Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat vind jij hier showcase aan Eddy - ben echt benieuwd ???
Groet
Peter
de reactie van Bouk lezen is voldoende... het gaat om de foto EN DE TITEL... en de keuze van een post te plaatsen is aan de fotograaf. Bovendien in plaats van een vraag te stellen is het beter om de foto te beoordelen...
Wel Eddy omdat je het vraagt
Door het label "showcase" te gebruiken vraag je om strenge commentaar - en geef je aan dat je deze foto beschouwt als voorbeeldfoto voor anderen
Wat ik ervan vind :
Qua inhoud is de foto ok - er zit een verhaal in wat ook blijkt uit je titel. Qua technische uitwerking vind ik de foto niet goed
Wat je hoofdonderwerpen betreft - in mijn ogen is hun gezicht ferm overbelicht - ze zaten in fel zonlicht - kan je zien aan de zwarte scherp afgelijnde schaduwen.
In de nabewerking zijn de gezichten lichtgrijze vlakken geworden - zonder detail (van hetzelfde grijs dat je krijgt als je een uitgebrande zone toch terugtrekt)
Ik kan niet oordelen de overbelichting ontstaan is tijdens het fotograferen - of ontstaan is tijdens de nabewerking (zou ook kunnen) - maar het resultaat is niet goed
Voorts een heel zwaar vignet overheen - dat meer dan de helft van de oppervlakte beslaat - de 3e persoon rechts aan dezelfde tafel had pech want die is in het donker gezet
De twee peervormige lampen hangen er maar triestig bij na al dat vignetwerk
Tot zover mijn eerlijke beoordeling - bij mij was deze in de vuilbak beland - maar jij vind het een showcase - het zij zo
Groet,
Peter
Comment