Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nancy eens anders...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nancy eens anders...

    Sommigen hier kennen Nancy als een eerder bedeesd meisje. Maar als ze zich op haar gemak voelt, is ze tot héél leuke dingen in staat. Hier drie voorbeeldjes uit dezelfde shoot in augustus.

    1. Even naar het vogeltje kijken...


    2. Een high-key impressie


    3. Een low-key impressie
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

  • #2
    Re: Nancy eens anders...

    ze zijn mooi hoor, bij de tweede de bh bandjes, toch een beetje opvallend voor mij.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Nancy eens anders...

      De low-key is ongetwijfeld de beste uit de serie. Misschien enkel nog even herkadreren (wat minder zwart bovenaan?) en een ander kader kiezen.

      Bij de eerste twee is het alsof je uitgeschoten bent bij het verscherpen.


      EDIT 18/11/2005: bovenstaande commentaar geldt voor de oorspronkelijk getoonde foto's. Daar deze vervangen werden door andere versies, is de commentaar dan ook niet meer van tel.


      seppuku.
      Last edited by seppuku; 18 november 2005, 08:18.

      Comment


      • #4
        Re: Nancy eens anders...

        Nr1: zie gele kleur van hand t.o.v. gezicht; weeral die fout van weggetrokken bloed door te lang aangehouden pose. Tevens storende reflectie op neus, voorhoofd en rond de ogen. Kleine opmaak retouche voor opname ware aangewezen. Bij portret probeert men ook de hand niet frontaal te tonen (kneukels en beadering van hand zijn niet mooi) maar lichtjes gedraaid.
        Lichtbron staat nogal laag en bijna in hetzelfde plan als onderwerp en accentueert zodoende de reflecties. Herinner eraan dat hoek van uittrede gelijk is aan invalshoek. Let dus op dat de camera niet in de baan staat van die gereflecteerde stralen.( Klein controle trukje: doe even je lichten uit en laat iemand het onderwerp beschijnen met een toortslampje, vanaf de plek van hoofd- en invullicht, terwijl jij zelf de terugkaatsing controleert.Nog andere tips nodig?)
        Twee reflectiepunten in ogen zijn evenmin aangewezen. Kan vermeden worden door gebruik van uniform reflectie-paneel i.p.v. 2de lichtbron.

        Ik weet dat sommigen, die lak hebben aan de natuurwetten, nu zullen steigeren.

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: Nancy eens anders...

          Tweede springt er voor mij uit qua expressie en pose, MAAR ik vind het model te jong uitzien voor zo'n fotografie! Niet dat het vulgair is... Maar het meisje (ik weet niet hoe oud ze is) ziet er mij te jong uit en dat stoort me mateloos....

          Verder vind ik bij één dat ik het niet flatterend vind voor haar dat je haar poriën bijna kunt inkijken.... Dus ofwel van verder fotograferen of beetje photoshop....

          Derde vind ik de uitdagende blik niet echt passen bij het weeral jonge gezichtje... Het is een mooie meid dieer lief uitziet, maar geen babe-materiaal... (En neem dit niet verkeerd op)

          Greetz
          Dj

          Comment


          • #6
            Re: Nancy eens anders...

            Het eerste die in mij opkwam zijn de 2 reflectiepuntjes in de ogen en iets té scherp.
            Bij het bekijken van de 2e foto krijg ik een goedkoop gevoel door de ( slechte ) nabewerking ( rond het haar ).
            Als ik moet kiezen dan neem ik de 3e maar met een horizontale kadrage
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: Nancy eens anders...

              Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
              Tweede springt er voor mij uit qua expressie en pose, MAAR ik vind het model te jong uitzien voor zo'n fotografie! Niet dat het vulgair is... Maar het meisje (ik weet niet hoe oud ze is) ziet er mij te jong uit en dat stoort me mateloos....

              Verder vind ik bij één dat ik het niet flatterend vind voor haar dat je haar poriën bijna kunt inkijken.... Dus ofwel van verder fotograferen of beetje photoshop....

