Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bedelvrouwtje in Mexico

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• bedelvrouwtje in Mexico

hoi,

Aan de ingang van de zondagsmis vond ik dit vrouwtje

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Re: bedelvrouwtje in Mexico

ideaal onderwerp om op vakantie te fotograferen
    ik vind hem niet slecht maar ik zou persoonlijk een ander en lager standpunt hebben genomen. In elk geval leverde het je toch een mooie foto op

Comment

nice nice
      Last edited by demiurg; 6 april 2006, 18:32.

Comment

Toch prima poging hoor,

Achtergrond zit niet helemaal mee en die "gene" ja, dat ken ik

Comment

naar mijn mening goede candit gezien de beperkingen maar ik heb de indruk dat de kleuren ook ingehouden zijn en eerder flets overkomen daarom deze kleine bewerking, indien niet gewenst laat maar horen.

Last edited by Guest9; 9 oktober 2005, 10:04.

Comment

nice nice
            Last edited by demiurg; 6 april 2006, 18:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demiurg
              vdb,

da's inderdaad beter; wat doe je nu precies om dit effect te krijgen?
              meer contrast of werk je met de curves (ik heb dit nog niet onder de knie) of nog iets anders?

thanks,

demiurg
              bedankt maar in dit geval was er wel wat meer werk aan:

a.met pipet( zw) in levels keuze op zwart met pipet in levels ( wit) op wit vlak, nadien contrasten opdrijven, opslaan als andere naam.
              b. originele ook inladen en hier ook contrasten wat opdrijven.
              c. composiet bewerking ( twee foto's in elkaar verwerken met de hoge lichten van de een met de schaduwen van de ander zodat van beide het beste bewaard blijft)
              d. beeld flatten en met burntool de straatstenen nog wat doordrukken, nadien nog wat USM en we zijn er
              Er zijn natuurlijk snellere en eenvoudiger manieren om dit ongeveer te bekomen, echter met minder fijnregelingen.
              Het grootste probleem is echter de kleuren "kunnen" zien en merken dat bepaalde foto's daar een gebrek aan hebben. Meestal valt het slechts op als je er twee naast elkaar ziet, eens je dat kunt komt de rest wel van zelf met oefenen en experimenteren. Veel succes
              Last edited by Guest9; 9 oktober 2005, 10:45.

Comment

hoi,

de bewerking is goed geslaagd.

Net nog eens de originele geopend en moet zeggen dat daar ook wel meer kleur inzit, ergens moet er blijkbaar wat "gebleekt" zijn.

Toch altijd fijn dat er mensen zijn die de moeite doen om wat te verbeteren.

mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

bedankt vdb, ik ga mij toch eens serieus moeten verdiepen in Ps

Comment

Working...
                  X