Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Clair-obscur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Clair-obscur

2/12 stop verschil is maar een halve stop meer dan de meeste instellingen tussen key en fill bij rembrand (meestal 2 stops verschil) bedoeling was dus om diepere schaduwen te creëren zonder dicht te slippen.
    Die 2 tot 2,5 stops heb je nodig om de zo typische Rebrand belichting te maken (diepe schaduwen langs een zijde met de typische belichte driehoek op het schaduwoog)
    Het probleem hier is dat je gans je foto wat te licht hebt gemaakt waardoor je een uitgebrande vlek op haar voorhoofd krijgt en de schaduwzijde niet tot zijn recht komt.
    Ik merk ook dat je een of andere filter hebt gebruikt welk ook meer afbreuk doet aan de foto dan ertoe bijdraagt.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      2/12 stop verschil is maar een halve stop meer dan de meeste instellingen tussen key en fill bij rembrand (meestal 2 stops verschil) bedoeling was dus om diepere schaduwen te creëren zonder dicht te slippen.
      Die 2 tot 2,5 stops heb je nodig om de zo typische Rebrand belichting te maken (diepe schaduwen langs een zijde met de typische belichte driehoek op het schaduwoog)
      Het probleem hier is dat je gans je foto wat te licht hebt gemaakt waardoor je een uitgebrande vlek op haar voorhoofd krijgt en de schaduwzijde niet tot zijn recht komt.
      Ik merk ook dat je een of andere filter hebt gebruikt welk ook meer afbreuk doet aan de foto dan ertoe bijdraagt.
      ik heb de originele foto bijgezet, als je deze in NIK zou openen en in ZW dat kan je de zone zien en dan zal je merken dat ik er niet naast zit.
      Maar wat er daarna gebeurd is een ander verhaal wat ik niet ga uitleggen + dat het beeld 3X bewerkt wordt eer je het hier ziet wat ook af doet aan de kwaliteit.

Comment

Originele foto is goed belicht.

Het lijkt erop dat je sommige foto's wat overbewerkt.
        Een overdaad aan opeenvolgende filters toepassen op een foto is nooit een goed idee omdat sommige anderen gaan versterken of tenietdoen.
        Bij uitgesproken bewerkingen is het wel cruciaal om met een gekalibreerd scherm te werken, anders kun je het eindresultaat niet goed beoordelen en ga je de mist in.

Bij deze foto had je op het laatste de highlights (hogelichten) moeten verminderen, en dan was die witte plek op haar voorhoofd er niet (zo uitgesproken) geweest.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Working...
        X