Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De eerste van deze is genomen op het strand van Playa del carmen (Mexico) en de tweede bij de tempels van Tulum, waanzinnige kleueren in de zee en de overgang naar de lucht maken deze voor mij echt twee om trots op te zijn.
Hopelijk geniet je ervan en c&c is altijd welkom.
Op zich mooie beelden, maar het zou IMHO nog beter kunnen.
a) histogram aanpassen, want ik neem aan dat de zon scheen die dag, en je gebruikt maar 2/3.
b) foto in srgb omzetten alvorens te publiceren;
Die kleine details doen het !
Thx voor de positieve reacties, Paul die tweede heb ik als bracketing genomen met -2 -1 0 +1 +2, weet niet pcies welke stop ik heb genomen maar vond deze het meest "dramatische" effect opleveren in de donkere partijen.
En het omzetten in srgb is waar staat in mijn camera op adobe rgb..goed gezien! ben benieuwd hoe je dat doet aangezien de exif door PS is weggehaald.
weet niet pcies welke stop ik heb genomen maar vond deze het meest "dramatische" effect opleveren in de donkere partijen.
Hi M,
Waar ik moeite mee heb: je zoekt een dramatisch effect, terwijl je een idyllisch strand , badend in het zonlicht, met fluffy witte wolkjes toont. En aan de golven te zien is er geen storm op komst.
Dat wringt bij mij !
Waarom niet de realiteit tonen, die is al mooi genoeg.
Comment