Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Life is a dark circus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Life is a dark circus

    Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
    Magritte is inderdaad geregeld een inspiratiebron voor mij.
    Ik hou van minimalistisch surrealisme...
    Dat dit door sommige fotografen niet als fotografisch werk wordt beschouwd , vind ik een spijtige zaak...
    Maar ik ga niet in discussie want dat levert voor mij geen positief surplus...
    Ik hoef mij niet te verdedigen ...
    Alleen dit... Ik heb vroeger in mijn analoge periode duizenden klassieke foto's gemaakt volgens de voorgeschreven regels maar doordat haast iedereen nu de mogelijkheid heeft om foto's te maken van alles en nog wat heb ik besloten om af te stappen van de traditionele waarden en ben ik overgeschakeld naar creatieve fotografische ideeën om mij te onderscheiden van de massa...
    Dit betekent niet dat ik mooie klassieke en technische foto's niet weet te waarderen.
    Integendeel zelfs .. want dan zou ik mijn verleden verloochenen... en die is daarvoor te waardevol...
    Het belangrijkste is en blijft voor iedereen van ons hobbyfotografen dat we plezier en genoegen beleven aan onze passie, in welke vorm of op welk niveau ook dat we dit willen presenteren...
    Ik wens iedereen veel succes en het allerbeste en vooral 'good light'...
    nogmaals yep indeed ...volkomen gelijk
    www.lensculture.com/nathan-verstraete

    Comment


    • #17
      Re: Life is a dark circus

      Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
      Dat dit door sommige fotografen niet als fotografisch werk wordt beschouwd , vind ik een spijtige zaak...
      Maar ik ga niet in discussie want dat levert voor mij geen positief surplus...
      Ik hoef mij niet te verdedigen ...
      Nogmaals, ik kan dit wel smaken en ben een kunstminnend persoon, en ik zal mezelf verbeteren: voor mij lijkt dit geen fotografie meer. Is dat een spijtige zaak? Ik zou begot niet weten waarom, je kan het ook als een compliment opvatten doordat het beeld een meerwaarde krijgt. Zo zijn er kunstenaars die foto's nemen van landschappen en deze met verf overschilderen. Valt dat dan nog onder de noemer fotografie? Volgens mij niet, maar dat maakt de prent daarom niet minderwaardig. Dit beeld geeft mij dezelfde indruk, zij het dat er in dit geval niet met verf geschilderd werd maar met fotoshop. Ik wil dus wel geloven dat het beginpunt een foto is, zeker omdat het om een beeld van Gil Claes gaat, maar ik zie het niet meer. Als iemand dit anoniem zou posten met de vermelding dat het een grafisch ontwerp betreft of een collage, zou ik het net zo goed geloven. Dus voel je niet beledigd, Gil, en doe zo verder, want je stijl is zeker wel uniek.

      Comment


      • #18
        Re: Life is a dark circus

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
        Nogmaals, ik kan dit wel smaken en ben een kunstminnend persoon, en ik zal mezelf verbeteren: voor mij lijkt dit geen fotografie meer. Is dat een spijtige zaak? Ik zou begot niet weten waarom, je kan het ook als een compliment opvatten doordat het beeld een meerwaarde krijgt. Zo zijn er kunstenaars die foto's nemen van landschappen en deze met verf overschilderen. Valt dat dan nog onder de noemer fotografie? Volgens mij niet, maar dat maakt de prent daarom niet minderwaardig. Dit beeld geeft mij dezelfde indruk, zij het dat er in dit geval niet met verf geschilderd werd maar met fotoshop. Ik wil dus wel geloven dat het beginpunt een foto is, zeker omdat het om een beeld van Gil Claes gaat, maar ik zie het niet meer. Als iemand dit anoniem zou posten met de vermelding dat het een grafisch ontwerp betreft of een collage, zou ik het net zo goed geloven. Dus voel je niet beledigd, Gil, en doe zo verder, want je stijl is zeker wel uniek.
        Hello... Ik waardeer en begrijp ook je redenering... Geen probleem hoor...
        Bedankt voor je wederwoord.
        Vriendelijke groeten.
        Gil
        Gil

        Comment


        • #19
          Re: Life is a dark circus

          Er zijn al ellenlange discussies gevoerd over zin en onzin van een apart forum voor bewerkte foto's. Veel van die opnames zijn er niet maar dat is misschien een 'kip en ei' situatie.

          Zonder moderatorhoedje: Fantastische bewerking. Eigenlijk vind ik de 500px titel 'Life is a circus' beter.
          Last edited by Laurens; 1 oktober 2017, 20:50.
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #20
            Re: Life is a dark circus

            Mooi beeld!
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

            Comment


            • #21
              Re: Life is a dark circus

              Het zou bij nader inzien eigenlijk net zo goed het openbaar toilet/pissein kunnen zijn van het circus - doordenkertje
              Nogmaals proficiat en daarmee heb ik deze nog es naar boven gesjot
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #22
                Re: Life is a dark circus

                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                Het zou bij nader inzien eigenlijk net zo goed het openbaar toilet/pissein kunnen zijn van het circus - doordenkertje
                Nogmaals proficiat en daarmee heb ik deze nog es naar boven gesjot
                Peter
                Ja... had gekund...
                Bedankt voor die voorzet...
                Vriendelijke groet.
                Gil

                Comment


                • #23
                  Re: Life is a dark circus

                  Subliem!
                  Magritte was ook het eerste dat in me opkwam toen ik de foto zag en voor ik de commentaren gelezen had.
                  Donkere nacht, man kijkt over de afsluiting naar die rode gloed onder het tentdak. En dan nog dat wolkje ...
                  Of kijkt die man naar het licht in de duisternis van het wereldcircus?
                  Je kunt blijven kijken en fantaseren. Misschien helemaal niet nodig maar gewoon genieten van het beeld?
                  grts,
                  Raf.

                  Comment

                  Working...
                  X