Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

I don't want to watch this

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Oordeel] I don't want to watch this

DSC_1092 by lennert trevels, on Flickr

Update
    DSC_1092-2 by lennert trevels, on Flickr

DSC_1092 by lennert trevels, on Flickr
    Last edited by areon; 12 augustus 2019, 23:28.

Re: I don't want to watch this

Ik ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
      Ik ook niet.
      Misschien kan je hier ook normaal op reageren en vertellen wat je niet goed vind.

Comment

Ik vind het gewoon een lelijke foto, slecht gekadreerd en veel te veel donkerte links en in het bovenste derde gedeelte.
        In de achtergrond rechts staan bovendien 2 storende elementen, een soort reuze molshoop en iets dat lijkt op een kompostvat.
        Voorts vind ik het verhaaltje niet echt geslaagd.
        Last edited by pol parasol; 11 augustus 2019, 17:03. Reden: Achtergrond.

Comment

Commentaar of kritiek geven kan volgens mij met iets meer vriendelijkheid en nuance, maar dit geheel terzijde...
          Toch kan ik bepaalde van bovengenoemde zaken wel bijtreden. Mocht je iets meer naar rechts zijn gegaan, of meer achter de boom van rechts, gingen het vat en de 'molshoop' waarschijnlijk niet in beeld zijn gekomen, hoewel me dit nog niet
          zoveel stoort. De donkerte boven is een feit, maar vooral de paarse/magenta zweem vind ik raar, misschien de witbalans wat aanpassen? Ik vind de toning van de foto wel iets hebben, maar ik zou proberen om de takken hun natuurlijke kleur
          te laten behouden.
          Toch vind ik het een leuke foto, en op het juiste moment afgedrukt
          mvg Christophe

Comment

De andere beelden van dit evenement (l.o.v.e & de maretak) vind ik veel aangenamer om kijken...mooier en zachter van kleur, bijna pastel-achtig. Harde kleuren en toning doen het voor mij niet goed, vooral de magenta kleur van de boom, ook het witte kleed van de bruid is niet wit (door de bewuste kleurtoning) Ook het verhaal dat je wilt brengen komt niet goed uit de verf, omdat het voorspelbaar in beeld is gebracht, en niets meer aan de verbeelding overlaat. Een beeld in scene zetten, geen probleem, maar zorg er dan voor dat de jonge man in de boom niet achter de bruid komt te zitten. Je hebt wel getracht origineel uit de hoek te komen, en dat vind ik positief. Dit beeld zal in het album ook variatie brengen tussen de andere beelden en ook dat is positief...
            grts
            Gerrit

Comment

tja, alle elementen werden reeds opgenoemd, denk ik. Het basisidee is prima (vind ik), maar de omgeving zat hier niet mee. De reactie van het kind zal zeker een glimlach veroorzaken bij wie de afgebeelde personen kent, dat is al een succes in een dergelijke reportage. Jammer dat die collaterale storende elementen je op dat moment niet zijn opgevallen want bij huwelijksfotografie krijg je geen tweede kans (tenzij jaren later (sic)) .
              De vorig getoonde beelden vielen beter in de smaak. Je kan niet met elk beeld in de roos zitten, anders kan je je niet verbeteren. (en kunnen we geen commentaar leveren (;>) )
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

Comment

Ben even aan de slag gegaan met de terechte commentaar denk dat ik wel een grote verbetering heb gemaakt kwa look , opruiming van storende elementen , licht en kadering.

Comment

Je hebt in ieder geval weer een mooie locatie gevonden met die boom. Ik denk dat het iets overtuigender zou overgekomen zijn als de jongen zijn ogen met 1 hand horizontaal had afgedekt en er nog een grijns bij het ventje te zien zou zijn, maar voor een eerste maal vind ik dit zeker niet slecht gedaan. Ik heb ooit zelf een huwelijk in mijn eentje gedaan en weet hoeveel stress en tijdsgebrek er bij komt kijken. Als je dit meer gaat doen moet je ook zeker eens naar het werk van Jerry Ghionis gaan kijken. Wat mij betreft is dit dé fotograaf wat huwelijksfotografie betreft, en je vindt op youtube gratis lessen waarin hij het uitgebreid heeft over poses en dergelijke meer.

Comment

Het verhaaltje met dat jongetje op die tak vind ik wel leuk, maar het koppel komt erg stijf over. De fotograaf had het stel beter moeten regisseren zodat het geluk er uitspringt. Wanneer je tienduizend huwelijksportretten hebt lijken er 9999 zoals deze op elkaar. De beeldtoon is te hard en geeft ook daardoor niet aan dat dit stel echt in de wolken is.

Comment

leuk verhaaltje maar vind de achtergrond veel te zwaar doorwegen
                      mijn website : klik

Comment

Voor mij is de zwart-wit versie de betere. Maar waarom de (toegevoegde?) bruin tinten? Die hebben volgens mij geen toegevoegde waarde in deze foto.
                        Ook zou ik een deel bovenaan wegsnijden, zodat de bovenste boomstam bijna weg is (maakt de achtergrond minder zwaar) en bij de onderste stam de lichtpuntjes wat temperen. Als je dan nog een beetje licht
                        op de man zijn hoofd plaatst, dan denk ik dat we de beste foto gemaakt hebben van dit onderwerp...
                        Ps Silver effex pro van nik helpt hierbij...

grts
                        Gerrit

Comment

Working...
                        X