Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

straatfotografie Antwerpen 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: straatfotografie Antwerpen 4

    Proficiat met je HOF ! Sterk portret !

    Comment


    • #17
      Re: straatfotografie Antwerpen 4

      Proficiat met je HoF-plaat(s)!
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #18
        Re: straatfotografie Antwerpen 4

        Oorspronkelijk geplaatst door lumafoto Bekijk bericht
        Heel mooie foto. Mooi gespot.

        En je hebt al veel geluk dat er hier niemand begint te memmen over portretrecht, schending van de privacy en dergelijke meer. Ik heb al andere toestanden meegemaakt!
        Klopt inderdaad. Ik zit eigenlijk te wachten op een rechtszaak.( ben trouwens zelf kandidaat ). Er zijn nu wel wetteksten maar nog geen rechtspraak ( liefst nog op een hoger niveau ) . Uiteindelijk zal rechtspraak uitmaken welke uitzonderingen er bestaan en wat primeert , privacy of een bepaalde kunstvorm (?). Mijn persoonlijke inschatting is dat het laatste primeert zolang de geportretteerde niet kan aantonen dat hij schade heeft geleden. Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke inschatting en het is dus wachten op rechtspraak.

        Comment


        • #19
          Re: straatfotografie Antwerpen 4

          Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
          Die was niet zo tevreden! mooi shot!
          Omdat hij ongevraagd gefotografeerd werd?

          Comment


          • #20
            Re: straatfotografie Antwerpen 4

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Omdat hij ongevraagd gefotografeerd werd?
            Waarschijnlijk wel . Ongeacht of het ethisch aanvaardbaar is ( moet ieder voor zich uitmaken ) is er nood aan duidelijkheid wat betreft de wettelijkheid daarom graag rechtspraak ( zie boven ).
            Foto's maken op " le moment décisif " en toestemming gaan nu eenmaal moeilijk samen.

            Comment


            • #21
              Re: straatfotografie Antwerpen 4

              Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
              Waarschijnlijk wel . Ongeacht of het ethisch aanvaardbaar is ( moet ieder voor zich uitmaken ) is er nood aan duidelijkheid wat betreft de wettelijkheid daarom graag rechtspraak ( zie boven ).
              Foto's maken op " le moment décisif " en toestemming gaan nu eenmaal moeilijk samen.
              Moet ook kunnen, ik deed dat vroeger ook voor het internettijdperk en vroeg na het maken van de foto de portretteerde of deze er wel of niet problemen mee had wanneer zijn portret geopenbaard werd. Er zijn mensen die het niet prettig vinden, maar ook die erdoor vereerd raken. Eenmaal op internet en je komt er nooit meer af, daarom is toestemming voor publicatie meer dan ooit nodig.
              Ik heb zelf meegemaakt dat een passant op mij afvloog met zijn camera terwijl ik goed vuil in een moddersloot aan het werk was, hij vond blijkbaar dat ik een karakteristieke hoofd had. Het stoorde mij dat hij geen toestemming vroeg en dat zei ik hem ook want ik had geen zin om als een soort gekke henkie over het web verspreid te worden.

              Comment

              Working...
              X