Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ideaal onderwerp om op vakantie te fotograferen
ik vind hem niet slecht maar ik zou persoonlijk een ander en lager standpunt hebben genomen. In elk geval leverde het je toch een mooie foto op
naar mijn mening goede candit gezien de beperkingen maar ik heb de indruk dat de kleuren ook ingehouden zijn en eerder flets overkomen daarom deze kleine bewerking, indien niet gewenst laat maar horen.
da's inderdaad beter; wat doe je nu precies om dit effect te krijgen?
meer contrast of werk je met de curves (ik heb dit nog niet onder de knie) of nog iets anders?
thanks,
demiurg
bedankt maar in dit geval was er wel wat meer werk aan:
a.met pipet( zw) in levels keuze op zwart met pipet in levels ( wit) op wit vlak, nadien contrasten opdrijven, opslaan als andere naam.
b. originele ook inladen en hier ook contrasten wat opdrijven.
c. composiet bewerking ( twee foto's in elkaar verwerken met de hoge lichten van de een met de schaduwen van de ander zodat van beide het beste bewaard blijft)
d. beeld flatten en met burntool de straatstenen nog wat doordrukken, nadien nog wat USM en we zijn er
Er zijn natuurlijk snellere en eenvoudiger manieren om dit ongeveer te bekomen, echter met minder fijnregelingen.
Het grootste probleem is echter de kleuren "kunnen" zien en merken dat bepaalde foto's daar een gebrek aan hebben. Meestal valt het slechts op als je er twee naast elkaar ziet, eens je dat kunt komt de rest wel van zelf met oefenen en experimenteren. Veel succes
Comment