Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

melk effect

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• melk effect

Een dagje gaan wandelen in de Ardennen in de omgeving van Vresse-sur-Semois.
    De bedoeling was het 'milky' effect te verkrijgen.

palenta !!

Re: melk effect

voor mij kan het niet erger, vreselijk dit.
    denk erom, tis mijn mening hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Op je site staan er een paar die ik mooier vind.
      Bij de eerste heb je last van blauwe melk.

Comment

Vind 2 toch wel speciaal hoor, de kleur, het licht op de tak...

Comment

In de bovenste foto heb je een witbalans probleempje......je kan in deze foto dit oplossen door de verzadiging van blauw en cyaan wat te verminderen.Ook het witte in het water is wat overbelicht. Bij stromend water en langere sluitertijden kan je best wat onderbelichten. De belichtings meting gebeurt zonder dat de camera kan berekenen hoeveel het wit uiteindelijk in de foto zal zitten.Door de beweging van water en schuim is na langere tijd meer wit dan op de moment van de meting.Moest de omgeving van het water(planten,stenen) te erg onderbelicht zijn dan kan je dit achteraf veel beter corrigeren door de helderheid plaatselijk wat op te trekken.

De tweede foto vind ik erg geslaagd.Het rode staat mooi in contrast met het witte in het water.

De derde heeft ook wat last van overbelichting op het water. Al bij al toch drie foto's die je door ze nog wat aan te passen zeker de moeite lonen om te houden.
          Moest je van deze 3 foto's nog de raw versie hebben.....dan zou het zeker mogelijk zijn om er prachtexemplaren van te maken.
          Last edited by RUPSELKOPKE; 19 maart 2007, 09:21.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

prima samengevat rupselkopke

Comment

Ja, ik heb de RAW versies nog.
              Wat jullie een witbalans probleem vinden, vond ik net mooi.

Toch heb ik begrepen dat ik misschien teveel gespeeld heb met de witbalans.
              Zodra ik terug thuis ben (in t weekend), dan zal ik de 'gewone' resultaten eens posten.

Merci vr de commentaar allemaal en in het bijzonder rupselkopke.
              palenta !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                In de bovenste foto heb je een witbalans probleempje......je kan in deze foto dit oplossen door de verzadiging van blauw en cyaan wat te verminderen.Ook het witte in het water is wat overbelicht. Bij stromend water en langere sluitertijden kan je best wat onderbelichten. De belichtings meting gebeurt zonder dat de camera kan berekenen hoeveel het wit uiteindelijk in de foto zal zitten.Door de beweging van water en schuim is na langere tijd meer wit dan op de moment van de meting.Moest de omgeving van het water(planten,stenen) te erg onderbelicht zijn dan kan je dit achteraf veel beter corrigeren door de helderheid plaatselijk wat op te trekken.

De tweede foto vind ik erg geslaagd.Het rode staat mooi in contrast met het witte in het water.

De derde heeft ook wat last van overbelichting op het water. Al bij al toch drie foto's die je door ze nog wat aan te passen zeker de moeite lonen om te houden.
                Moest je van deze 3 foto's nog de raw versie hebben.....dan zou het zeker mogelijk zijn om er prachtexemplaren van te maken.
                Rupselkopke,

Jij geeft het perfect weer !

Als iedereen zo'n opmerkingen op zijn/haar foto's zou krijgen, dan zou er hier veel meer bijgeleerd worden! Het niveau van foto's zou nogal pieken

Opmerkingen als 'Niet goed' zorgen er namelijk niet voor dat iemand betere foto's gaat maken.

Bedankt daarvoor

Hegdehog, dit zijn zeer mooie foto's hoor!
                Als je de opmerkingen van rupselkopke verwerkt hebt zijn het volgens mij idd toppers

Greetz,
                Peeke
                ~ Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic ~

Comment

Ja, ik kijk er al naar uit om ze aan te passen.
                  Helaas kan ik van hieruit niets beginnen...
                  Vrijdagavond weet ik alvast wat te doen
                  palenta !!

Comment

Working...
                  X