Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Straat fotografie in kleur.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] Straat fotografie in kleur.

Een spontaan, op straat poserend, jong meisje uit Noord Afrika.

Re: Straat fotografie in kleur.

prachtig mooie ogen, weer ééntje voor de HOF

Comment

Een poppenhoofd zonder leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
        prachtig mooie ogen, weer ééntje voor de HOF
        wow, I rest my case ...
        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
        - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Een poppenhoofd zonder leven.
          Ook mijn gedacht.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Is deze echt of van plastiek? Niet voor mij ,sorry
            vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Is deze echt of van plastiek? Niet voor mij ,sorry
              Wel bommasien, en ook boek en binnenuit, als jullie mijn fotografie een beetje volgen,
              veronderstel ik, dat jullie reeds gemerkt hebben, dat ik mijn modellen niet bewerk met wat jullie noemen " een plastieken huid "

Ik vraag me af of jullie weten dat een jong (zuiders) meisje van een jaar of zes echt geen rimpels heeft ?
              De foto is ook genomen op het middag uur, op een zonnige, maar lichtbewolke dag, ... een overvloed aan licht dus,
              en een gebrek aan zware schaduwen.

Zou ik nu in Photoshop moeten beginnen met ouderdom rimpels, slagschaduwen, lachrimpels rond de ogen, en oogwalletjes
              te tekenen ?....nee toch ! Op een kind van zes met een prachtige huid !

Houden julie er wat minder van, geen probleem voor mij Smaken mogen zeker verschillen.
              ( in het echt was ik trouwens ook verbluft door haar mooie gladde huid ! )

Verder is deze foto genomen op een feestje, buiten, en de mama vroeg me of het mogelijk was om een foto van haar kind te hebben,
              ik kreeg eén minuut en maakte 3 foto's waarvan deze...kort, snel en eenvoudig, verder zit er niets achter.

In mijn studio kan ik soms uren steken in een thema, op straat en vooral snel, en spontaan maak ik een ander soort beelden,
              houden jullie er wat minder van, geen enkel probleem voor mij

Bedankt voor de feedback, D.

Comment

Waar komen die twee witte stipkes vandaan in de ogen..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Denk dat velen - inclusief mezelf - bij de eerste aanblik het model veel ouder zullen hebben ingeschat dan 6 jaar
                  Van een 6 jarige verwacht ik niet dat deze op die manier opgemaakt rondlopen - kapsel / ogen / lippenstift
                  De closeup compo versterkt ook die gedachte

maar ok - als je het zegt - en opnieuw kijkt - dan zal het zo wel zijn - en dat verklaart dan ook wel de gave huid natuurlijk
                  Groet,
                  Peter
                  mijn website : klik

Comment

Van een 6 jarige verwacht ik niet dat deze op die manier opgemaakt rondlopen - kapsel / ogen / lippenstift
                    In onze westerse cultuur verwachten we dit inderdaad niet...maar in andere culturen kan dit dan weer wel...

Hier had de mama haar dochter zo opgemaakt voor het feest, Kolh is zwarte make-up voor de ogen, enorm veel gebruikt in noord Afrika,
                    midden oosten, tot Azië, en wat rode lippenstift van de mama... resultaat : mama blij, dochtertje blij !

Bedankt voor je reactie Peter

D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                      Wel bommasien, en ook boek en binnenuit, als jullie mijn fotografie een beetje volgen,
                      veronderstel ik, dat jullie reeds gemerkt hebben, dat ik mijn modellen niet bewerk met wat jullie noemen " een plastieken huid "

Ik vraag me af of jullie weten dat een jong (zuiders) meisje van een jaar of zes echt geen rimpels heeft ?
                      De foto is ook genomen op het middag uur, op een zonnige, maar lichtbewolke dag, ... een overvloed aan licht dus,
                      en een gebrek aan zware schaduwen.

Zou ik nu in Photoshop moeten beginnen met ouderdom rimpels, slagschaduwen, lachrimpels rond de ogen, en oogwalletjes
                      te tekenen ?....nee toch ! Op een kind van zes met een prachtige huid !

Houden julie er wat minder van, geen probleem voor mij Smaken mogen zeker verschillen.
                      ( in het echt was ik trouwens ook verbluft door haar mooie gladde huid ! )

Verder is deze foto genomen op een feestje, buiten, en de mama vroeg me of het mogelijk was om een foto van haar kind te hebben,
                      ik kreeg eén minuut en maakte 3 foto's waarvan deze...kort, snel en eenvoudig, verder zit er niets achter.

In mijn studio kan ik soms uren steken in een thema, op straat en vooral snel, en spontaan maak ik een ander soort beelden,
                      houden jullie er wat minder van, geen enkel probleem voor mij

Bedankt voor de feedback, D.
                      bedankt voor de informatie! Hopelijk houd dit kind nog lang haar gave huid!
                      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

bedankt voor de informatie! Hopelijk houd dit kind nog lang haar gave huid!
                        Ik denk dat dit de wens is van alle meisjes en van alle vrouwen

D.

Comment

Waar komen die twee witte stipkes vandaan in de ogen..?
                          grt,bouk.
                          Wel die stipjes komen simpelweg van mijn reflectie scherm

Mijn klein rond reflectie scherm heb ik steeds bij mij, zit ALTIJD in mijn rugzak.

Een klein rond scherm, geplooid 20 cm in diameter, open een kleine 50 cm diameter, open in eén seconde,
                          terug opgeplooid in twee seconden, 25 gram gewicht, koud kleur aan eén zijde, warm kleur aan andere zijde.

Ik veronderstel dat deze werkwijze ook in Nederland gekend is ?

Bijna bij al mijn shoots is er ( minstens ) éen reflectie scherm aanwezig, van klein tot soms 2 vierkante meter,
                          zowel buiten als in de studio

D.

Comment

Working...
                          X