Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

straatfotografie in Leuven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• [Showcase] straatfotografie in Leuven

Last edited by D.B.D; 28 juli 2019, 11:46.

Re: straatfotografie in Leuven

Straattaferelen zijn altijd interessant omdat ze een eigen verhaal met zich meedragen ...
    Afwerking is aan de grove harde kant wat me minder boeit.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Aan de kledij te zien is deze foto niet recent.
      Ik zie verder dat pakjes in de binnenstad met een elektrische bakfiets worden afgeleverd.
      Het model van die fiets, de helm van de koerier en die ietwat oudere heer die ermee praat geven, samen met de zwart-wit afdruk, een retro-effect dat waarschijnlijk als contrast bedoeld is met de telecomwinkel.
      Voor een slagerij had het misschien minder goed gewerkt.

De gevel is zo te zien rechtgezet.
      Ook had Cartier-Bresson gewacht tot de dame voor de etalage was doorgewandeld.

Het is moeilijk om altijd een titel te vinden bij publikatie van een foto (in een tentoonstelling hebben ze er doorgaans geen), maar bij een vlinder heb ik nog nooit "Natuurfotografie in de Eifel" gezien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Ik zie verder dat pakjes in de binnenstad met een elektrische bakfiets worden afgeleverd.
        Het model van die fiets, de helm van de koerier en die ietwat oudere heer die ermee praat geven, samen met de zwart-wit afdruk, een retro-effect dat waarschijnlijk als contrast bedoeld is met de telecomwinkel.

Het is moeilijk om altijd een titel te vinden bij publikatie van een foto (in een tentoonstelling hebben ze er doorgaans geen), maar bij een vlinder heb ik nog nooit "Natuurfotografie in de Eifel" gezien.
        ik weet het Cartier- Bresson zou .... ,maar het is niet de bedoeling een kopie van hem te maken dat is altijd minder, wel inspiratie halen door een fotoanalyse te doen van zijn beelden en eventueel zijn stijl te bekijken maar tenslotte wordt met dit beeld mijn visie vertaald. de gevel is rechtgezet om de reclame weg te doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Is het niet zo dat alles al eens gekopieerd geweest is of nog gekopieerd wordt .....
          Maakt het nu wat uit of een foto niet of wel recent is ....?

Comment

De kleuren informatie uit de afbeelding verwijderen geeft bij mij nog geen retro indruk. Alleen de kleding al van de man met die kachelpijpenbroek (is nu mode) en de pet maakt hem eigentijds.
            Te hopen dat de elektrische bakfiets op de handrem staat, want het lijkt of dat hij op een helling staat. Dat krijg je wanneer je de verticale lijnen rechttrekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              De kleuren informatie uit de afbeelding verwijderen geeft bij mij nog geen retro indruk. Alleen de kleding al van de man met die kachelpijpenbroek (is nu mode) en de pet maakt hem eigentijds.
              Te hopen dat de elektrische bakfiets op de handrem staat, want het lijkt of dat hij op een helling staat. Dat krijg je wanneer je de verticale lijnen rechttrekt.
              ik zou dezelfde een kunnen laten zien in kleur en niet rechtgetrokken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                ik zou dezelfde een kunnen laten zien in kleur en niet rechtgetrokken
                Dan wordt het wel een rommeltje.
                Doe maar terug de eerste .

Comment

Working...
                X