Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Voor mij is dit een prachtig en sterk beeld. Mooi scherp en goed omzetting met alle contrasten van wit over grijs naar zwart.
Ik zou zeer tevreden zijn met een dergelijk resultaat.
Geslaagd, en zeker mooi omgezet, ik ben nu wel benieuwd naar de kleur uitvoering.
wat mij direct opviel was de juiste belichting, met name de glitters zijn goed te onderscheiden.
Rob
a picture is just a moment of life, enjoy each of them
De foto is blijkbaar in het zwart-wit gemaakt omdat het kan, maar het model heeft alles gedaan om er zo gekleurd mogelijk op te staan.
Omzetting naar zwart-wit is geen doel op zich, maar moet een toevoeging zijn om een bepaalde sfeer te maken en dat is hier zeker niet het geval.
Z/W of kleur - het is een keuze die de fotograaf maakt lijkt me.
Je kan denk ik geen lijst maken van onderwerpen die in kleur moeten en andere die in Z/W mogen.
In geval van carnaval vind ik dat het weglaten van kleur de foto terugbrengt tot de essentie en dat is voor mij de mens achter het masker
Dank voor de reacties - heb er de kleurenversie bijgezet voor de liefhebbers
Peter
De zwartwitversie versterkt wel alle oneffenheden in de huid, bijvoorbeeld aan de kin krijg je wel stevige vlekken, terwijl de dame op de kleurversie toch een gave huid heeft.
smaak en kleur ... . Ik verkies de kleur-versie omdat die guitiger overkomt en dat past voor mij beter bij het beeld dat die persoon wil uitstralen. Maar de fotograaf blijft baas.
Oorspronkelijk geplaatst door evelynvanckyBekijk bericht
Dan vind ik de zwart-wit toch stukken meer karakter hebben alsook door de harde bewerking.
Insgelijks... ik vind het raar dat sommigen vinden dat kleurrijk carnaval in kleur zou moeten zijn.... die gedachte doortrekken zou zw/w fotografie altijd uit den boze zijn want onze wereld is een een kakofonie van kleuren niettegenstaande dat mijn insziens niets minder waar is .... trouwens ook hier vind ik de zw/w versie pakken sterker dan de kleurenversie... misschien en dan vooral in het gezicht een beetje meer licht en de schuif “helderheid” een beetje terug maar da’s een goesting
Comment