er geen storm op komst.
Dat wringt bij mij !
Waarom niet de realiteit tonen, die is al mooi genoeg.
my 2 cts.
Paul.
Moet ik volledig bijtreden: dit is niet het Playa zoals ik het ken
(op die enkele keer na misschien nét voor Mitch eraan kwam - maar dan zag de zee er zeker zo rustig niet uit)
Comment