Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Clair-obscur
Collapse
X
-
-
Re: Clair-obscur
Mooi en niets verhullende opname.
zou er onder een stukje afhalen, zodat de mouw in het linkerhoekje begint.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Ik volg Bouk. Mooie foto, misschien ietsje minder fel licht op het haar linksboven. Verder zit de belichting voor mij goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nathalimage Bekijk berichtIk volg Bouk. Mooie foto, misschien ietsje minder fel licht op het haar linksboven. Verder zit de belichting voor mij goed.
U schrijft ook dat u zich laat inspireren door Rembrandt, en ook hier volg ik u.
Echter, de zo typische Rembrandt belichting vraagt in de meest donkere kant van het gezicht misschien wel een meer uitgesproken driehoekje...
Voor diegenen die deze vorm van belichting niet kennen, hierbij : https://photo.stackexchange.com/ques...en-do-i-use-it.
Maar.... zoals u zegt : "ik laat me inspireren door Rembrandt...", en dat is niet : "ik kijk af van...", en daarom vind ik het een meer dan geslaagde foto.
Dit is een stijl die u duidelijk ligt.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk berichtHad Rembrandt een reflectiescherm dan
Vind deze wel minder goed belicht als de vorige van deze dame.
De kleuren zijn grauw - kan ook aan afwerking liggen.
Peter
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk berichtIk vind deze zeker niet slecht gedaan. Misschien alleen de wat te felle uitgebrande stukjes vermijden.
Ik weet niet of de nabewerking met NIK software was, maar bij sommige filters moet je oppassen met de hooglichten/schaduwen. Dit lijkt mij hier het geval bij de hooglichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk berichtHelemaal mee akkoord. Knap portret sowieso.
Ik weet niet of de nabewerking met NIK software was, maar bij sommige filters moet je oppassen met de hooglichten/schaduwen. Dit lijkt mij hier het geval bij de hooglichten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk berichtIk hou wel van harde contrast portretjes.
Deze is nice enkel hier en daar nog wat uitgebrande hooglichten en de uitsnede zit me niet helemaal lekker.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk berichtinderdaad ik ben NIK software nog wat aan het uitzoeken tot waar ik kan gaan
Groetjes, Marchristan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht[emoji106] Bij sommige filters in NIK heb je aparte schuifregelaars voor de schaduwen en hooglichten. Op deze manier kan je heel goed zien tot waar je kan gaan vooraleer details verloren gaan of het te artificieel wordt. Veel succes!
Groetjes, Marchristan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht" uitgebrande hooglichten "ook daar ben ik nog wat aan het uitzoeken naar de juiste verhoudingen, ik werk met een losse lichtmeter op spotmeting en gereflecteerd licht
Om reflecterend licht te meten met een losse lichtmeter moet je wat meer afweten van het zonesysteem en hoe toe te passen.Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk berichtJe kan beter opvallend licht meten (is meer correcter).
Om reflecterend licht te meten met een losse lichtmeter moet je wat meer afweten van het zonesysteem en hoe toe te passen.
bij dit beeld was mijn opdracht 2 1/2 stop verschil te maken. Het zone systeem ken ik ( van Ansel Adams) en dat was nu net waar ik mee bezig was
Comment
Comment