Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Sorry, maar ik ben het helemaal niet eens met mijn voorgangers. Ik vind in deze reeks in ieder geval mijn gading niet in. Qua scherpte en contrast zijn ze in orde natuurlijk, maar qua inhoud heb ik mijn reserves.
Foto 1: de doodgewoonste vakantiekiek die je maar kan hebben. Alleen een donkerblauwe lucht afkomstig van een polarisatiefilter maakt een foto niet interessant.
Foto 2: wat is hier het onderwerp? De voorgrond is veel te licht, dat trekt de aandacht en er is niks te zien. In het midden van de foto ligt een stuk vuil (plastic ?) en rechts komen er nog juist een paar mensen piepen. Als je er iets van wil maken, doe dan het grootste deel van die voorgrond weg, en cloon die zak en die mensen weg. Zo hou je dan tenminste een mooi zeezicht over.
Foto 3: voor mij de enige die wat heeft, maar die voorgrond? Niet mooi en veel te druk.
Beauty need only be a whisper Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST
ik bemerk hier enkele critieken waar ik het zeker niet mee eens ben. vooral in zake de 2de foto je kan idd van mening zijn dat deze te druk is, niet tegenstaande is aan de saturatie niet geraakt enke met de levels beetje gewerkt. bovendien wil ik even verduidelijken dat het hem niet alleen aan de zonsopgang gaat hier maar ook over de stad(of dorp voor de puristen) welke net voor de zonsopgang ligt. en zoals elke ontwakende stad/dorp zal je merken dat het dan wat drukker word . sorry voor de ironie mss maar 'k denk dat je om het even welke panoramafoto kan maken maar je zal altijd een drukkere voorgrond krijgen wat mijns inziens vrij normaal is en eigen aan dit soort foto's, de 1ste foto is dan een eerder landelijker beeld van enkele visserswoningen, een typische vakantiefoto zou ik het dus zeker niet noemen nu ja smaken verschillen nu eenmaal, en geef mij dan toch maar deze drukte dan een saai beeld zonder veel inhoud maar nogmaals, over smaken en kleuren...
een hele glasbak met daar achter een canon eos 7d body :-)
LOL. Ik kan het ook even niet volgen. Volgens mij bedoelt Azhrarn de blauwzweem over de wolken, lucht en huizen.
Mooie foto's en geef mij maar de rust in no2.
bedoel: dat je bij de eerste twee opnamen het de polaeffekt goed kan zien, die er des avonds nog steeds op zat, dan krijg je volgens mij een blauw geheel met dat avondlicht in samengang met een pola.
grt,bouk.
bedoel: dat je bij de eerste twee opnamen het de polaeffekt goed kan zien, die er des avonds nog steeds op zat, dan krijg je volgens mij een blauw geheel met dat avondlicht in samengang met een pola.
grt,bouk.
Zo'n aanname zou ik niet maken. Een pola-filter kan er tussentijds ook afgehaald worden...
Zat er wel een polafilter op?
De witte muur van het voorste gebouw op foto 1 slorpt te veel energie op van het beeld.
Een ander standpunt of het minder volledig in beeld brengen van deze muur zou misschien een optie geweest zijn.
Bij de kleuren van nummer 3 heb ik ook een raar gevoel.
Dan blijft nummer 2 over, die voor mij meteen de mooiste is.
Comment