Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn deel van het hevig onweer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mijn deel van het hevig onweer

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
    Je kunt natuurlijk de lucht aanpassen tot het zo neutraal mogelijk is, maar als ik in de avond, vanaf een grote afstand naar de lucht boven een stad kijk, zie ik toch daarwerkelijk het roodoranje strooilicht van de veelal natriumlampen in de straatverlichting (die geven oranje licht). Vooral bij een bewolkte hemel is dat sterk aanwezig door weerkaatsing.
    Wanneer je het blauwe licht van plasmaontladingen erbij neemt, krijgt het een paarsige gloed die, afhankelijk van de lokatie, best extreem kan uitvallen.

De foto's hier zijn wellicht van dezelfde onweersbui, maar ongetwijfeld met een andere omgeving/lokatie. De verlichting van de lucht kan en zal dus altijd afwijken van anderen op andere lokaties. Hier vind ik de lucht ook mooier, eerlijk is eerlijk, maar ik denk dat scherpte, korrel (uh, oh nee, digitaal is het ruis), en de helderheid het grootste onderscheid maken met de foto's van Bart.

Laat niet af dat de witbalans zeker een andere waarde zal hebben. Elke camera heeft natuurlijk zijn eigen interpretatie
    Akkoord met de paarse verkleuring en je uitleg over het strooilicht maar toch ben ik van mening dat ook hier een teveel aan rood in de foto's zit die een vertekening geven. Punt is dat deze foto's in mijn ogen van een betere kwaliteit zijn dan de andere serie (ik wil niemand voortrekken hoor, ik ken geen van beide posters) en minder correctie behoeven om de werkelijkheid (of toch degene die ik zie) te benaderen :

Met een miniale roodcorrectie benader je hier perfect de instellingen van foto twee, die voor mij de beste weergave is.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
      Punt is dat deze foto's in mijn ogen van een betere kwaliteit zijn dan de andere serie (ik wil niemand voortrekken hoor, ik ken geen van beide posters) en minder correctie behoeven om de werkelijkheid (of toch degene die ik zie) te benaderen :

Met een miniale roodcorrectie benader je hier perfect de instellingen van foto twee, die voor mij de beste weergave is.
      Natuurlijk heb je hier slechts een JPEG om aan te passen en te laten zien wat je bedoeld, en de tweede foto is ardig benaderd (met een vreemde vertekening in de bliksem aan de linkerkant die ik niet kan verklaren), maar ik ben niet overtuigd.
      Belangrijkste punt maak je in de bovenste zin van de quote: deze zijn beter qua kwaliteit - met alle respect voor de andere poster
      meer over mijn fotografie is te vinden op
      http://www.nandoonline.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn
        Belangrijkste punt maak je in de bovenste zin van de quote: deze zijn beter qua kwaliteit - met alle respect voor de andere poster
        Maakt idd een groot verschil
        fotosite

Comment

Juist even meegeven, bart heeft richting mijn huis de foto's getrokken en ik richting zijn huis... en we wonen ongeveer 2 km van elkaar (nog niet!) in vogelvlucht. Gewoon even laten weten ter verduidelijking.

elsan, persoonlijk vind ik u bewerking niet zo geslaagd (belichting boven aan), maar de bedoeling snap ik. Maar ik ga deze middag eens proberen de hoogtepunten die gezegd zijn te verbeteren aan de eerste foto (zodat die er perfect uitkomt). Dus ik laat nog iets weten.
          SHARPimages.be

Comment

Toch heel knappe opnames! Vooral nummer 1 is zeer indrukwekkend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV
              Juist even meegeven, bart heeft richting mijn huis de foto's getrokken en ik richting zijn huis... en we wonen ongeveer 2 km van elkaar (nog niet!) in vogelvlucht. Gewoon even laten weten ter verduidelijking.

elsan, persoonlijk vind ik u bewerking niet zo geslaagd (belichting boven aan), maar de bedoeling snap ik. Maar ik ga deze middag eens proberen de hoogtepunten die gezegd zijn te verbeteren aan de eerste foto (zodat die er perfect uitkomt). Dus ik laat nog iets weten.
              't Ligt ook niet in mijn bedoeling de foto te bewerken, daaroor zijn de geposte vesies te beperkt van data. 't Lag in mijn bedoeling mijn visie (ik zeg dus wel : mijn visie) op de kleurweergave te illustreren. Ik blijf er dus bij dat je tweede foto de meest natuurlijke is, daar is het strooilicht idd ook strooilicht en verspreidt het zich niet over de ganse foto.
              fotosite

Comment

kheb nog 2 bliksems tussen de vele (250 ) foto's gevonden...

zijn deze beter qua kleuren?
                SHARPimages.be

Comment

Prachtige foto's ! Hoe meer bliksem hoe beter ( werk in de bliksembeveiligingssector !)

Hierop vindt je vele knappe bliksemfoto's

Nikon D300 ,Nikkor 17-55/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Werner F
                    Prachtige foto's ! Hoe meer bliksem hoe beter ( werk in de bliksembeveiligingssector !)

Hierop vindt je vele knappe bliksemfoto's

http://www.chasseurs-orages.com/phot...es-hermant.htm
                    wow! het is inderdaad de moeite waart om is te bekijken
                    SHARPimages.be

Comment

Working...
                    X