              Derde vind ik de uitdagende blik niet echt passen bij het weeral jonge gezichtje... Het is een mooie meid dieer lief uitziet, maar geen babe-materiaal... (En neem dit niet verkeerd op)

              Greetz
              Dj
              Idd, dat is toch ook het eerste wat in mij opkwam. Volgens mij is dit meisje toch nog net iets te jong voor zulke foto's. Het geeft me gewoon een wrang gevoel als ik naar die foto's kijk.
              Love is the only color blind can see...
              Canon EOS350D, Canon 18-55mm 1:3.5-5.6, Canon 55-200mm 1:4.5-5.6 USM, Sigma 24-70 2.8 / Canon EOS3, Canon 50mm 1.8, Praktica MTL-3 met 50mm 1.8 lens

              Comment


              • #8
                Re: Nancy eens anders...

                Bwa, mijn eerste reactie is ook deze van djamilla en fonske, maar van de andere kant, er is uiteindelijk ook niks te zien he ...
                Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Nancy eens anders...

                  Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                  Nr1: zie gele kleur van hand t.o.v. gezicht; weeral die fout van weggetrokken bloed door te lang aangehouden pose. Tevens storende reflectie op neus, voorhoofd en rond de ogen. Kleine opmaak retouche voor opname ware aangewezen. Bij portret probeert men ook de hand niet frontaal te tonen (kneukels en beadering van hand zijn niet mooi) maar lichtjes gedraaid.
                  Lichtbron staat nogal laag en bijna in hetzelfde plan als onderwerp en accentueert zodoende de reflecties. Herinner eraan dat hoek van uittrede gelijk is aan invalshoek. Let dus op dat de camera niet in de baan staat van die gereflecteerde stralen.( Klein controle trukje: doe even je lichten uit en laat iemand het onderwerp beschijnen met een toortslampje, vanaf de plek van hoofd- en invullicht, terwijl jij zelf de terugkaatsing controleert.Nog andere tips nodig?)
                  Twee reflectiepunten in ogen zijn evenmin aangewezen. Kan vermeden worden door gebruik van uniform reflectie-paneel i.p.v. 2de lichtbron.

                  Ik weet dat sommigen, die lak hebben aan de natuurwetten, nu zullen steigeren.

                  Henri
                  Ik denk dat je hier toch enkele fouten maakt, Henri.
                  1. De pose was onmiddellijk, dus niet lang aangehouden.
                  2. De lichtbronnen stonden beiden zeer hoog en naar omlaag gericht, allebei onder 45° van de camera. Het invullicht kwam ook van boven via het plafond (indirect). Wel was er enige opheldering.
                  3. Er worden steeds modelleerlichten gebruikt.

                  Dus de natuurwetten werden wel gevolgd
                  .
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nancy eens anders...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
                    Tweede springt er voor mij uit qua expressie en pose, MAAR ik vind het model te jong uitzien voor zo'n fotografie! Niet dat het vulgair is... Maar het meisje (ik weet niet hoe oud ze is) ziet er mij te jong uit en dat stoort me mateloos....

                    Verder vind ik bij één dat ik het niet flatterend vind voor haar dat je haar poriën bijna kunt inkijken.... Dus ofwel van verder fotograferen of beetje photoshop....

                    Derde vind ik de uitdagende blik niet echt passen bij het weeral jonge gezichtje... Het is een mooie meid dieer lief uitziet, maar geen babe-materiaal... (En neem dit niet verkeerd op)

                    Greetz
                    Dj

                    Nancy is een stuk ouder dan ze eruit ziet. Bovendien is het geen naaktstudie, ze was gekleed, al proberen we het omgekeerde te suggereren.

                    Wat de porieën betreft, daar heb je gelijk. Die L-lenzen zijn onbarmhartig scherp. Bovendien heb ik maar later gemerkt dat BD-Sizer ook nog default extra verscherpt, wat teveel van het goede was. Dus ga ik de opnamen even bewerken en terugplaatsen. Is iets voor vanmiddag. De originelen zijn alweer een stuk beter dan de reproducties hier.

