Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Mooie plaatjes en goede composities. Alleen wat is er gebeurd met de eerste twee foto's. Beide hebben ongelofelijk veel artefacting in de lucht, dat maakt ze minder mooi om naar te kijken.
Oorspronkelijk geplaatst door Joop SnijderBekijk bericht
Mooie plaatjes en goede composities. Alleen wat is er gebeurd met de eerste twee foto's. Beide hebben ongelofelijk veel artefacting in de lucht, dat maakt ze minder mooi om naar te kijken.
Ik denk dat dit de jpeg-compressie is. kan me niet voorstellen dat dit uit de cam komt.
IN ieder geval erg mooie foto's. Lijkt wel alsof ze per post beter worden.
'k denk ook dat het jpeg-compressie is Maar hoe kan ik dit vermijden of wegwerken in PS
@ iedereen : bedankt voor het kijken en het schrijven
Wegwerken in CS zal moeilijk zijn; het verschijnt wanneer je de foto comprimeert. Na comprimeren zou je het weg kunnen poetsen om vervolgens weer 'gecomprimeerd' weg te schrijven - maar dat is dubbelop en niet goed voor de detailwerking in de foto.
De foto's hebben een stortvloed aan details. Hoe meer details, hoe moeilijker het is om te comprimeren. Zo ook hier, je verliest heel snel detail of kwaliteit, wat in egale vlakken het snelst te zien is.
Maar wat je eraan kunt doen... Geen idee. Je gebruikt CS2, dus de manier van wegschrijven zal het probleem niet zijn...
Moeilijk.
Comment