Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De tong...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] De tong...

    .






    Bedankt voor het kijken (reageren wordt op prijs gesteld).


    Mvg.


    Spikkesenior.
    nikon coolpix s9100

  • #2
    Een heel mooi moment heb je daar vastgelegd, maar eerlijk Eddy, die nabewerking is helemaal mijn ding niet, sorry.
    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Een heel mooi moment heb je daar vastgelegd, maar eerlijk Eddy, die nabewerking is helemaal mijn ding niet, sorry.
      daar is amper aan nagewerkt, komt praktisch zo uit de camera ... simulatie Kodachrome 64...
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Wel erg veel 'ruis' in dit beeld.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #5
          In mijn analoge periode probeerde ik meestal korrelruis te voorkomen maar u voegt hier deze kunstmatig toe, jammer dat wordt korrel tellen.

          Comment


          • #6
            En ik die dacht dat Kodachrome 64 zich onderscheidde door de grote contourscherpte en extreem fijne korrel…

            Comment


            • #7
              Leuk beeld, maar mogelijk onbedoeld, hoog in de ISO gegaan door instellingen van een vorige foto? Is mij ook al overkomen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                Leuk beeld, maar mogelijk onbedoeld, hoog in de ISO gegaan door instellingen van een vorige foto? Is mij ook al overkomen.
                En de sensor van de X70 zit daar ook voor iets tussen. Geweldig cameraatje, maar op niveau van de ISO tellen de jaren.
                En als je ISO-automatisme niet beperkend is ingesteld, dan verhoogt dit cameraatje de ISO geheel naar haar zin tot grote hoogte.
                Leuk straatbeeld overigens!
                Straatfotograaf in Antwerpen

                Comment


                • #9
                  Vermits het straatfotografie betreft zijn voor mij de technische fouten (?) niet echt van tel. Wat mij echter opvalt is dat sommigen veel candid foto's maken , nadien thuis bij het bekijken merken dat iemand toevallig zijn tong uitsteekt en er dan een gepaste tittel op plakken. Ik zie dit spijtig genoeg meer en meer tegenwoordig zelfs in showcase. Straatfotografie is zoveel meer. . Voor degenen die dit showcase-waardig vinden doe gerust verder .... ik ben maar een oude zeurpiet ! Veel fotoplezier maar probeer toch de lat wat hoger te leggen ( kijk eens naar de foto's van Marc Pennartz )

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
                    Vermits het straatfotografie betreft zijn voor mij de technische fouten (?) niet echt van tel. Wat mij echter opvalt is dat sommigen veel candid foto's maken , nadien thuis bij het bekijken merken dat iemand toevallig zijn tong uitsteekt en er dan een gepaste tittel op plakken. Ik zie dit spijtig genoeg meer en meer tegenwoordig zelfs in showcase. Straatfotografie is zoveel meer. . Voor degenen die dit showcase-waardig vinden doe gerust verder .... ik ben maar een oude zeurpiet ! Veel fotoplezier maar probeer toch de lat wat hoger te leggen ( kijk eens naar de foto's van Marc Pennartz )
                    ik weet dat het geen top straatfotografie is ... maar U doet hier wel aannames die nergens naar leiden...wie zegt dat ik naderhand de titel bedacht heb... en de lat probeer ik altijd wat hoger te leggen maar ik ben geen Walter Bechhols noch Marc Pennartz voor wie ik wel bewondering heb...
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #11
                      Leuk dat Marc Pennartz hier vermeld wordt. Ik volgde al enkele geslaagde workshops bij Marc. Inderdaad, top straatfotografie.
                      Straatfotograaf in Antwerpen

                      Comment

                      Working...
                      X