Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb juist mijn KSM pola aangekregen samen met de ND 1000X. Ik ben al in het bezit van een 64X ND. Dus samen met de pola kan ik 18,5 stops dichtgooien
Genoeg om 30seconden a 4minuten te belichten op klaarlichte dag.
Ik denk dat jij niet meer dan 30 gedaan hebt, vermits je nog wat te textuur van het water ziet. Bij langer belichten zou dat totale mist moeten zijn.
Ik heb juist mijn KSM pola aangekregen samen met de ND 1000X. Ik ben al in het bezit van een 64X ND. Dus samen met de pola kan ik 18,5 stops dichtgooien
Genoeg om 30seconden a 4minuten te belichten op klaarlichte dag.
Ik denk dat jij niet meer dan 30 gedaan hebt, vermits je nog wat te textuur van het water ziet. Bij langer belichten zou dat totale mist moeten zijn.
Ik had enkel een polartje (B+W) om wat dicht te kunnen schroeven, dus maximaal een viertal stops denk ik. Dan nog ISO zo laag mogelijk uiteraard en diafragma dicht, en ik bekwam sluiters van rond de 3 à 4 seconden. Ik weet niet wat een nog langere sluiter had gedaan, maar de stenen krijgen nu een zweem over zich, wat me wel beviel. Langer kon ik trouwens dus niet meer belichten...
EXIF zit overigens altijd in mijn foto's, dus met vb. Opanda kan je ie dan zo lezen...
Bedantk alvast voor de meningen, die liggen dus ook uiteen
You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
[...dwarsliggers houden de sporen recht...] Imagening the world with Nikon and Tamron stuff
Pak ze een voor een aan:
De eerste teveel stenen; oogt te donker in contrast met de zee.
De tweede mooi mistig; de zee moet eraf want nu lijkt deze er overheen te hellen, of de stenen lijken er net onder te liggen. Croppen tot net boven de bovenste steen.
De derde heeft dat effect van de tweede niet, en is de zee een vlakte die er duidelijk achter ligt. Evenwicht tussen donker en licht is erg goed (wat je mistte in de eerste).
De derde is een combinatie van de beste elementen uit de eerste twee, en heeft mijn voorkeur.
Ondanks dat onzinverhaal zijn het gewoon drie prachtige uitvoeringen. Complimentjes
Dan van mij maar een afwijkende reactie. Mijn voorkeur gaat uit naar de 2e, MITS het contrast wat opgeschroefd wordt zoals in de 3e foto.
Bij de 2e zie je nog net iets meer golfbeweging in het water.\
is een mooie foto om lekker groot af te drukken !!!
Comment