Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betalen I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Betalen I


    Bedankt om even te komen kijken.
    Luc

  • #2
    Leuk straatbeeld ergens op een markt. Toch is het een beetje rommelig door de veelheid van de context.
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #3
      nogal een chaotische beeld...

      Groeten
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Het betalen gebeurt beetje op afstand - en deels achter de chiquita reclame
        Ook gezicht van de verkoper niet zichtbaar
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de nuttige commentaren. Ik heb een 28mm prime gekocht om mezelf te beperken qua mogelijkheden (zoomen met de voeten) en uit te testen hoe ik daarmee wat met straatfotografie kan experimenteren. Alle opmerkingen zijn welkom.
          Hopelijk scoort Betalen II iets beter.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
            Bedankt voor de nuttige commentaren. Ik heb een 28mm prime gekocht om mezelf te beperken qua mogelijkheden (zoomen met de voeten) en uit te testen hoe ik daarmee wat met straatfotografie kan experimenteren. Alle opmerkingen zijn welkom.
            Hopelijk scoort Betalen II iets beter.
            Ik ben als straatfotograaf ook aan het experimenteren met een 28 mm en ik moet zeggen dat ik het een erg moeilijke brandpuntsafstand vind.
            Er is zoveel aan de randen van het beeld dat het moeilijk wordt om je hoofdonderwerp een prominente plaats te geven in de compositie. (jouw foto hier is er een voorbeeld van vlgs. mij)
            Er dringt zich veel context op. In postprocessing croppen is dan vaak de oplossing.
            Een goede oplossing is om heel dichtbij te komen. Dat moet je durven bij straatfotografie.
            Dat je er veel dieptewerking mee kunt creëeren is zeker een voordeel. Verschillende layers geven vaak een leuk beeld.
            Je vindt op Youtube veel vergelijkingen tussen 28, 35 en 50 mm brandpuntsafstanden voor straatfotografie. (35 mm wordt alom geprezen!!)
            De moeite waard om eens te zoeken en te bekijken.
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht

              Ik ben als straatfotograaf ook aan het experimenteren met een 28 mm en ik moet zeggen dat ik het een erg moeilijke brandpuntsafstand vind.
              Er is zoveel aan de randen van het beeld dat het moeilijk wordt om je hoofdonderwerp een prominente plaats te geven in de compositie. (jouw foto hier is er een voorbeeld van vlgs. mij)
              Er dringt zich veel context op. In postprocessing croppen is dan vaak de oplossing.
              Een goede oplossing is om heel dichtbij te komen. Dat moet je durven bij straatfotografie.
              Dat je er veel dieptewerking mee kunt creëeren is zeker een voordeel. Verschillende layers geven vaak een leuk beeld.
              Je vindt op Youtube veel vergelijkingen tussen 28, 35 en 50 mm brandpuntsafstanden voor straatfotografie. (35 mm wordt alom geprezen!!)
              De moeite waard om eens te zoeken en te bekijken.
              Bedankt voor de extra info, Eddy. 35 of 40 mm lijkt mij inderdaad de gulden middenweg. Ik ben toch voor de 28 mm gegaan omdat de 40 mm naar mijn gevoel te dicht bij mijn 50 mm zit. Anderzijds heb ik een compacte 24-50 zoomlens die ook handig kan zijn voor straatfotografie, maar ik wou mezelf beperken door met een prime te werken. Met 28 mm moet je inderdaad dichter bij je ontwerp komen, wat niet altijd evident is. Om "comfortabel" op straat te fotograferen biedt een langere brandpuntsafstand, al dan niet in een zoomlens, meer mogelijkheden, maar daarmee val je dan weer meer op . . .

              Comment


              • #8
                Ik heb deze week een 'Nikon class' gevolgd i.v.m. bruidsfotografie.
                De fotografe gebruikte vooral een 28 en 50 mm lens.
                En idd, met de 28 mm moet je echt wel héél dicht op je onderwerp zitten.
                Als prime op een full frame vind ik (maar wie ben ik ?) een 50 mm nog altijd de beste keuze, ook omdat de kijkhoek van een 50 mm heel natuurlijk overkomt.
                Anderzijds, als je je amuseert en je leert bij is iedere lens een goede lens zeker ?

                met vriendelijke groet,
                Hans.

                Comment

                Working...
                X