                    Het laatste dat Nancy zou willen is een babe zijn. Ze is vooral zichzelf. En de bedoeling van die blik was niet uitdagend te kijken, maar eerder een beetje geamuseerd-spottend.

                    THX voor het commentaar.
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nancy eens anders...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                      Ik denk dat je hier toch enkele fouten maakt, Henri.
                      1. De pose was onmiddellijk, dus niet lang aangehouden.
                      2. De lichtbronnen stonden beiden zeer hoog en naar omlaag gericht, allebei onder 45° van de camera. Het invullicht kwam ook van boven via het plafond (indirect). Wel was er enige opheldering.
                      3. Er worden steeds modelleerlichten gebruikt.

                      Dus de natuurwetten werden wel gevolgd
                      .
                      1. gele hand wijst op afsluiting van bloedtoevoer; kan ook door fel samenballen van de hand komen
                      2. idd, bij nader beschouwing stonden lichtbronnen hoger want je hebt op de schaduwzijde van het gelaat de typische belichte driehoek onder het oog en de neusschaduw neer- en zijwaarts in 45°. Maar dan maakt het indirecte licht via het plafond toch een strijklicht dat zich extra voordoet op neus, voorhoofd en onder het oog.
                      3. bij modelleerlicht moeten die reflecties beslist vooraf te zien zijn en dan kan een eventuele verplaatsing van de lichtbronnen oplossing geven. Andere oplossing (speciaal voor glanzende of ietwat vettigere huid) die in elke studio niet mag ontbreken: soft powder!

                      Mijn opmerking over natuurwetten gold zeker niet voor jou maar voor bepaalde modernisten die denken dat ze kunnen experimenteren zonder wetten en/of grenzen, met het doel nieuwe horizonten te creëren. Zij beseffen meestal niet hoe complex bepaalde zaken kunnen zijn en daar maak jij beslist de uitzondering want je gebruikt je materiaal met inzicht en kennis en dat verdient alvast een dikke pluim

                      Henri
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nancy eens anders...

                        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
                        1. gele hand wijst op afsluiting van bloedtoevoer; kan ook door fel samenballen van de hand komen
                        2. idd, bij nader beschouwing stonden lichtbronnen hoger want je hebt op de schaduwzijde van het gelaat de typische belichte driehoek onder het oog en de neusschaduw neer- en zijwaarts in 45°. Maar dan maakt het indirecte licht via het plafond toch een strijklicht dat zich extra voordoet op neus, voorhoofd en onder het oog.
                        3. bij modelleerlicht moeten die reflecties beslist vooraf te zien zijn en dan kan een eventuele verplaatsing van de lichtbronnen oplossing geven. Andere oplossing (speciaal voor glanzende of ietwat vettigere huid) die in elke studio niet mag ontbreken: soft powder!

                        Mijn opmerking over natuurwetten gold zeker niet voor jou maar voor bepaalde modernisten die denken dat ze kunnen experimenteren zonder wetten en/of grenzen, met het doel nieuwe horizonten te creëren. Zij beseffen meestal niet hoe complex bepaalde zaken kunnen zijn en daar maak jij beslist de uitzondering want je gebruikt je materiaal met inzicht en kennis en dat verdient alvast een dikke pluim

                        Henri
                        Dank voor het laatste compliment. Ik heb de foto's wat geshopped, mogelijk valt dit beter mee...

                        Fullator
                        Fullator
                        Fotostudio Candela Zone
                        website: http://www.chronax.be
                        website: http://www.marquisemodels.eu

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nancy eens anders...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                          Dank voor het laatste compliment. Ik heb de foto's wat geshopped, mogelijk valt dit beter mee...

                          Fullator
                          Stukken beter.Hand valt ook minder op door de andere cropping.
                          Henri
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nancy eens anders...

                            3 mooie foto's van mij
                            p.s ik wil absoluut geen babe zijn
                            ik blijf gewoon mijn eigen oke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nancy eens anders...

                              en ja hier kijken ze persies altijdt naar het uiterlijk he

                              Comment

                              Working...
                              X