Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wegel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wegel

Vandaag mijn 70-300mm gaan uittesten, dit is een van de eerste probeersels..Ben wel al tamelijk blij van het resultaat.

Shutter: 1/640 Sec
    Aperture: F/5.6
    Zoom: 300mm
    Camera: Nikon D50

Groeten,

Oli4
    Nikon D300
    Once Upon A Day
    Website

Re: Wegel

Welke 70-300?
    Iets te weing scherptediepte volgens mij: scherpte ligt te veel naar voren (achtereind van de aanhangbak). 5.6 hier te krap.

Comment

Jammer dat scherpte op achterste van traktor ligt, en niet op de "chauffeur". Veel succes met de lens!

Comment

Afgezien van de kleine DOF kan de scherpte hier me niet echt overtuigen.
        fotosite

Comment

grappige opname, zou hem toch iets verder weg hebben laten rijden voor het afdrukken.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Het is de AF 70-300mm f/4-5.6G.
            Dus ik moet in het vervolg een groter F-getal nemen bij deze lens?
            Het kan natuurlijk ook aan mijn nog onvaste hand liggen, dat ik nog iets te veel beweeg..

Groeten,

Oli4
            Nikon D300
            Once Upon A Day
            Website

Comment

De foto heeft mooie kleuren en een sterke compositie, dat is zeker goed geslaagd.

Het is inderdaad spijtig dat de scherpte vanachter op de traktor ligt en niet op de chauffeur. Dit is imho niet een kwestie van te weinig dof, want hier mag een dunne dof wel voor mij. Het is eerder een kwestie van niet juist te hebben scherpgesteld.

Ik denk niet dat de sluitertijd een probleem was, met 1/640 zou je zeker genoeg moeten hebben om bewegingsonscherpte te voorkomen. Ik zou misschien wel nog een lichte "smart sharpen" of USM over de foto laten gaan om de algehele scherpte wat op te krikken.

Comment

Working...
              X