Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omgeving Collse Watermolen nabij Eindhoven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Omgeving Collse Watermolen nabij Eindhoven

Nadat ik 's morgens vlak na zonsopkomst in de buurt van de Collse Molen geweest was, ben ik 's avond terug gegaan. Ik heb daarbij zwermen bloeddorstige muggen moeten trotseren, en ben uiteindelijk ten einde raad, en niet in staat nog stil te staan, omgekeerd met een enkele foto.
    Ik ben nu nog aan het krabben

Het volgende leek me geslaagde foto's, hoewel de weelderige begroeiing het er niet gemakkelijk op maakt.

EOS 20D + EFs 17-85mm @ 64mm / diafragmavoorkeuze f6,7 bij 1/45sec -0,5EV @ ISO100

EOS 20D + EFs 17-85mm @ 17mm / diafragmavoorkeuze f6,7 bij 1/90sec -0,5EV @ ISO100

EOS 20D + EFs 17-85mm @ 28mm / diafragmavoorkeuze f8 bij 1/250sec -0,5EV @ ISO100

Is het de moeite waard geweest? Ben ik nu niet voor niets aan het krabben?
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

Re: Omgeving Collse Watermolen nabij Eindhoven

Foto 1 en 2 zijn prachtig. Maar zie ik bij foto 2 een halo om de boomtoppen? Blending?
    En bij foto 3 wil ik mijn hengel uitgooien
    Heel mooie plaatjes en ondanks dat no1 erg druk is ga ik voor de mooie belichting en de serene rust die er vanuit straalt. Je kan bijna de vochtige en koelere lucht voelen die je soms mee maakt als je uit de zon zo'n plek inloopt. .
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
      Foto 1 en 2 zijn prachtig. Maar zie ik bij foto 2 een halo om de boomtoppen? Blending?
      Heel mooie plaatjes en ondanks dat no1 erg druk is ga ik voor de mooie belichting en de serene rust die er vanuit straalt. Je kan bijna de vochtige en koelere lucht voelen die je soms mee maakt als je uit de zon zo'n plek inloopt. .
      Ik zou het niet beter kunnen zeggen ! Dus waarom proberen
      Knappe beelden, zeer sfeervol
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Knappe lichtschakeringen, zeker bij nr 2 en bij 3...rustig hengelen daar

Groetjes JLM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax
          Hengel uitgooien En dan die arme visjes een haak door de bek slaan en roepen dat ze er niets van voelen?
          Nee, gewoon wandelen, ergens tegen een boompje zitten, en een verhaaltje verzinnen en/of schrijven. Da's toch beter

Ik heb geen blending toegepast maar met maskers gewerkt. Ik ben daar boven die bomen inderdaad een beetje slordig geweest. Dat zla ik vanavond een beetje bijpoetsen..

Thanx allemaal

edit: nu is de slordige lichte rand wat bijgewerkt - hopelijk issie niet meer te zien
          Last edited by azhrarn; 15 juni 2006, 20:35.

Comment

Muggen? Ik zie geen muggen
            Maar ga wel mee vissen met Mad Max in je tweede beeldje
            Die erg witte vlek in je eerste foto stoort mij een beetje.
            En in je derde mis ik wat licht.
            mvg,
            Ludo V.

Comment

nr 1 en nr 3 zijn de mooiste voor mij, nr 1 voor de lichtinval van links tussen de bomen en nr 3 voor de rust die hij uitstraalt
              krab nog maar veel
              -----------------------
              www.maartensomers.be
              -----------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
                Muggen? Ik zie geen muggen
                Maar ga wel mee vissen met Mad Max in je tweede beeldje
                Die erg witte vlek in je eerste foto stoort mij een beetje.
                En in je derde mis ik wat licht.
                Hm, die witte vlek - daar heb je wel wat gelijk in Helaas kan ik daar weinig meer aan corrigeren.

En die muggen, natuurlijk zie je die niet. Die zaten aan een feestmaaltijd op mijn armen en benen.

Comment

Working...
                X